Gå til innhold

liker du innsekter?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nei, herrgud .. Er utrolig redd for alle mulige insekter og disse krypdyrene :fnise:

Ser jeg en edderkopp eller bille, løper jeg bort fra åstedet fort som bare fy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunfreak

Uhh....

Vær snill pike og gi den et nuss på nebbet nå!

Jeg tok av kjellerlemmer på gården til foreldrene mine, og fjerna en kasse, og da spatt det frem mye rart.

En skolopeder, som ikke er et insekt, men mangefotting

Og dette er en skrukketroll, en ganske stor en også, som heller ikke er et insekt, men krepsdyr i samme familie som hummer og krabbe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke fordra innsekter, synest de er veldig heslig. Edderkopper liker jeg derimot, eneste grunnen til det er fordi jeg vet de spiser innsekter, så føler meg mer "trygg" med edderkopper i nærheten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær snill pike og gi den et nuss på nebbet nå!

Jeg tok av kjellerlemmer på gården til foreldrene mine, og fjerna en kasse, og da spatt det frem mye rart.

En skolopeder, som ikke er et insekt, men mangefotting

attachicon.gifDSC_0015.jpg

Og dette er en skrukketroll, en ganske stor en også, som heller ikke er et insekt, men krepsdyr i samme familie som hummer og krabbe.

attachicon.gifDSC_0016.jpg

Hmm... den nederste har jeg sett før. ganske ofte og, men den var mindre.

denne så ut som en søster av kakerlakkene faktisk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gunfreak

Hmm... den nederste har jeg sett før. ganske ofte og, men den var mindre.

denne så ut som en søster av kakerlakkene faktisk...

Her er store broren til kråketrollet/sølkre

Bathynomus_giganteus.jpg

Giant_isopod.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns insekter er ganske interessante! Så lenge jeg vet de ikke er giftig eller biter så hardt at det gjør vont, har jeg ikke noe problem med dem.

Derfor er jeg alltid litt skeptisk til krypdyr i utlandet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er store broren til kråketrollet/sølkre

Bathynomus_giganteus.jpg

Giant_isopod.jpg

hmm. den fåkke sove i senga mi i allefall.

men den så ut som en krabbe da. sølvkre er enda eklere. nydelige øyne på denne karen får man da si. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...Og jeg har aldri drept et innsekt med vilje!

moren min fanger fluene i kopper og slipper de fri hun (på med foliehatten).

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunfreak

De som ikke liker veps bør ikke flytte til japan

Japanese Giant Hornet, 4cm lang, vinge spenn på 6cm, selv de som ikke er allergiske må på sykehus etter å blitt stukket.

Vespa_mandarinia_japonica2.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

moren min fanger fluene i kopper og slipper de fri hun (på med foliehatten).

Jeg liker moren din! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Raindrops

moren min fanger fluene i kopper og slipper de fri hun (på med foliehatten).

Det gjør jeg også, ser ingen grunn til å ta livet av dem hvis jeg kan unngå det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her er et søtt insekt forresten:) :blomst: :blomst: :blomst:



Anonymous poster hash: ea2fa...642
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gunfreak

her er et søtt insekt forresten:) :blomst: :blomst: :blomst:

Anonymous poster hash: ea2fa...642

Søtt hvis du er menneske, ikke så mye om du er blandlus, marihøne er et monster som spiser store mengder bladlus, momser de i seg, marihøne er et rovdyr som en hvithai, vi har bare flaks at den er for liten til å spise oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Insekter er greie nok. Har et kurs evertebratsystematikk, og lærte en gang i tiden en del om insekter, edderkoppdyr, terrestre bløtdyr, mangefotinger osv.

Favorittene blant insektene er vel kanskje øyenstikkere (odonata). Men edderkopper er MYE bedre (araneae), med Salticidae som en stor favoritt av familiene (hoppedderkopper), selvom Dolomedes fimbriatus (myredderkopp) nok er favoritten blant norske arter. Selv om den er i en annen familie (Pisauridae), men dette er fordi jeg synes den er vakker. Mens hoppedderkoppene synes jeg har en veldig fascinerende adferd.

Fluer har jeg lite tilovers for.

ellers er jeg mest glad i terrestre vertebrater

Endret av Anon13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søtt hvis du er menneske, ikke så mye om du er blandlus, marihøne er et monster som spiser store mengder bladlus, momser de i seg, marihøne er et rovdyr som en hvithai, vi har bare flaks at den er for liten til å spise oss.

jeg søkte opp bilder av de der de var zoomet, inn, men ikke ødelegg romantikken. de bringer lykke må skjønne. :P

Anonymous poster hash: ea2fa...642

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Insekter er greie nok. Har et kurs evertebratsystematikk, og lærte en gang i tiden en del om insekter, edderkoppdyr, terrestre bløtdyr, mangefotinger osv.

Favorittene blant insektene er vel kanskje øyenstikkere (odonata). Men edderkopper er MYE bedre (araneae), med Salticidae som en stor favoritt av familiene (hoppedderkopper), selvom Dolomedes fimbriatus (myredderkopp) nok er favoritten blant norske arter. Selv om den er i en annen familie (Pisauridae), men dette er fordi jeg synes den er vakker. Mens hoppedderkoppene synes jeg har en veldig fascinerende adferd.

Fluer har jeg lite tilovers for.

ellers er jeg mest glad i terrestre vertebrater

Jøsses.

Vet du hva slags dyr dette kan være:

Det er en bille, tror jeg... den HOPPER. Nesten 30 cm høyt. Den er metallic i fargen. Dvs: mest sort, men skimter litt grått. Den har "antenner" på hodet.

:P

Anonymous poster hash: ea2fa...642

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...