AnonymBruker Skrevet 20. juni 2013 #1 Skrevet 20. juni 2013 Jeg er særdeles merkelig satt sammen fra naturen sin side til mann33år) å være. Det som er forventa og lagt opp til fra naturen sin side at menn skal ta føringen, de må lede an, ja dere er jo opp til oss. Noen har det mer a instinkt enn andre i seg som menn på de tingene. Man skal sjekke opp flere kvinner å sjekke hva som bor inni dem, lede an for å se om kjemien er der å evt sette igang følelses spekteret for å gi inntrykk. Alt det der skjønner jeg hvordan det egentlig skal være og hvordan det funker. Jeg er ikke dominant av natur i det hele tatt så det er vansklig for meg å ta på meg den rollen til den grad som forventa. Uten at jeg er feminin i det hele tatt på noen som helst måte. Fra naturen sin side er jeg høy og meget kraftig bygd, trenger ikke trene engang for da ser det ut som jeg tar steroider med en gang. Med lite hår på hodet så er forvetningene desto *der* med at jeg påtar meg den forventa kjønnsrollen til en mann. Men jeg er jo ikke der i hodet. Dette skaper jo enorme oppstarts problemer, det her ser ikke lyst ut gjør det vel ? :`( Anonymous poster hash: 6ccf9...ca1 2
Gjest Svampebob1 Skrevet 20. juni 2013 #2 Skrevet 20. juni 2013 Det der hørtes nesten ut som noe jeg kunne ha skrevet... Bortsett fra den biten med trening. Jeg har nok ikke så lett for å øke volumet mitt, dessverre :-P. Først og fremst, så må du finne din greie for å dra damer. Noe initiativ må du regne med å ta, men det er ikke slik at du hele tiden må være den som tar initiativet. Hvis det ikke er gjensidig interesse, så er det som regel ingen vits i å bruke tid på de heller. Og om de er interessert, så vil de vise det når du ikke gidder å følge opp mer. Og det der med trening ville jeg ikke sett på som en ulempe. Heller en stor fordel. Høres nå for min del ut som at du har mye av det som trengs for å finne deg noen. Du trenger bare å få litt mer tro på deg selv. Jobb med selvtilliten din. Øv på det sosiale og se hva som fungerer for å dra litt positiv oppmerksomhet. Sjekk denne: http://www.2knowmyself.com/self_confidence/Building_self_confidence Og lassevis av flere artikler her: http://www.2knowmyself.com/directory/25
Ferny Skrevet 20. juni 2013 #3 Skrevet 20. juni 2013 Man trenger ikke være "sånn og sånn" for å få seg dame. Synes det er en gjennomgående greie at menn på KG klager over at de er lite attraktive eller ikke har draget (eller mangler hår på hodet, eller andre enda dummere ting som egentlig ikke har noe å si). Det i seg selv er en lite attraktiv egenskap å ha så lave tanker om seg selv - og hadde dere jobbet med selvtilliten, så hadde det sikkert ordnet seg. For det andre synes jeg de negative holdningene i seg selv vitner om at personen ikke bør få seg dame. Jobb med deg selv liksom. For hvilken mann klager over at han har lett for å bygge muskler, og betegner det som en dårlig egenskap? Jo - en mann som er negativ til ALT. Jeg hadde ikke ønsket en så negativ kjæreste i hvert fall. 5
Gjest Svampebob1 Skrevet 20. juni 2013 #4 Skrevet 20. juni 2013 Man trenger ikke være "sånn og sånn" for å få seg dame. Synes det er en gjennomgående greie at menn på KG klager over at de er lite attraktive eller ikke har draget (eller mangler hår på hodet, eller andre enda dummere ting som egentlig ikke har noe å si). Det i seg selv er en lite attraktiv egenskap å ha så lave tanker om seg selv - og hadde dere jobbet med selvtilliten, så hadde det sikkert ordnet seg.For det andre synes jeg de negative holdningene i seg selv vitner om at personen ikke bør få seg dame. Jobb med deg selv liksom. For hvilken mann klager over at han har lett for å bygge muskler, og betegner det som en dårlig egenskap? Jo - en mann som er negativ til ALT. Jeg hadde ikke ønsket en så negativ kjæreste i hvert fall. Ja, det er virkelig negativt å være negativ. Farlige greier det der ;-). 