Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Først: Tråden er startet for å ikke avspore originaltråden og er ikke ment å henge ut forfatteren av innlegget som inspirerte meg til å starte denne tråden:

Du er 18 år, 95'er, like gammel som meg. Du har levd i atten år og føler allerede at du må leve på en datingside for å finne deg en jente. Hvorfor? Du har da sikkert mange tusen sjanser til å møte en fantastisk jente uten å måtte gjemme deg bak en skjerm. Datingsider kan du kanskje begynne å vurdere når du er oppi 30 år+ og mener livet begynner å bli kjipt uten en partner, noe som i det tilfellet er forståelig. Men som 18 åring skal du leve livet og plutselig så skjer det, uten at du tenker over det en gang. Er da ingen krise å være singel når du har noen av dine beste år foran deg! Kan bare ikke fatte hvorfor du vil legge deg ut på en slik side så tidlig, som om alt er tapt. Kom deg ut på byen, flørt og lev livet.

Innlegget har 7 plusser innen jeg siterer det nå. Det er kanskje ideen om at jeg skal "leve livet og plutselig så skjer det, uten at du tenker over det en gang" som jeg synes er provoserende, for ingenting har "plutselig skjedd" i mitt liv når det gjelder forhold da jeg var 18 eller nå som jeg er 20, og jeg har tenkt en del over det. Er det noe galt med meg da? Det er ingen krise for meg å fortsatt være singel, men jeg har en dårlig erfaring med ONS og jeg blir aldri skikkelig kjent med noen ute på byen.

Jeg har ikke prøvd nettdating selv, men jeg er mer skeptisk til å prøve det nå hvis det er holdningen blant jevnaldrende jenter. Er det trist å prøve nettdating når man er så ung?

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Gjest Snyltefluen
Skrevet

I dag er nettdating såpass vanlig at å være "tapere" i så fall ville gjelde en stor del av befolkningen. Nå vet jeg ikke hvor gammel du er, men selv om du neppe er så gammel som meg, kan jeg nesten garantere deg at jenter ikke vil sette nesa i sky og kalle deg en taper om de får vite at du leter etter en jente på nettet.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg møtte mannen i mitt liv på nettdating, han var 18 og aktiv fotballspiller, jeg var 20 og student :) dette er 2 år siden og vi har det fantastisk sammen!

Anonymous poster hash: 99455...95d
  • Liker 2
Skrevet

Det er jo ærlig talt helt snålt at 18 år gamle gutter begynner å se seg om etter partner på en nettdatingside. et sånn stakkarslig behov for å finne en partner så fort man er kjønnsmoden ser jeg på som en kvinnegreie, og hva innbiller sånne gutter seg at de har av verdi for kvinner uansett? Ikke ferdig med vgs og helt uten ressurser foreløpig. De ungdomsskolejentene de har sjans på er vel ikke gammel nok til å registrere seg på datingside engang.

Jeg er riktig nok registrert jeg og, men bruker det kun for sex, da å driver dating med hensikt å etablere seg i ung alder er under min verdighet. Hva blir det neste, skal du bruke sommerjobbpengene på å kjøpe en trygg og familiesikker stasjonsvgn på 18 års dagen? Spare på drink - og stereobudsjettet og for å kjøpe ekstra tykke og trygge kondomer, eventuel sykkehjelm for å leve helt risikofritt?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo ærlig talt helt snålt at 18 år gamle gutter begynner å se seg om etter partner på en nettdatingside. et sånn stakkarslig behov for å finne en partner så fort man er kjønnsmoden ser jeg på som en kvinnegreie, og hva innbiller sånne gutter seg at de har av verdi for kvinner uansett? Ikke ferdig med vgs og helt uten ressurser foreløpig. De ungdomsskolejentene de har sjans på er vel ikke gammel nok til å registrere seg på datingside engang.

Jeg er riktig nok registrert jeg og, men bruker det kun for sex, da å driver dating med hensikt å etablere seg i ung alder er under min verdighet. Hva blir det neste, skal du bruke sommerjobbpengene på å kjøpe en trygg og familiesikker stasjonsvgn på 18 års dagen? Spare på drink - og stereobudsjettet og for å kjøpe ekstra tykke og trygge kondomer, eventuel sykkehjelm for å leve helt risikofritt?

Haha, for det å bruke nettet til å søke etter sex er høyverdig og akseptabelt, mens å lete etter forhold er uverdig og stakkarslig? Tror vel egentlig du tuller. Ikke misforstå meg, jeg synes det er like ok å søke etter sex som å søke forhold, alt etter hva man selv leter etter... og så lenge man er åpen ovenfor motparten. Men altså, det er mange 18-åringer som kunne tenke seg erfaring med en kjæreste. Da jeg var 18 gikk jeg på en videregående skole hvor jeg følte meg ganske "fremmed" og utenfor selv om jeg kom greit nok overens med de andre. Skulle ønske nettdating eller det å komme i kontakt med venner og andre via nettet var mulig på den tiden, så kunne jeg aktivt søkt opp folk jeg hadde mer felles med og var på samme nivå som (på godt og vondt).

Det trenger jo ikke bety at en er ute etter å etablere seg med unger og stasjonsvogn (ikke at det er noe galt med det heller!), ei heller at man er noen taper bare fordi man ikke føler seg helt hjemme der man på grunn av tilfeldige omstendigheter går på skole...

Anonymous poster hash: 9ff03...186

• Liker 6
Gjest kimhan92
Skrevet

jeg meldte meg på nettdating alrede som 12 åring jeg da , jeg forsto fort at det var på tide å finne en jente på nettet , alder betyr ingenting for meg , så lenge jenta har pupper som er utvokste og ei fitte som funker og en hjerne med all kunnskap som personen burde kunne , det holder.

• Liker 1
Gjest abcdefgh
Skrevet

Personlig synes jeg det er trist at unge folk tyr til nettdating. Greit når man er eldre og desperat.

Skrevet

Tror det er ekstremt få som bruker slike sider når de er 18-20 år gamle så sjansen for å finne noen er ekstremt liten. Mye av dette skyldes jo at de i denne aldersgruppen hele tiden (stort sett) omgås og blir kjent med nye folk i samme alder hele tiden. Skole, studier, russetid, aktiviteter etc. Behovet er langt større blant de som er 25+ som er i jobb - ofte med kun kolleger i egen alder, eller at jobben kanskje ikke har særlig med kolleger. Festing hver helg er ikke lengre greia, og det blir ofte den harde kjerne av venner som møtes slik at man ikke så lett blir kjent med nye folk.

Gjest Snyltefluen
Skrevet

Personlig synes jeg det er trist at unge folk tyr til nettdating. Greit når man er eldre og desperat.

Koselig at yngre folk treffer hverandre, hvorfor være en sånn gledesdreper? Ikke fått isen din i dag?

• Liker 2
Skrevet

Tror det er ekstremt få som bruker slike sider når de er 18-20 år gamle så sjansen for å finne noen er ekstremt liten. Mye av dette skyldes jo at de i denne aldersgruppen hele tiden (stort sett) omgås og blir kjent med nye folk i samme alder hele tiden. Skole, studier, russetid, aktiviteter etc. Behovet er langt større blant de som er 25+ som er i jobb - ofte med kun kolleger i egen alder, eller at jobben kanskje ikke har særlig med kolleger. Festing hver helg er ikke lengre greia, og det blir ofte den harde kjerne av venner som møtes slik at man ikke så lett blir kjent med nye folk.

Det er litt derfor jeg tenker at det er noe feil med meg som hittil ikke har funnet en kjæreste på vgs, ikke i russetiden, ikke på studiet, ikke på byen, ikke på fest, osv.

Skrevet (endret)

Haha, for det å bruke nettet til å søke etter sex er høyverdig og akseptabelt, mens å lete etter forhold er uverdig og stakkarslig? Tror vel egentlig du tuller. Ikke misforstå meg, jeg synes det er like ok å søke etter sex som å søke forhold, alt etter hva man selv leter etter... og så lenge man er åpen ovenfor motparten. Men altså, det er mange 18-åringer som kunne tenke seg erfaring med en kjæreste. Da jeg var 18 gikk jeg på en videregående skole hvor jeg følte meg ganske "fremmed" og utenfor selv om jeg kom greit nok overens med de andre. Skulle ønske nettdating eller det å komme i kontakt med venner og andre via nettet var mulig på den tiden, så kunne jeg aktivt søkt opp folk jeg hadde mer felles med og var på samme nivå som (på godt og vondt).

Det trenger jo ikke bety at en er ute etter å etablere seg med unger og stasjonsvogn (ikke at det er noe galt med det heller!), ei heller at man er noen taper bare fordi man ikke føler seg helt hjemme der man på grunn av tilfeldige omstendigheter går på skole...

Anonymous poster hash: 9ff03...186

Selvfølgelig er det mer respektabelt å gå for sex. Hvorfor skal jeg nøye med med å kjøpe hele kua når jeg kan få melka for en mye mindre tidkrevende prossess. Unge gutter som går for damer iden alderen gjør oss kollektivt en jævla bjørnetjeneste, da de legger tilrette for at, det som senere skal være etableringssøkende ungjenter, blir etablerte jenter, som gjør at eldre, mer ressursterke menn faktisk er nødt til å ta fra ungguttene det som er damene deres, noe som kan føre til et langt større kaos, enn det for eksempel er nå, når ungjentene bare havner i hendene på eldre menn uten noe vvidere disput med ungkalvene.

Endret av en'krone
Gjest abcdefgh
Skrevet

Koselig at yngre folk treffer hverandre, hvorfor være en sånn gledesdreper? Ikke fått isen din i dag?

Joda , men 18 åringer nettdater ? Skulle tro halve spenninga var å være ute i felten og jakte og oppleve. Ingen is i dag :/

Skrevet

jeg føler det er litt mer taperfakter å skjenke jenter forbi sengepunktet på byen, gjerne når man selv er like rammeskeiv av alkohol og andre ymse virkemidler, skjevere enn en 20 år gammel rusten Fiat. for så å dra dem med seg hjem og våkne opp dagen etter med det store spørsmålet om "hvor traff jeg henne, hva heter hun og... pulte vi eller ei?"

• Liker 7
Skrevet

Det er litt derfor jeg tenker at det er noe feil med meg som hittil ikke har funnet en kjæreste på vgs, ikke i russetiden, ikke på studiet, ikke på byen, ikke på fest, osv.

Aner du hvor mange prosent som har hatt et skikkelig forhold før de kommer i begynnelsen av 20 åra? For å si det sånn - tallet er mest sannsynligvis laaaangt lavere enn hva du tror.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Joda , men 18 åringer nettdater ? Skulle tro halve spenninga var å være ute i felten og jakte og oppleve. Ingen is i dag :/

Første møtet etter å ha snakket litt er veldig spennende og en opplevelse i seg selv. Jeg har knapt gjort annet enn nettdating, har gitt meg gode resultater.

Anonymous poster hash: 02ca7...ab5

Skrevet

Aner du hvor mange prosent som har hatt et skikkelig forhold før de kommer i begynnelsen av 20 åra? For å si det sånn - tallet er mest sannsynligvis laaaangt lavere enn hva du tror.

Kanskje er det en konstruert tanke, men jeg klarer ikke å riste av tanken om at etter man har passert 20, så er det en forventing fra jenter man møter at normale gutter har en del erfaring med sex og forhold, om de ikke er særlig langvarige.

Skrevet (endret)

men..spiller det virkelig noen rolle hvilken arena er benytter for å flørte og bli kjent med andre? :) Og det er vel ikke sikkert at det ene utelukker det andre heller? Jeg mener...hvor drar man den slutningen fra at de som er på nettet IKKE også er på byen og treffer noen? eller flørter på skolen? eller fester ..og andre steder? ;)

...jeg vet hvertfall at det stemte bra for meg i alderen 14-19 år. Jeg og mine venninner hadde, rett som det var, truffet nye bekjentskaper både her og der! Også på nett! Målet var ikke hverken sex eller kjæreste den gang - men å treffe nye interessante gutter, flørte og bli kjent! :) Det var alltid veldig veldig moro! Kjærester fikk vi først da vi var rundt 18-20 år, og da langvarige forhold som bare "plutselig skjedde", som det så fint var sagt over her. Men, her vil jeg legge til at det jo nettopp skjedde plutselig FORDI vi hadde vært aktive og rundt og blitt kjent med folk! :) Ikke sikkert det er representativt for alle, selvsagt, men slik var det i min vennegjeng...

Endret av PanLi
  • Liker 1
Skrevet

Kanskje er det en konstruert tanke, men jeg klarer ikke å riste av tanken om at etter man har passert 20, så er det en forventing fra jenter man møter at normale gutter har en del erfaring med sex og forhold, om de ikke er særlig langvarige.

Som jeg har forstått fra jenter jeg har blitt kjent med, samt det du kan lese her. Gutter i tenåra og tidlig 20 åra har kanskje erfaring. Men de har ikke nødvendigvis lært så mye av det for å si det mildt.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bryr meg ikke. Så lenge du ikke har en sleazy profil og sender ut ekle meldinger til alle mulige folk, gjør ikke en nettdatingprofil noe, uansett om du er 18 eller 45.

Synes heller folk skal passe sine egne saker og ikke synes og mene så mye på generelt grunnlag når folk er så forskjellige som de er. Noen har mange venner, mange aktiviteter og mange nye bekjentskaper på løpende bånd når de er 18, noen har det ikke men føler likevel en trang til å bli kjent med nye i ro og mak. La nå folk få gjøre som de vil.

Anonymous poster hash: b9ce9...a38
Skrevet

Som jeg har forstått fra jenter jeg har blitt kjent med, samt det du kan lese her. Gutter i tenåra og tidlig 20 åra har kanskje erfaring. Men de har ikke nødvendigvis lært så mye av det for å si det mildt.

De hvite riddere kjøper fortsatt ideen om at det er kvinnene som er definisjonsretten og er de feilfrie, ser jeg. Enkelte har tydligvis ikke lært det enkleste, at de ikke er til for å kun innfri kvinners krav for å bli validert, og at dette er en selvutslettende tankegang ingen mann er tjent på.

Sannheten er at det ikke spiller noen rolle hvilken erfaring de forventer. Klart de forventer det, men poenget er bare å komme til det punktet der de åpner beina, så får du etter all sansynlghet fortsatt ditt, selv om de skulle være misfornøyd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...