Frk.Marihøne Skrevet 25. juni 2013 #1 Skrevet 25. juni 2013 Bare 1 mnd. siden jeg ble singel etter et 2års forhold, nå bor jeg hos en venninne i Bergen, men jeg kan jo ikke bo her for alltid. Har problemer med å finne ut hvor i landet jeg skal flytte, vet ikke hvor jeg hører hjemme lengere, noen som har hadd det sånn? Trenger litt tips og råd )
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2013 #2 Skrevet 25. juni 2013 Er også litt i samme situasjon, har bodd lenge i utlandet og er nysingel og ikke noen spesiell tilhørighet lenger. Nå har jeg foreløpig en sommerjobb og så ser jeg hvilken jobb jeg får etter det. Tenker at så lenge man er i en større by kan man alltids bygge opp et nettverk. Hvor man bor avhenger jo ofte mest av hvor man får jobb? Har du jobb nå?Anonymous poster hash: 1988e...a2d
Frk.Marihøne Skrevet 25. juni 2013 Forfatter #3 Skrevet 25. juni 2013 Er også litt i samme situasjon, har bodd lenge i utlandet og er nysingel og ikke noen spesiell tilhørighet lenger. Nå har jeg foreløpig en sommerjobb og så ser jeg hvilken jobb jeg får etter det. Tenker at så lenge man er i en større by kan man alltids bygge opp et nettverk. Hvor man bor avhenger jo ofte mest av hvor man får jobb? Har du jobb nå?Anonymous poster hash: 1988e...a2d Jeg har ikke jobb nei, og er usikker på hvordan by jeg skal begynne og søke i, kanskje jeg bare skal søke litt her og litt der, også se hvor jeg får jobb
Frk.Marihøne Skrevet 25. juni 2013 Forfatter #4 Skrevet 25. juni 2013 Ingen som har noen tips til meg?
Gjest HappyWaffle Skrevet 25. juni 2013 #5 Skrevet 25. juni 2013 heihei ^^ kjenner så alt for godt til situasjonen din! akkurat nå er jeg på et sted hvor jeg bare jobber, betaler regninger og ellers gjør jeg ikke så mye jeg har leeeeenge tenkt på å finne noe annet et annet sted, men aner ikke hvor det skulle vært har ikke så mange råd å gi, men ville prøvd å søke på jobber hvor som helst, å bare tatt den beste jobben du får uten å tenke på hvor det er. du må jo så klart søkt der du kunne tenkt deg å bo, å ikke på svalbard (for min del liksom) haha er det noe sted du har flere venner enn andre steder? hva med å flytte nærmere familien?
Cata Skrevet 25. juni 2013 #6 Skrevet 25. juni 2013 I din situasjon ville jeg nok søkt jobber og så i første omgang flyttet dit jeg hadde fått jobb. Så kunne jeg heller søkt meg videre dersom jeg fant ut at det ikke var noe hyggelig sted å bo/jobbe.
Frk.Marihøne Skrevet 25. juni 2013 Forfatter #7 Skrevet 25. juni 2013 heihei ^^ kjenner så alt for godt til situasjonen din! akkurat nå er jeg på et sted hvor jeg bare jobber, betaler regninger og ellers gjør jeg ikke så mye jeg har leeeeenge tenkt på å finne noe annet et annet sted, men aner ikke hvor det skulle vært har ikke så mange råd å gi, men ville prøvd å søke på jobber hvor som helst, å bare tatt den beste jobben du får uten å tenke på hvor det er. du må jo så klart søkt der du kunne tenkt deg å bo, å ikke på svalbard (for min del liksom) haha er det noe sted du har flere venner enn andre steder? hva med å flytte nærmere familien? Jeg er jo Nord fra, men jeg vil ikke flytte tilbake dit, og har litt venner i nærheten av Oslo og Venner i Bergen, så kan jo søke på de to plassene, jeg har bodd litt i Trondheim for mange år siden og den byen elsker jeg, men kjenner ingen der, så blir vel litt ensomt der... Jeg får vel bare la skjebnen bestemme..hihi :o)
Frk.Marihøne Skrevet 25. juni 2013 Forfatter #8 Skrevet 25. juni 2013 I din situasjon ville jeg nok søkt jobber og så i første omgang flyttet dit jeg hadde fått jobb. Så kunne jeg heller søkt meg videre dersom jeg fant ut at det ikke var noe hyggelig sted å bo/jobbe. Det er jo det eneste jeg kan prøve på, men er ikke arbeidsgivere veldig nøye på hvor man har adresse?
Gjest HappyWaffle Skrevet 25. juni 2013 #9 Skrevet 25. juni 2013 Det er jo det eneste jeg kan prøve på, men er ikke arbeidsgivere veldig nøye på hvor man har adresse? sørg for å skrive i søknaden at du flytter dit om du får jobb der. bor du i bergen å søker jobb i oslo er det viktig at arbeidsgiver veit at du er flyttbar for å gjøre ting enklere de velger de som kan komme på jobb raskest hvis det skulle skje noe
Frk.Marihøne Skrevet 25. juni 2013 Forfatter #10 Skrevet 25. juni 2013 Ja, det kan jeg jo skrive, så får jeg bare søke på det jeg finner i de forskjellige byene Eller litt utfor de
oliviastarbucks Skrevet 26. juni 2013 #11 Skrevet 26. juni 2013 Det høres sikkert veldig teit ut, men det jeg ofte finner hjelpende er naturen. Hvorfor ikke flytte til en gård hvor det trengs hjelp hvor du kan knytte deg til hester og dyr, og kanskje prøve noe du ikke har prøvd får? Eller så kan du flytte til Bergen. ALLTID kjekke folk der, og en ufattelig fin by! 1
Cata Skrevet 26. juni 2013 #12 Skrevet 26. juni 2013 Det er jo det eneste jeg kan prøve på, men er ikke arbeidsgivere veldig nøye på hvor man har adresse? Mnja, ikke hvis man er villig til å flytte, tror jeg. Jeg flyttet nå mer enn 100 mil fra forrige bosted da jeg fikk jobben jeg har nå. Men mulig det varierer med type jobb.
Frk.Marihøne Skrevet 26. juni 2013 Forfatter #13 Skrevet 26. juni 2013 Det høres sikkert veldig teit ut, men det jeg ofte finner hjelpende er naturen. Hvorfor ikke flytte til en gård hvor det trengs hjelp hvor du kan knytte deg til hester og dyr, og kanskje prøve noe du ikke har prøvd får? Eller så kan du flytte til Bergen. ALLTID kjekke folk der, og en ufattelig fin by! Jeg skal nå bo en mnd ute på landet, skal koble av litt å tenke over på hva jeg skal gjøre og hvor jeg vil bo, er jo i Bergen nå hos en venninne og det er veldig fint her, og alle man møter er hyggelige og imøtekommende
Gjest Gjest Skrevet 26. juni 2013 #14 Skrevet 26. juni 2013 Bare 1 mnd. siden jeg ble singel etter et 2års forhold, nå bor jeg hos en venninne i Bergen, men jeg kan jo ikke bo her for alltid. Har problemer med å finne ut hvor i landet jeg skal flytte, vet ikke hvor jeg hører hjemme lengere, noen som har hadd det sånn? Trenger litt tips og råd ) Kan du ikke bare forbli i Bergen.
Frk.Marihøne Skrevet 26. juni 2013 Forfatter #15 Skrevet 26. juni 2013 Kan du ikke bare forbli i Bergen. Er usikker på om jeg vil bo her eller i nærheten av Oslo? Klarer liksom ikke å finne ut hva jeg vil mest og for og mot argumenter for begge plassene...:/
Gjest Gjest Skrevet 26. juni 2013 #16 Skrevet 26. juni 2013 Er usikker på om jeg vil bo her eller i nærheten av Oslo? Klarer liksom ikke å finne ut hva jeg vil mest og for og mot argumenter for begge plassene...:/ Ikke velg noen av byene, velg deg da heller et alternativ nr 3.
Frk.Marihøne Skrevet 26. juni 2013 Forfatter #17 Skrevet 26. juni 2013 Da blir det jo enda vanskeligere Og har venner i nærheten av Oslo og i Bergen
Gjest Silvermist Skrevet 26. juni 2013 #18 Skrevet 26. juni 2013 (endret) Da vil jeg anbefale deg å ikke velge mellom de to (Oslo g Bergen), men søke jobb i begge og dra dit omstendighetene bringer deg Edit: Og dette kommer fra en patriotisk bergenser, som dessverre er utflyttet for tiden Endret 26. juni 2013 av Silvermist 1
Cata Skrevet 26. juni 2013 #19 Skrevet 26. juni 2013 Enig med Silvermist, men mener også at du bør søke andre steder dersom du finner interessante jobber. Likevel kan du jo konsentrere søkingen om de to byene, for man skal ikke kimse ad det å bosette seg et sted der man har et visst nettverk. Det blir mye enklere å få flere venner når du allerede har noen du kjenner der. 1
Frk.Marihøne Skrevet 26. juni 2013 Forfatter #20 Skrevet 26. juni 2013 Ser ut til at det blir søking av jobb på begge plassene
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå