Gå til innhold

Hvor lang tid etter festeblødning kan man teste?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

to dager siden min rosa utflod ble til hvit utflod igjen. Jeg skulle fått mensen tidligere denne uken men jeg fikk litt blod på papiret når jeg tørket meg, men ingenting i trusa, etter dette blodet har det bare vært rosa utflod som varte i ca 3 dager. Så hvis ikke dette var en SA eller at mensen bare hoppa over en uke så kan gjerne dette være en festeblødning?

Isåfall når er det mulig å teste for å se en tydelig strek? Mensen skulle vært her tirsdag eller onsdag.



Anonymous poster hash: c6c51...0c0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja jeg har kjøpt en test nå, må bare vente til jeg må tisse igjen først :fnise:



Anonymous poster hash: c6c51...0c0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2-3 dager etter festeblødning vil man teste positivt på morgenurin.

Festing skjer normalt på syklusdag 7, en uke før ventet mens dersom du har gjennomsnittelig lutealfase. Så datomessig stemmer ikke det helt med at dette skal være en festeblødning. Men det hender jo også at man har småblødninger og spotting ved tidlig graviditet. Eller at kroppen spotter litt rundt normalt menstidspunkt dersom syklusen er på tur. Så man kan ikke være sikker på noe som helst før man har tatt en test :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2-3 dager etter festeblødning vil man teste positivt på morgenurin.

Festing skjer normalt på syklusdag 7, en uke før ventet mens dersom du har gjennomsnittelig lutealfase. Så datomessig stemmer ikke det helt med at dette skal være en festeblødning. Men det hender jo også at man har småblødninger og spotting ved tidlig graviditet. Eller at kroppen spotter litt rundt normalt menstidspunkt dersom syklusen er på tur. Så man kan ikke være sikker på noe som helst før man har tatt en test :)

Nei jeg er veldig usikker, jeg spotter normalt før mens, men nå var dette bare 3 dager og så var det ikke noe mer, derfor jeg vil teste og se om det enten er graviditet eller at mensen bare er på bærtur, og helt ærlig så er jeg veldig sikker på at mensen er på bærtur selv om det aldri har skjedd før.. men men, tar en test for å slippe å tenke mer på det ;)

Anonymous poster hash: c6c51...0c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jo lenger du venter, jo mer sikkert svar. så er det opp til deg da



Anonymous poster hash: dae37...75f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg lurer litt på om jeg kan hatt festeblødning... Trodde først det var mensen, men det var bare blod i en dag og deretter utflod. Dette er nå en uke siden. Vurderer litt å ta en test idag, om den er negativ så kan jeg ta meg en øl i morgen med venner (ingen som vet at vi prøver) og om ikke så kjøper jeg munkholm;)

Og om den er negativ så lurer litt på om det kanskje kan ha vært en tidlig spontanabort. Noen som vet hvor vanlig det er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er egentlig ikke spontanabort hvis man får blødning rundt IKM. Isåfall bare en kjemisk graviditet, en strafer som såvidt festet seg f.eks men ikke festa seg ordentlig. Da får man ofte heller ikke positive tester pga man aldri var gravid "lenge nok".

og ja, prosenter på hvor mange embryoer som går til grunn rundt da man venter mensen er veldig høy.

Det er jo sånn at mange, mange har hatt befruktet egg uten å vite om det, fordi det kommer ut som blødning istedet, og det var det. Så de vet aldri at de har hatt et befrukta egg.

Spontanabort er uansett veldig, veldig vanlig.



Anonymous poster hash: dae37...75f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare hatt denne rosa utfloden for noen dager siden, men har prøvd i flere år og det har aldri klaffet for oss, og dette er første gangen mensen har uteblitt og det bare har vært en liten blødning som gikk over samme sekundet som det kom omtrent, derfor jeg ble litt gira for å teste, i tilfelle jeg faktiskt kunne være så heldig, men desverre.. Jeg tok testen tidligere og den var negativ, ganske forventet egentlig, har aldri tisset på en positiv test i mitt liv..

En gang må jo være vår tur, føler jeg må forberede meg på ett barnløst liv :(



Anonymous poster hash: c6c51...0c0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer litt på om jeg kan hatt festeblødning... Trodde først det var mensen, men det var bare blod i en dag og deretter utflod. Dette er nå en uke siden. Vurderer litt å ta en test idag, om den er negativ så kan jeg ta meg en øl i morgen med venner (ingen som vet at vi prøver) og om ikke så kjøper jeg munkholm;)

Og om den er negativ så lurer litt på om det kanskje kan ha vært en tidlig spontanabort. Noen som vet hvor vanlig det er?

Akkuratt slik jeg har hatt det tidligere denne uken, jeg testa negativt idag, tok ikke morgenurinen, men den urinen jeg brukte var nok like god tenker jeg.. Noen sier det kan være hormonell blødning siden det er spotting omtrent når du forventer mens, men jeg vet ikke.. mange har forskjellige meninger om blødninger hist og pist.. Har du tatt testen enda? hva sa den isåfall?

Anonymous poster hash: c6c51...0c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare hatt denne rosa utfloden for noen dager siden, men har prøvd i flere år og det har aldri klaffet for oss, og dette er første gangen mensen har uteblitt og det bare har vært en liten blødning som gikk over samme sekundet som det kom omtrent, derfor jeg ble litt gira for å teste, i tilfelle jeg faktiskt kunne være så heldig, men desverre.. Jeg tok testen tidligere og den var negativ, ganske forventet egentlig, har aldri tisset på en positiv test i mitt liv..

En gang må jo være vår tur, føler jeg må forberede meg på ett barnløst liv :(

Anonymous poster hash: c6c51...0c0

:hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkuratt slik jeg har hatt det tidligere denne uken, jeg testa negativt idag, tok ikke morgenurinen, men den urinen jeg brukte var nok like god tenker jeg.. Noen sier det kan være hormonell blødning siden det er spotting omtrent når du forventer mens, men jeg vet ikke.. mange har forskjellige meninger om blødninger hist og pist.. Har du tatt testen enda? hva sa den isåfall?

Anonymous poster hash: c6c51...0c0

Den var negativ... Jaja, gøy å prøve;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den var negativ... Jaja, gøy å prøve;)

Skal du ta ny test igjen senere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke alle har festeblødning...

Har selv tre barn, og ikke hatt en eneste festeblødning.

Test deg noen dager etter uteblitt mens, er testen negativ så er du ikke gravid.

Mensen kan oppføre seg rart av og til.



Anonymous poster hash: 227ec...ef5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du ta ny test igjen senere?

Nei ikke før neste gang mensen er merkelig er kanskje til og med uteblir. For telle dager og finne fruktbarhets kalkulatoren frem. Og flørte litt med mannen;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det fortsatt tidlig å teste på dagtid urin når det er 2 dager etter uteblitt mens? Bør man ta igjen noen dager senere på morgenurinen om testen er negativ?



Anonymous poster hash: c6c51...0c0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...