Gå til innhold

Hvor mange kalorier er det i en brødskive med ost?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Lurer på hvor mange kalorier det er i en kneip brødskive med ost og paprika uten smør.. Jeg er nye med dette her, forstår enda ikke helt hvordan jeg finner det ut.



Anonymous poster hash: 977f8...4ef
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Coolaid

Du kan bruke Greteroede klubben eller shapeup som er gratis på nett. Disse har også apps som du kan bruke på din smart telefon, det er praktisk og greit også.

Da skriver du inn matvare og mengde, bruk en kjøkkenvekt til du får kjennskap til hvor mye ting veier er, så regner nettsiden eller appen ut hvor mange kalorier det er. Det er også en rekke andre funksjoner som du kan bruke.

Når det gjelder spesifikt ditt spørsmål så vet vi ikke hvor mye eller hvilke ost du bruker på brødskiven. Men tenk at en ostekskive veier omtrent 10-13 gram. En brødskive skjært på maskin i buttikken veier omtrent 30 gram. Jeg bruker en bok som jeg skrive ting inn i hjemme, for så å føre på nett senere. Er jeg ute bruker jeg mobilen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coolaid

(Bytt ut kneipen din med grovere brød... tre eller fire stykker på brødskalaen..da holder du deg mett lengre ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du må ha et verktøy for å beregne, ellers blir det slitsomt! Anbefaler også ShapeUp for smarttelefon og Grete Roede på nett. Anbefaler også GR sine kurs dersom du er helt fersk. Koster litt penger, men nyttig kunnskap og motivasjon. Og du trenger en kjøkkenvekt! Etter hvert lærer du å ta ting mer på øyemål.

Anonymous poster hash: 9fa4d...42f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke spis brød i det hele tatt, DA holder du deg mett lenge!



Anonymous poster hash: 058dd...3f9
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke spis brød i det hele tatt, DA holder du deg mett lenge!

Anonymous poster hash: 058dd...3f9

Det er fortsatt mulig å holde seg mett uten lavkarbo ;)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er fortsatt mulig å holde seg mett uten lavkarbo ;)

Det er vel ingen som sier at man ikke kan spise seg mett på høykarbo? Men lavkarbo metter MER. ;)

Anonymous poster hash: 481cb...72a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs litt hvor mye ost du har på skiven, men jeg vil tro ca. 130-150 kcal :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...