Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg er en mann på 22 år og elsker kjæresten min på 22 år over alt på jord. Men dama har PCOS og cyster i eggstokkene og hun synes det er nesten en dødsdom er at hun har PCOS fordi hun er nå nesten overbevist om at hun ikke kan bli gravid.

Jeg mener at sjansene hennes for å bli gravid er fortsatt gode, men at vi trenger hjelp for å få barn og må dermed oppsøke fastlegen som hun ikke har så god kontakt med. Hun er ikke like motivert til å oppsøke fastlegen, men hun har veldig lyst på barn akkurat som meg.

Er det sant at hun har gode sjanser for å få barn? Og hva burde vi gjøre med fastlegen? Bytte lege kanskje?

Ellers så kom gjerne med råd og anbefalinger for vi begge trenger litt motivasjon og hjelp til å se lysere på dette.

Jeg skal uansett bli gammel sammen med henne.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

vis du har hørt om john and kate + 8. så har kate pcos og med litt hjelp fikk de 8 barn. så ville ikke gitt opp håpet akkurat.

Anonymous poster hash: a439c...626
  • Liker 1
Skrevet (endret)

.

Endret av Nerine_
Skrevet

PCOS og cyster trenger overhodet ikke å være permanent, det er masse man kan gjøre selv, og de kan også forsvinne på egenhånd.

Jeg har opplevd selv å ha blitt fortalt jeg hadde mye cyster, og neste gang de sjekket var det ingen.

Når det gjelder info om hva du selv kan gjøre med PCOS er denne e-boken veldig god, og det finnes selvfølgelig masse gratis informasjon på nettet som bare er å google seg til:

http://www.paleoforwomen.com/pcos-unlocked-the-manual/

Skrevet

Tusen takk skal se om denne boka kan være interessant for henne :)

Skrevet

PCOS og cyster trenger overhodet ikke å være permanent, det er masse man kan gjøre selv, og de kan også forsvinne på egenhånd.

Jeg har opplevd selv å ha blitt fortalt jeg hadde mye cyster, og neste gang de sjekket var det ingen.

Når det gjelder info om hva du selv kan gjøre med PCOS er denne e-boken veldig god, og det finnes selvfølgelig masse gratis informasjon på nettet som bare er å google seg til:

http://www.paleoforwomen.com/pcos-unlocked-the-manual/

Men er det ikke noe sånt som at PCO er cyster som forsvinner igjen, mens PCOS er permanent og mer omfattende? Kan hende jeg har misforstått..

Skrevet

Men er det ikke noe sånt som at PCO er cyster som forsvinner igjen, mens PCOS er permanent og mer omfattende? Kan hende jeg har misforstått..

Det kan godt være du har ett poeng der. Sjekket det ut og slik jeg skjønte det så er PCOS mer utfordring enn PCO.

AnonymBruker
Skrevet

Klart hun kan bli gravid, likevel. Hvis det er en ting jeg skulle ønske jeg visste da jeg var på dama di sin alder, så var det å ta det med ro og ta ting som de kommer. Kanskje må dere ha hjelp for å få barn, kanskje ikke.

Steg 1 er å sjekke om hun har en regelmessig syklus, og om hun har eggløsning. Det kan hun fint sjekke selv. Bruk en app på mobilen og kombiner evt med eggløsningstester.

Steg 2 hvis hun er overvektig bør hun prøve å gå ned i vekt (beklager, men sånn er det bare)

Steg 3: Den som gav henne diagnosen bør gi henne (og du) nok informasjon til at det ikke blir stress ut av det. Dere må få vite hva PCOS er og hva dere kan gjøre.

Anonymous poster hash: 1aa62...efc
Skrevet

Klart hun kan bli gravid, likevel. Hvis det er en ting jeg skulle ønske jeg visste da jeg var på dama di sin alder, så var det å ta det med ro og ta ting som de kommer. Kanskje må dere ha hjelp for å få barn, kanskje ikke.

Steg 1 er å sjekke om hun har en regelmessig syklus, og om hun har eggløsning. Det kan hun fint sjekke selv. Bruk en app på mobilen og kombiner evt med eggløsningstester.

Steg 2 hvis hun er overvektig bør hun prøve å gå ned i vekt (beklager, men sånn er det bare)

Steg 3: Den som gav henne diagnosen bør gi henne (og du) nok informasjon til at det ikke blir stress ut av det. Dere må få vite hva PCOS er og hva dere kan gjøre.

Anonymous poster hash: 1aa62...efc

1 Hun får ikke mensen uten å ta p-plaster eller noe og eggløsning vet hun/jeg ikke helt sikkert om kommer.

2 Hun er ikke så veldig overvektig, men har noe fett. Hun ønsker å gå ned 5 - 10 kilo som hun akkurat har begynt å gjøre noe med ved å sykle.

3 Bestilt time hos gynekolog, men der fikk de sjekket litt men må gå til fastlege først for å få noe særlig hjelp.

Tusen takk for råd og antar nå at fastlege er det første vi bør sjekke ut hos? Og hun må få seg en form for diet og trene litt igjen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...