cecilie85 Skrevet 17. oktober 2013 #521 Del Skrevet 17. oktober 2013 Jeg drømte også i natt at jeg fikk en jente! Hun var først bitteliten og lignet en kattunge, men vokste veldig fort. Plutselig var hun stor som en 3 åring og vi hadde fortsatt ikke bestemt oss for navn! Hehe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SaltnPepa Skrevet 17. oktober 2013 #522 Del Skrevet 17. oktober 2013 I natt drømte jeg at vi får jente for tredje gang så langt i dette svangerskapet. Det var ikke måte på hvor kreative vi var med annonseringen av at det var jente vi skulle få! Lurer på om det er et tegn jeg... Ja, ikke så lett å si. Jeg har hittil drømt at det er jente 4-5 ganger. 2 netter på rad nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hegejenta30 Skrevet 18. oktober 2013 #523 Del Skrevet 18. oktober 2013 Jeg gleder meg så til OUL! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charlie28 Skrevet 18. oktober 2013 #524 Del Skrevet 18. oktober 2013 Jeg gleder meg så til OUL! Hvor lenge er det til dere skal på obl. UL da? Kan vel ikke være mange ukene til nå vel... For oss er det presis 5 dager og 2 timer før vi skal, og jeg er også knallspent. Har ikke drømt om kjønn enda denne gangen. Sist gang drømte jeg at jeg skulle ha en gutt natten før OUL, og det viste seg jo å være rett Jeg tror det kan ligge noe i denne magefølelsen vi mødre har. Men det vil jo vise seg da... Føler jeg venter jente jeg også denne gangen, men vi får se... Kaller allerede babyen i magen for "hun" mellom meg og mannen Så viss det blir en gutt, så blir han kanskje veldig feminin? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hegejenta30 Skrevet 18. oktober 2013 #525 Del Skrevet 18. oktober 2013 Skal ikke før den 30.oktober. Kjennes ut som en halv evighet til i dag. men neste uke går det bort tre dager på kurs i tigerstaden, og uka etter er jeg gressenke så da har jeg nok å henge fingrene i fram til OUL tror jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-T- Skrevet 20. oktober 2013 #526 Del Skrevet 20. oktober 2013 Skal ikke på OUL før i19 nov! Da er jeg 20 uker på vei.. Leeenge til jo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 20. oktober 2013 #527 Del Skrevet 20. oktober 2013 Jeg skal på UL til onsdag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charlie28 Skrevet 21. oktober 2013 #528 Del Skrevet 21. oktober 2013 Jeg skal på UL til onsdag Vi også Håper tiden går fort for nå er jeg så spent at jeg nesten sprikker!! Har endelig (?!) kommet til den fasen i graviditeten (hadde det sist også) hvor matlysten er økt med 1000%. Jeg går rundt å spiser hele tiden, og til stadighet inne på godt.no, dinmat.no, klikk.no/mat osv... for å finne oppskrifter på noe godt. Jeg har jo en del kg å ta igjen, men fortsetter det i dette tempoet så blir jeg hvertfal ikke for liten i mars I dag skal jeg prøve meg på hjemmelaget paella m/ reker, laks og kylling. NAM!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 21. oktober 2013 #529 Del Skrevet 21. oktober 2013 Matvrak her og! Sulten igjen en halvtime etter lunsj... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
zoi Skrevet 21. oktober 2013 #530 Del Skrevet 21. oktober 2013 Må si jeg håper at jeg også får tilbake litt matlyst snart. Er fortsatt kvalm, kaster opp og klarer kun å få i meg halve porsjoner av hva jeg normalt ville ha spist. Spiser sunt, variert og ofte, men føler jeg får i meg litt lite næring. Er til vanlig både glad og interessert i mat, men veier mindre nå enn hva jeg gjorde før jeg ble gravid (er normalvektig). Lillemann får vel likevel det han trenger? Får ta det opp med jordmor på neste kontroll om et par uker, og satse på at det snur her også etterhvert. Ser frem til første "matkoma"! Ellers har jeg det veldig bra, koser meg med at magen vokser og alle bevegelser/spark. Synes dette er en herlig tid, og tross kvalme/oppkast føler jeg meg mye bedre enn i første trimester. Spennende at det nærmer seg ultralyd for flere av dere nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Maman Skrevet 21. oktober 2013 #531 Del Skrevet 21. oktober 2013 Veide meg i dag. Gått opp sju kilo:( wææ. