AnonymBruker Skrevet 28. juni 2013 #1 Skrevet 28. juni 2013 Jeg prøver bli gravid, ingen suksess enda. Men ei jeg kjenner sa til meg "jeg sliter aldri med å bli gravid, jeg blir gravid så fort mannen ser på meg!" Jeg kjente jeg ble irritert og misunnelig på en gang. Å si sånt virker så kjepphøyt syns jeg! Er det virkelig slikt at noen er SUPER DUPER OVERNATURLIG FRUKTBARE? Eller er det bare at de har hatt jævlig flaks de gangene eller at spermen til mannen er av god kvalitet og egentlig ikke har noe med kvinnen å gjøre i det hele tatt?? har sett flere her inne på kg som oppfører seg likt som henne jeg kjenner. Jeg vil bare si at det er super-irriterende å lese/høre sånt skryt når man selv prøver og prøver og ikke får det til. Anonymous poster hash: 5babb...d91 2
Gjest Duftlys Skrevet 28. juni 2013 #2 Skrevet 28. juni 2013 Noen blir gravide raskere enn andre. Det kan det være mange forskjellige årsaker til . Kjenner til flere som måtte prøve lenge før det gikk, mens andre ble det litt fort igjen. Sånn er det bare, men skjønner det er irriterende å høre på når en selv prøver! Ignorer det!!! Etter jeg ble gravid, ble jeg overraska over hvor mange som faktisk må prøve en hel del før det går. Flere unge må også ha prøverør, og så er det noen som aborterer en del før det klaffer. Det er ikke sånn at "alle" blir gravide superraskt, men det som har gått dårlig hører du ikke mye om, siden det ofte blir regna som et tabu i vårt samfunn(dessverre). Alt ordner seg, og det er også god hjelp å få dersom en skulle trenge det! 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2013 #3 Skrevet 28. juni 2013 Er det virkelig slikt at noen er SUPER DUPER OVERNATURLIG FRUKTBARE? Eller er det bare at de har hatt jævlig flaks de gangene eller at spermen til mannen er av god kvalitet og egentlig ikke har noe med kvinnen å gjøre i det hele tatt?? Jeg kjenner ei som har gjort dette med fire ulike menn, så tipper det er henne det går på. Jeg ser ikke på det som skryt, mer en måte å bortforklare at man ikke har greid å planlegge livet sitt helt. Anonymous poster hash: 4a73f...8cc 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2013 #4 Skrevet 28. juni 2013 hvorfor la deg bli irritert av dette? Jeg har blitt gravid tre ganger på første forsøk, men har også mistet to ganger. Ligger det noe i det kanskje at de som fort blir gravide mister lettere? Skal jeg blir forbannet? Skal jeg bli forbannet da? Anonymous poster hash: b7c8b...16f 3
Wonders Skrevet 28. juni 2013 #6 Skrevet 28. juni 2013 Jepp, har to sånne venninder, og ja, de er søstere. De blir super fort gravide med sine respektive samboere. Skjønner ikke dette. Tror noen bare er sånn. De har barn med flere enn en mann. Aldri vært mer enn en måned så poof -gravid.
Eske Skrevet 28. juni 2013 #7 Skrevet 28. juni 2013 Jeg skjønner godt at temaet er sårt for deg, men jeg synes ikke at den frasen høres ut som skryt på noen måte - er du sikker på at du ikke bare tolket det dit fordi du er følsom på området? 4
attegløyma Skrevet 28. juni 2013 #8 Skrevet 28. juni 2013 Eg har prøvd å bli gravid to gonger og det har vore nok for å sei det slik. Då var eg 36 og 38 år, mannen 3 år eldre. Eg trur nok fertilitet varierer frå person til person som det meste anna. Sidan nesten alle kvinnene i min familie på morssida har same erfaring som meg trur eg rett og slett vi er veldig fertile. Det er ikkje noko eg føler for å skryte over sidan det ikkje er noko eg har fortent, det er berre slik. Akkurat som at nokon har sterke tenner eller stort, krøllete hår. Eg har ikkje gjort meg fortent til dette, men det er no eit faktum likevel. Og får eg spm om vi har prøvd lenge så må eg jo berre svare nei... 5
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2013 #9 Skrevet 28. juni 2013 har sett flere her inne på kg som oppfører seg likt som henne jeg kjenner. Jeg vil bare si at det er super-irriterende å lese/høre sånt skryt når man selv prøver og prøver og ikke får det til. Anonymous poster hash: 5babb...d91 Dette kan ikke stemme. Jeg har ikke sett noen som skryter av å skulle være veldig fruktbare. Er vel ingen som lager en tråd for å si hvor raskt de ble gravide, eller noe sånt. Jeg har vært på KG i vel 7 år, og den eneste tråd jeg har sett dette i er en tråd som spurte om hvor lang tid det tok for folk å bli gravide. Jeg tror at du er ekstremt følsom på dette området, og at du derfor forstørrer alt, ting som ikke er noe og blåser det opp. Anonymous poster hash: b7c8b...16f 6
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2013 #10 Skrevet 28. juni 2013 Jeg er av de som ble veldig lett gravid. 9 svangerskap i løpet av 7 år. 2 graviditeter med kobberspiral, 1 med hormonspiral, og 1 på p-piller. 5 spontanarborter, og 2 svangerskap utenfor livmor er ikke noe å skryte av, det er fortvilende! Anonymous poster hash: b7538...e5c 3
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2013 #11 Skrevet 28. juni 2013 Jeg blir også veldig lett gravid. Jeg har blitt gravid med spiral også. Må bruke dobbelt opp med prevensjon, for dessverre har jeg måttet ta to aborter. Jeg har blitt gravid på tidspunkter hvor jeg egentlig ikke skulle kunne bli det også. Så her er det ikke noe å si på fruktbarheten, det skal være sikkert og visst. Anonymous poster hash: 21bec...793 2
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2013 #12 Skrevet 28. juni 2013 Alle kvinner i min familie blir kjemperaskt gravide, og de plages ikke med hyppige spontanaborter heller. Vi snakker gravid innen PP2 - og det er mange barn som er blitt produsert. Det gjaldt dog ikke for meg, jeg brukte omlag ett år som endel andre og gjør - men jeg tenkte ikke på hvorvidt jeg var misunnelig eller ikke på andre? Jeg tenkte mer at jeg håpte det skjedde på den ene eller andre måten. Høres ut som du er litt sår på temaet og kanskje veldig opphengt i å legge merke til akkurat den type innlegg. Noen ER mer fertile enn andre, og andre er mindre. Jeg er den som har levd sunnest av alle og hatt best forutsetninger, så det har ingenting med god planlegging å gjøre heller. Anonymous poster hash: b90ae...8c6 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2013 #13 Skrevet 28. juni 2013 Sjalusi og missunnelse er negative følelser som dessuten er irrasjonelle. At du tenker slik er ditt problem, ikke hennes. Hvilken verden får vi om alle skulle måtte ha skyld og ansvar for andres følelser på den måten? Og ja, naturen viser oss at enkelte individ har svært høy evne til å reprodusere. Anonymous poster hash: 4c86c...80e 3
Gjest Maria_Marihøne Skrevet 28. juni 2013 #14 Skrevet 28. juni 2013 Noen blir lettere gravid enn andre. Sånn er det bare. Skjønner at du syns det er sårt, jeg slet også med det. Men prøv heller å glede deg på andres vegne i stedet for å bli irritert. Da får du det så mye bedre:) 1
miramis Skrevet 30. juni 2013 #15 Skrevet 30. juni 2013 Hvorfor bli irritert over dette? Er jo ikke andre kvinner sin skyld at du har dårlige gener på det området. "Survival of the fittest" (selv om mennesker ødelegger konseptet litt), selvfølgelig får genfriske og sunne mennesker lettere barn. F.eks. så skaper innavl ødelagt fertilitet, for å forhindre svake avkom. Blir man aldri gravid er det desverre grunnet gener eller en skade. Syntes ikke noe om assistert befruktning av dårlige gener (man ønsker vel ikke samme skjebne for sine barn) v 5
Leoparden Skrevet 30. juni 2013 #17 Skrevet 30. juni 2013 Hvorfor bli irritert over dette? Er jo ikke andre kvinner sin skyld at du har dårlige gener på det området. "Survival of the fittest" (selv om mennesker ødelegger konseptet litt), selvfølgelig får genfriske og sunne mennesker lettere barn. F.eks. så skaper innavl ødelagt fertilitet, for å forhindre svake avkom. Blir man aldri gravid er det desverre grunnet gener eller en skade. Syntes ikke noe om assistert befruktning av dårlige gener (man ønsker vel ikke samme skjebne for sine barn) v Jeg er helt enig med deg. Synes man skal la naturen gå sin gang på dette punktet. Klarrt det er trist for de som da aldri får egne barn, men da bør man heller ta til seg andre barn, istedenfor assistert befruktning. 3
Mafalda Skrevet 30. juni 2013 #18 Skrevet 30. juni 2013 Tja, jeg har jo selv fem barn, og bare to av de var planlagt... og de to kom omtrent i det øyeblikket jeg sluttet med prevensjon. Så jo, det er flere som blir superduperlett gravide. Om det er ens egen fortjeneste, mannens fortjeneste, eller skjebnen (hvis man tror på slikt) spiller egentlig liten rolle, men jeg har flere ganger tøyset med at jeg blir gravid så fort en mann nyser i min retning. Det er jo faktisk ikke langt fra sannheten, og de gangene jeg ble gravid uten å ville det var strengt tatt ikke så veldig morsomt, det heller. Dette er veldig urettferdig fordelt, rett og slett. Jeg ville aldri tøyset med det rett foran nesa på noen jeg vet sliter med å bli gravide, men sånn ellers faller det meg lett å dra en spøk. Tross alt har jeg fått noen slag i trynet jeg også- det var ikke fryktelig morsomt å bli ufrivillig gravid med nummer tre før jeg var 25, for eksempel. Men jeg avpasser det etter hvem jeg snakker med. Det handler om vanlig høflighet. Og sånn ellers, så passer jeg alltid på å nevne at jeg vet at livet er urettferdig. Men jeg kan faktisk ikke unnslå min egen historie, hvis noen spør direkte.
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2013 #19 Skrevet 1. juli 2013 Ojda, det er noe jeg fint kan si, men har aldri tenkt på det som skryt. Mener det mer som at det nesten er litt stress, for må være sykt nøye med prevensjon. Nå fikk du meg til å tenke meg om, skal ikke si det til noen mer. Noen blir lett gravide, andre sliter litt. Noen er pene andre mindre pene. Noen tar ting lett på skolen, andre må jobbe mer. Man har forskjellig utgangspunkt her i livet, og det må man bare leve med:) Klem til deg! Anonymous poster hash: e0ee3...4b8
kaprifolen Skrevet 4. juli 2013 #20 Skrevet 4. juli 2013 Er nok noen som er veldig fruktbare, ja. Fleiper med at venninna mi blir gravid bare hun tar i mannens skitne boxer! Her har mannen "supersperm", laborantens ord da vi var på utredning! Men jeg var tydelig ikke lett å befrukte...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå