Gå til innhold

Skravletråd mars/ april 2014!

Gjest Maman

Anbefalte innlegg

Jeg skjønner virkelig ikke dette jente-hysteriet rundt omkring. Altså, det er jo koselig at det kommer et nytt barn, men kjønnet burde absolutt ikke spille noen rolle for hvordan det blir tatt imot.

Ja det er helt tragisk! Er jo litt det samme med at noen føler de blir litt stakkarsliggjort av andre dersom de "bare" har gutter.... Vet om ei som har to gutter fra før, og hun får ofte høre om når jenta skal komme?? Eller om de ikke også ønsker seg en jente??....

Jeg blir skikkelig irritert på det egentlig... Men var ikke dumt det du sa TuttaV, om at jeg kanskje skulle lufte min bekymring ang oppmerksomhet til storebror. Tror kanskje jeg gjør det til de som viser å være mest begeistra for jente... (Nå skal det legges til at i svigerfamilien så er det bare blitt født en jente på 70 år). Nesten alle blir gutter... Så det ble sagt at vi var dømt til bare å få gutter fra den siden.... Så kanskje det som gjør det litt ekstra stas?! Men MIN mor tar jo også av, så ikke bare svigers....

Nei, godt hun er ønsket, men det får da være måte på :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I dag skal jeg på første kontroll hos jordmor på ABC! Blir spennende å se hvordan det er der... sjekket journalen min i går, og ser at forrige gang var babyen nesten en stjernekikker. Hun lå med hodet kl ett, på en måte... vet dere om det er noe som pleier å skje igjen hvis det først har skjedd en gang? Jeg fikk beveget meg slik at hun fikk snudd seg nesten helt ned, men det førte til altfor tidlige pressrier og mye slit...:/

Men - fødsel til side - jeg gleder meg så fælt til hun kommer ut! Jeg var så sliten sist, og det hadde vært så mange omveltninger, og jeg bodde på et sted der jeg ikke kjente noen andre gravide ... Jeg ville bare fortest mulig tilbake på jobb og tror jeg hadde en mild form for fødselsdepresjon. Klarte ikke å glede meg ordentlig over babyen før hun var nesten ett år....:( Men denne gangen er det annerledes. Jeg gleder meg så veldig til å møte henne, til å trille på turer og kle på henne de søte babyklærne... Nå bor vi også mye tettere på folk, og kjenner flere som skal få barn omtrent samtidig som meg. Bor i Oslo nå, så da er det også mer å finne på, flere tilbud som feks historievandringer og omvisninger på nasjonalmuseet. Ikke at det blir så mye av det i starten, men forhåpentligvis er det energi til det etter hvert...:) Storesøster gleder seg også, og jeg er glad for at hun er såpass gammel nå at hun skjønner hva som skal skje. Hun er 2,5 år og har flere venner som har fått småsøsken, så hun gleder seg til å få det selv. Selv om hun var litt sur for at det ikke ble lillebror;) Hva med dere, har dere begynt å glede dere ennå? evt grue?

Uff, vaksiner....er litt skeptisk til det jeg. Med mindre legen insisterer så blir jeg heller mer nøye med håndvask enn å ta vaksiner. den Pandemrix-historien har gitt meg hetta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang influensavaksine er jeg 99 % overbevist om at det er det beste å gjøre.

Jeg blir lett smitta når det går forkjølelser og slikt, samt at de sier at influensaen slår ut værst hos gravide på slutten av svangerskapet.

Min termin er i slutten av april, og det er jo mellom desember og april influensa som regel "går rundt"..

Så jeg satser på å vaksinere meg på torsdag, så har jeg ikke funnet noe skrekkeksempler på det motsatte innen den tid, blir jeg vaksinert.

Jeg tok vaksine mot svineinfluensa i sin tid, og fikk ingen bivirkninger av den.

Anbefaler dere å lese denne artikkelen: http://www.babyverden.no/Nyheter/Gravide-skeptiske-til-influensavaksine/

Flere her som har bestemt seg for å ta vaksinen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg også endelig fått vært på ultralyd (to(!) på en dag :fnise:) og kan fortelle at det blir ei jente til på oss :strix: Lillesøster var i tipp topp stand, men morkaka lå bittelitt langt ned mot livmorhalsåpningen, så det blir ny ultralyd på meg i uke 32 for å kontrollere at den har trukket seg opp.

Ellers ble termindato forskjøvet til 26. mars. Tviler vel personlig på at det stemmer, men tror jeg kommer til å føde før tiden uansett (ble 3 uker før termindato sist).

For å svare deg Maman, så har jeg det litt todelt. Jeg gleder meg veldig til hun er her, men (innbiller meg at) "drømmehverdagen" kommer først når vi kan flytte inn i nyhuset og noen nøyaktig dato for det har vi ikke akkurat :roll: Er liksom så mye jeg bare kommer til å sitte der å vente på! Men alt i alt så ser jeg utrolig mye frem til å hilse på henne og bli kjent med henne :hjerte:

Jeg har også tatt svineinfluensavaksinen :Nikke:

Nå jobber jeg i et utsatt yrke, men angret på at jeg ikke tok den sist (etter en litt ekkel episode), så nå skulle jeg være føre var :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi også vært på OUL, og det blir som vi trodde en liten jente denne gangen også :D Alt sto bra til med lillesnuppa som var en aktiv liten skapning så var ikke helt lett å få tatt målene. Termin ble flyttet frem til den 29 Mars, så da rekker storesøster forhåpentligvis å bli 2 år før lille kommer til verden også :) Skal tilbake på UL i uke 24 ettersom jeg går på blodfortynnende, men det synes jeg er helt greit. Da får jeg jo lurkikket litt enda en gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tok vaksinen og ble sykemeldt i dag. Skal tilbake til legen for ny vurdering samme dag som vi skal på ny UL :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok vaksinen og ble sykemeldt i dag. Skal tilbake til legen for ny vurdering samme dag som vi skal på ny UL :)

Åh, jeg er så usikker på den vaksina ... hadde du noen betenkeligheter med å ta den?

Tar alle dere andre den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, jeg er så usikker på den vaksina ... hadde du noen betenkeligheter med å ta den?

Tar alle dere andre den?

Jeg var jo såklart litt betenkt, men føler ikke at jeg er i noen posisjon til å stille meg over legens og folkehelseinstituttets anbefalinger...

Tok den sist også, i 2010/11. Var nok mer i tvil da enn nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var jo såklart litt betenkt, men føler ikke at jeg er i noen posisjon til å stille meg over legens og folkehelseinstituttets anbefalinger...

Tok den sist også, i 2010/11. Var nok mer i tvil da enn nå.

Ja ... jeg tok den ikke sist, og ble heller ikke syk. Men nå smitter jeg hur lett som helst av denne snottungen jeg har gående her, så spørs om det må til denne gangen. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tatt den. Ikke for svineinfluensa, men vanlig influensa. Den har vært i bruk så lenge at jeg ikke hadde noen betenkeligheter med det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var det legen min også sa. At den vaksinen som er i år er igjennomforsket og trygg. Sist jeg var gravid anbefalte han meg ikke å ta den pga at det ikke var nok forskning rundt den. denne gangen derimot er det en klassisk influensa vaksine. Jeg skal visst ta den, men aner ikke når.

Imorgen kl 1415 skal jeg på OUL - gleder meg veldig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Svinenfluensa (en influensa A type (H1N1)) har inngått i sesonginfluensavaksinen helt siden epidemiåret 2009. Det finnes ikke lenger noen egen svineinfluensavaksine. Årets influensavaksine er fremstilt på samme måte som i alle år og er like trygg hvis noen skulle lure (det var diverse tilsetningsstoffer noen var skeptiske mot under epidemien).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jippi! Halvveis i dag... Og fremdeles antydning til "morgenkvalme" :P

Synes magen er megastor og mer i veien enn sist gang.. Lurer på om det er fordi tiden har gått så fort at jeg ikke klarer å følge helt med??!

Jeg tok ikke vaksine sist gang, og tror ikke jeg gjør det denne gangen heller. Med mindre ikke fastlegen eller jordmoren anbefaler det... Men til nå har det ikke vært nevnt en gang.... Rart at jeg ikke har fått beskjed om det (sist gang også) dersom det anbefales at gravide tar den....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på OUL igår. Termin forskjøvet frem til 20.mars. Kunne ikke finne noe tisselur eller pung, så mest sannsynlig en jente inni der. ;)

Skjønte at det er hun som gir mamma "blåmerker" på ribbeina.. basert på stillingen hennes. Nå ligger hun å hopper trampoline inne ider.. aahh... bare spist litt smågodt jo. Være snill nå!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...