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2013 #5 Skrevet 20. juni 2013 Jeg er interessert i en fyr som ikke er den som først tar kontakt, men som virker til å like å snakke med meg når vi først snakker. Om ikke annet så blir jeg i alle fall bedre kjent med ham på den måten, så får jo tiden vise da om han er som *dere*, og bare ikke tar føringen. Eller om han kun blir værende en venn. Skal jo innrømme at det er langt lettere å føle at en er interessert hvis vedkommende er den som først tar kontakt. Samtidig så betyr jo egentlig ikke det så mye. For noen år siden snakket jeg mye med en som aldri var noe mer enn en venn, og han tekstet meg så fort jeg var online (han er i og fra et annet land så å møtes måtte blitt langtidsplanlagt). Han var heller ikke interessert i noe mer enn vennskap, noe jeg visste godt. Anonymous poster hash: 8ef15...694
Nettinettet Skrevet 20. juni 2013 #6 Skrevet 20. juni 2013 Man trenger ikke være "sånn og sånn" for å få seg dame. Synes det er en gjennomgående greie at menn på KG klager over at de er lite attraktive eller ikke har draget (eller mangler hår på hodet, eller andre enda dummere ting som egentlig ikke har noe å si). Det i seg selv er en lite attraktiv egenskap å ha så lave tanker om seg selv - og hadde dere jobbet med selvtilliten, så hadde det sikkert ordnet seg. For det andre synes jeg de negative holdningene i seg selv vitner om at personen ikke bør få seg dame. Jobb med deg selv liksom. For hvilken mann klager over at han har lett for å bygge muskler, og betegner det som en dårlig egenskap? Jo - en mann som er negativ til ALT. Jeg hadde ikke ønsket en så negativ kjæreste i hvert fall. Jeg må si meg enormt enig med Ferny her! Hvis alle kunne forstått at ingen MÅ være sånn eller sånn, for å få seg kjæreste, så hadde nok mange flere fått seg kjæreste og. Det er alt for mange som kaster bort halve livet på å prøve å være noen de ikke er, fordi de tror at de vil bli mer likt, eller få det livet de ønsker seg. De som jeg ser får seg kjæreste er de som er fornøyde med seg selv slik de er (selvfølgelig gjør de det de kan for å være den beste versjonen av seg selv) og som ser at ingen er like og at det motsatte kjønn har det på samme måte. Den greia om at høy, mørk, kjekk er fasiten er bare urealistisk vås som både menn og kvinner har hengt seg fast ved i alt for mange år. Ja noen av de mennene som har utpeket seg som kjekkaser i filmer osv er høye og mørke, men det er også fordi vi fokuserer på dem. Kvinner tror de må være slanke med store pupper, og se ut som modeller for å kunne velge å vrake, menn tror de må se ut som george cloney eller brad pitt for å få seg dame de ønsker seg. Det er bare tull alt sammen!!! Bli glad i deg selv, se dine verdier og kvaliteter og jobb med å være et fornuftig, omtenksomet og hyggelig menneske og jeg skal love deg at du vil finne en flott dame. Nei du vil ikke få bimbo damene som er ute etter bad guy'es som kan plage dem og skape drama i livet deres, men det er vel egentlig ikke det du er ute etter heller???? Lykke til! <3
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2013 #7 Skrevet 20. juni 2013 Jeg må si meg enormt enig med Ferny her! Hvis alle kunne forstått at ingen MÅ være sånn eller sånn, for å få seg kjæreste, så hadde nok mange flere fått seg kjæreste og. Det er alt for mange som kaster bort halve livet på å prøve å være noen de ikke er, fordi de tror at de vil bli mer likt, eller få det livet de ønsker seg. De som jeg ser får seg kjæreste er de som er fornøyde med seg selv slik de er (selvfølgelig gjør de det de kan for å være den beste versjonen av seg selv) og som ser at ingen er like og at det motsatte kjønn har det på samme måte. Den greia om at høy, mørk, kjekk er fasiten er bare urealistisk vås som både menn og kvinner har hengt seg fast ved i alt for mange år. Ja noen av de mennene som har utpeket seg som kjekkaser i filmer osv er høye og mørke, men det er også fordi vi fokuserer på dem. Kvinner tror de må være slanke med store pupper, og se ut som modeller for å kunne velge å vrake, menn tror de må se ut som george cloney eller brad pitt for å få seg dame de ønsker seg. Det er bare tull alt sammen!!! Bli glad i deg selv, se dine verdier og kvaliteter og jobb med å være et fornuftig, omtenksomet og hyggelig menneske og jeg skal love deg at du vil finne en flott dame. Nei du vil ikke få bimbo damene som er ute etter bad guy'es som kan plage dem og skape drama i livet deres, men det er vel egentlig ikke det du er ute etter heller???? Lykke til! <3 Er delvis enig, man MÅ strengt tatt ikke være høy/mørk/dødsbra trent osv. for å få seg dame, men det er ikke til å stikke under en stol at det vil være en stor fordel. Det samme med økonomi/utdannelse/status, man MÅ ikke ha det, men det vil være en stor fordel. Mange kvinner har god innsikt, men dette er et av de feltene jeg tror kvinner har lite grunnlag for å uttale seg, nettopp fordi dere ikke vet hvor mye vanskeligere det er å være mann på sjekkemarkedet. Man bør ha ganske mye på stell i livet for å få stor nedslagskraft generelt sett. Anonymous poster hash: 14756...fdf
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2013 #8 Skrevet 20. juni 2013 Ellers beskriver ts forventninger som ikke bare ligger hos menn, men også hos kvinner. Selv om det har blitt noe jevnere er det fortsatt slik at mannen er den som forventes å ta initiativet i 90% av tilfellene. Og da blir det naturlig nok vanskeligere for menn å få draget uten å endre seg betraktelig fordi det er mye mindre sjanse å treffe på de kvinnene som faktisk liker det slik. Anonymous poster hash: 14756...fdf
Ferny Skrevet 20. juni 2013 #9 Skrevet 20. juni 2013 Ja, det er virkelig negativt å være negativ. Farlige greier det der ;-). LOL! Ikke vær teit. 1
Nettinettet Skrevet 20. juni 2013 #10 Skrevet 20. juni 2013 Er delvis enig, man MÅ strengt tatt ikke være høy/mørk/dødsbra trent osv. for å få seg dame, men det er ikke til å stikke under en stol at det vil være en stor fordel. Det samme med økonomi/utdannelse/status, man MÅ ikke ha det, men det vil være en stor fordel. Mange kvinner har god innsikt, men dette er et av de feltene jeg tror kvinner har lite grunnlag for å uttale seg, nettopp fordi dere ikke vet hvor mye vanskeligere det er å være mann på sjekkemarkedet. Man bør ha ganske mye på stell i livet for å få stor nedslagskraft generelt sett. Anonymous poster hash: 14756...fdf Nå har det seg faktisk slik at jeg VET hvor vanskelig det er å være mann på sjekkemarkedet og jeg står fortsatt inne for det jeg sa over uten at jeg skal si at du ikke har rett fra ditt ståsted. Det har veldig mye med holdning å gjøre men også hva man som helhet i samfunnet har satt som en god standar. Med god stander mener jeg at økonomi, jobb, selvfølelse skal være i orden. Dette fordi vi alle har lyst til å nyte de godene som vi i landet vårt har mulighet til å nyte. Hvis du ikke har god økonomi eller er i jobb så synes jeg det er bortkastet energi å klage over at både kvinner og menn har dette som et krav når de søker etter en partner. Det å irritere seg over hva alle andre forventer av deg skaper irritasjon som du kan bruke på å faktisk bli den DU forventer å være. Hvis du synes det er greit å være arbeidsledig eller leve på kreditkort så er det også noe du må stå inne for og lete etter en partner som synes det