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåbærmuffin Skrevet 22. oktober 2013 #532 Del Skrevet 22. oktober 2013 Hei igjen alle sammen merker jeg ikke har så mye tid som jeg ønsker til å henge her inne, men ei lita ei krever mye når hu ikke går i barnehage. Her er formen på topp igjen etter å ha vært veldig trøtt den første tiden. Matlysten har vært bra hele tiden heldigvis og har sluppet unna kvalmen denne gangen også på mandag er det tid for OUL og jeg gleder meg masse skal bli topp å se igjen lille trollet i magen Er det noen av dere andre som har jernmangel? Ferretin nivået mitt ligg er på 11 denne gangen, men var helt nede i 7 sist svangerskap. Spiser jerntabeletter og drikker floradix samt prøver å spise mye som inneholder jern. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hegejenta30 Skrevet 22. oktober 2013 #533 Del Skrevet 22. oktober 2013 Trodde ikke det var så bra å ta to jern preparater jeg... Holder meg til ferro retard. Hadde jernlager på 9 jeg. Har vært plaget med lavt jernnivå i flere år egentlig. Klarer å bygge det opp med noen mnd med jern for så å bryte det ned sakte men sikkert over tid (snakker år). Har hatt en kur ca hvert tredje år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarenogAron Skrevet 22. oktober 2013 #534 Del Skrevet 22. oktober 2013 TIl alle dere som har vært på ultralyd: Jeg har ca en times kjøretid hver vei til sykehuset. Får dere lønn fra arbeidsgiver for hele tiden dere er borte fra jobb pga legebesøk (dvs kjøring + venting + faktisk undersøkelse), eller får dere bare en time eller lignende? Jeg snakket med sjefen min i dag, og han var ikke sikker på om jeg hadde krav på lønn. Men jeg må da ha det?! Jeg hadde selvfølgelig vært på jobb om det ikke hadde vært for ultralyden eller svangerskapskontrollen. Tusen takk for at dere svarer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Doh Skrevet 22. oktober 2013 #535 Del Skrevet 22. oktober 2013 Jeg får lønn for hele tiden jeg er borte ved legebesøk og sånne ting. Kan jo ikke straffes bare fordi jeg ikke bor i Oslo og bruker lenger tid på å komme meg til og fra timene Jobber i staten forresten, så står vel i tariffavtalen vår. Du kan jo sjekke tariffavtalen din og personalhåndboka di Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cecilie85 Skrevet 22. oktober 2013 #536 Del Skrevet 22. oktober 2013 I min jobb får jeg gå til spesialisthelsetjenesten i arbeidstiden, dvs at jeg får lønn for hele tiden jeg er borte i arbeidstiden for slike besøk. Hvis jeg skal til Tannlege, fastlege osv må jeg avspasere, dvs får ikke betalt for slike besøk. Er litt usikker på hva ultralyd faller inn under, men siden det er på sykehus har jeg tenkt at det faller inn under spesialisthelsetjenesten. Må undersøke litt. Jeg har jobb i kommunen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarenogAron Skrevet 22. oktober 2013 #537 Del Skrevet 22. oktober 2013 Jeg får lønn for hele tiden jeg er borte ved legebesøk og sånne ting. Kan jo ikke straffes bare fordi jeg ikke bor i Oslo og bruker lenger tid på å komme meg til og fra timene Jobber i staten forresten, så står vel i tariffavtalen vår. Du kan jo sjekke tariffavtalen din og personalhåndboka di Vi er en veldig liten bedrift, så finnes nok ingen tariffavtale eller personalhåndbok. Og jeg er eneste dame, så de har ikke vært borti problemstillingen gravid før. Derfor jeg lurte på om noen visste om det står noe spesielt om det i arbeidsmiljøloven. Men sjefen er veldig grei altså, så det ordner seg sikkert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Doh Skrevet 22. oktober 2013 #538 Del Skrevet 22. oktober 2013 Åja, da skjønner jeg Det skal vel gjelde samme regler som ved andre medisinske undersøkelser ved sykehus. Ingen som har vært på det da? Da har du noe å sammenlikne med liksom Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarenogAron Skrevet 22. oktober 2013 #539 Del Skrevet 22. oktober 2013 Åja, da skjønner jeg Det skal vel gjelde samme regler som ved andre medisinske undersøkelser ved sykehus. Ingen som har vært på det da? Da har du noe å sammenlikne med liksom Har fått det for meg at det står noe spesifikt om graviditet i arbeidsmiljøloven et sted, men finner det ikke igjen. Kan jo være at jeg husker feil også. Arbeidsgiver er nok mest interessert i å få refundert utlegg fra nav, men det er forhåpentligvis ikke mitt problem om de vil kverulere på reiseveg. Er ikke sikkert det blir et problem heller, får håpe det ikke blir det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charlie28 Skrevet 23. oktober 2013 #540 Del Skrevet 23. oktober 2013 Da er vi hjemme igjen fra OUL, og vi skal få en frisk liten jente Veldig morsomt at min sterke magefølelse viste seg å være riktig. Og så vil vi ha en av hver. Det er jo også litt stas Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå