Gå til innhold

Mamma blir 50 år - hva skal vi kjøpe i gave???


monja

Anbefalte innlegg

Mamma blir 50 år i juni, og vi står helt fast med tanke på gave. Hun har alt man kan tenke seg, og det er ikke plass til mer i hyller eller skap - eller på hytta for den saks skyld :roll:

Hun har heller ikke spesielle hobbier ettersom hun jobbe masse og ikke har tid til noe annet (det virker iallefall sånn...)

Noen som har gode ideer???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest gjest1
Aromaterapi time. En slager :P

Jepps! Dette fekk mamsen av oss då ho hadde bursdag, og ho vart kjempe-fornøgd!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår mamma fikk en ny kjempefin klokke med tydelige tall og visere...

Med alderen kom dårligere syn - dette trengte hun... :-) :wink:

Den bruker hun med stolthet - fin, stilig og praktisk = det er tre ting på èn gang det... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Malama

Jeg lurer på det samme til min mor, som også blir 50 i sommer. Jeg er 99% sikker på at hun får klokke av sine søsken, hun har vel allerede vært for å se seg ut hvilken hun vil ha. Og aromaterapi er en umuligeht, da hun får astma om jeg så bare bruker en vanlig shampo, parfyme er bannlyst, så....

Men, jeg er heldig nok til at de har begynt å samle på nye krystallglass for noen år siden, og ikke har alt av likørglass etc enda, samt at de begynte med nytt middagsservise, det der med polarmotivene, de små pingvinene, nå i høst, så der er vel noe å ta av der, heldigvis.

Men det er ikke så lett det der, når de egentlig begynner å ha alt de trenger....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo hende moren din har nok familie på veggene, men da min far fylte 50 gikk søsteren min og jeg til fotograf og fikk tatt noen stilige svart-hvitt fotografier av oss som vi fikk rammet inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mamma fyller 50 år på mandag, grunnet litt dårlig med penger har vi tenkt litt kreativt i år. Vi bor ett stykke fra hverandre, og hun ser derfor ikke barnebarnet sitt så ofte som hun sikkert ønsker. Jeg har filmet Ida en hel dag, med barseltreff, matinger og krabbing. Denne er klippet ned til en halv time og fått ett stilig cover med bilder av henne på. Jeg har også kjøpt en sånn roterende bilde-greie på Ikea med plass til 12 bilder som står på bord. Da kan hun bytte bilde hver dag, uten å fylle veggen med bilder. Tror dette faller i smak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Når mamma fylte 60 år fikk hun en langweekend til London med meg som guide og tolk. Det falt absolutt i smak, for hun hadde "klaget" litt på at hun aldri hadde vært på storbyferie.

Pappa og besteforeldrene mine var med på spleisen på hennes reise, men jeg måtte jo betale min. Men så fikk jeg en tur da...

Hilsen Lille meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Gavekort på fotpleie er jo ikke så dumt. Hva med en spa? Eller kanskje en weekend på et høyfjells hotell eller noe i den gata? Hva med en overraskeleses fest hvor du sammler venner og familie (så sant ho ikke skal ha fest i utgangspunktet da..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma fikk en "bli ny dag" på sin 50 års dag.

Det startet med at hun fikk frokost på sengen av pappa, så bar det i vei til hudpleie,fotpleie,sminking,frisør,manikyr og en god lunsj på restaurant.

Videre fikk hun et nytt antrekk og et gull armebånd av pappa.

Dagen ble avsluttet hos meg der familie og venner var samlet til snitter og kake. Vi var tre søsken pluss pappa om å betale morroa.

Og hun snakker om dagen fremdeles, neste mnd. er hun 60 år da skal vi nok gjøre noe av det samme. :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for mange gode ideer.....Idag fikk jeg vite at hun kommer til å være bortreist på dagen. Pappa har bestilt reise for dem to til Praha akkurat når hun har dag. (Mamma gjør alt for å slippe oppmerksomheten)

Det ble jo litt kjedelig for oss da, men vi får finne på noe i etterkant.

Aromaterapi tror jeg hun kan ha godt av sånn som hun stresser gjennom hverdagen, likedan fotpleie.....

Bunad var og en kjempefin tanke, men det har hun alt, det samme med klokke (fikk i julegave). Jeg og broren min tok bilder til fotograf for et par år siden som de har (dessuten hadde det nok ikke blitt særlig bra nå, med min gravide mage - som er større til da :wink: ) på veggene og ikke samler hun på noe heller (og begynner hun å samle kjøper hun komplett med en gang så om det kan kalles å samle....ikke vet jeg :roll: )

Jeg tar gjerne imot flere tips fra dere kreative sjeler :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis mammen din har hage og ingen fruktrær:

Et epletre eller to? En bestemor bør jo ha et epletre eller andre frukttrær i hagen :enig_animasjon: Eller bærbusker?

Eller Japankirsebærtre? De blomstrer jo helt fantastisk!

Eller dersom hun har sansen for slikt: en hageskulptur? :roll:

Eller kanskje en deilig middag på en bedre restaurant?

Eller kanskje en nydelig kombinasjon vin og ost: roquefort-ost og hvit sauternes?

Eller en nydelig sommerkjole?

Hilsen Ella

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Svigermor blir 50, og vi skal kjøpe sykkel.

Hun ønsker seg ny sykkel m/ 3 gir og "bakover-brems" :ler:

Og en liten kurv forran. Så da skal hun få det.

Hun ønsket seg også diamantanheng, et lite søtt hjerte, og diamantøredobber (som hun får av sin mann).

Hva med spill? Alltid kjekt å ha; Trivial P., Vil du bli millionær, Geni m.m.

Fotpleie. Alltid deilig med "nye friske" føtter før sommeren.

Frisørtime. Har man alltid bruk for.

Gavekort bestående av hjelp fra dere;

- 2 gavekort vindusvask

- 2 gavekort klipping av gress

osv. osv.

Ny postkasse, dørskilt og kost? Malt i hennes favorittfarge og favorittblomst?

Lykke til med valget!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dalwhinnie

Bor dere i nærheten av hverandre? Jeg bor i Oslo, mens min mor bor på Vestlandet, så til hennes 50-årsdag ga jeg henne en Aalto tulipanvase (hun elsker blomster) og oppi den lå det en flybillett slik at hun kunne komme og besøke meg. Veldig vellykket :)

Mange fine tips, men falt litt ekstra for Qlio sitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi bor 26 km fra hverandre, så det hadde holdt med bussbillett :ler: Men det er sikkert en kjempefin gave når dere bor så langt unna hverandre. Jeg hadde i allefall blitt kjempeglad for en sånn en.

Qlio sitt forslag falt jeg og for, men nå kommer ikke babyen før 3 mnd etter bursdagen så den har vi adoptert til julegaveide til alle besteforeldre, tanter og onkler :wink:

Har snakka litt med min bror idag, men han er fortsatt like fast. Har tenkt på en hotellweekend, men han syntes liksom turen til pappa ødela det hele litt.....Vi får se....Aromaterapi blir det iallefall.

*er ikke alltid like greit med foreldre som "svømmer" i penger og bare ønsker jeg snille barn :roll: *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Selv om det er noen år til jeg blir femti så har jeg følgende forslag:

* Aromaterapi eller annen massasje

* Konsertbilletter ( for 2 slik at man får med seg gemalen)

* Hud og/eller fotpleie

* Teaterbilletter

* En eller annen opplevelse som passer til givernes lommebok. Storbyferie, en helg på hotell, teater, konsert, restaurant etc.

* Noe som matcher en interesse/ønske. Jeg hadde f.eks. blitt kjempeglad for en sykkel. Har også sans for krystall og vinglass.

* En tur hos en negldesigner. Hadde vært artig med flotte negler.

* Et kurs i massasje eller gormetmat/kokkelering.

Det kommer litt ann på interessen til vedkommende, men noe personlig og litt smak av luksus er ikke å forakte. Sånn som man vanligvis ikke tar seg råd til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...