er greit fordi du er den du er. Jeg sier IKKE at du er slik, jeg benytter deg bare som et eksempel siden du tok dette opp. Husk at det du hører at noen mener ikke er meningen til ALLE. Media viser oss det vi ønsker å lese og ønske å leve opp til, om vi velger å hige etter det, eller irritere oss over det er opp til oss selv. Det er MANGE kvinner der ute som ikke leter etter den høye mørke finansduden som så mange av dere tror dere må være. Begynn heller å se etter noen som du ikke må være noen annen enn deg selv for. Men selvfølgelig, vil du ha en Bond babe så bør du få deg en økonomiutdannelse eller gjøre noe annet som gjør at de kan synes du er attraktiv. 1
Nettinettet Skrevet 20. juni 2013 #11 Skrevet 20. juni 2013 Og da blir det naturlig nok vanskeligere for menn å få draget uten å endre seg betraktelig fordi det er mye mindre sjanse å treffe på de kvinnene som faktisk liker det slik. Anonymous poster hash: 14756...fdf Men er det egentlig greit å forvente at man skal slippe å endre seg for å få de damene man ikke kan få slik man er? Hvis det er de damene man ønsker? Disse damene har kanskje gjort mye for å bli de damene de er, hvorfor skal de ta til takke med noen som ikke ønsker å utnytte sitt potensiale?
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2013 #12 Skrevet 20. juni 2013 Men er det egentlig greit å forvente at man skal slippe å endre seg for å få de damene man ikke kan få slik man er? Hvis det er de damene man ønsker? Disse damene har kanskje gjort mye for å bli de damene de er, hvorfor skal de ta til takke med noen som ikke ønsker å utnytte sitt potensiale? Du motsier jo deg selv. I det ene innlegget skriver du jo at det holder å såkalt innse potensialet i seg selv og fokusere på å være et godt menneske. Nå snur du på femøringen, så eplet faller nok ikke så langt fra stammen tross alt Anonymous poster hash: 14756...fdf 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2013 #13 Skrevet 20. juni 2013 Men er det egentlig greit å forvente at man skal slippe å endre seg for å få de damene man ikke kan få slik man er? Hvis det er de damene man ønsker? Disse damene har kanskje gjort mye for å bli de damene de er, hvorfor skal de ta til takke med noen som ikke ønsker å utnytte sitt potensiale? Det tror jeg ikke. De færreste gidder å gjøre så veldig mye med seg selv. De fleste vil ha det som de vil uten å gjøre så mye for det. Det er kanskje grunnen til at så mange er single også. Men vil man ut av singellivet, så må man regne med å jobbe med seg selv. Man må bli en forbedret versjon av seg selv. Dette og selvtillit er tiltrekkende og det fungerer! Det TS skriver er typisk når man har blitt avvist hundreogørten ganger. Om man ikke har tatt jobben med å lære seg å tåle avvisninger, så går dette rett på selvtilliten. Lærer man seg å ikke ta dette personlig, så blir det mye lettere for en selv. Anonymous poster hash: 7b987...4ee 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2013 #14 Skrevet 20. juni 2013 Hvis du ikke har god økonomi eller er i jobb så synes jeg det er bortkastet energi å klage over at både kvinner og menn har dette som et krav når de søker etter en partner. Det å irritere seg over hva alle andre forventer av deg skaper irritasjon som du kan bruke på å faktisk bli den DU forventer å være. Hvis du synes det er greit å være arbeidsledig eller leve på kreditkort så er det også noe du må stå inne for og lete etter en partner som synes det er greit fordi du er den du er. Det er ikke snakk om å klage, men om å påpeke visse forskjeller på hva menn og kvinner vektlegger når de søker etter en partner. Kvinner kan normalt sett lene seg tilbake uten å tenke for mye på sin sosioøkonomiske status fordi langt færre menn enn kvinner setter en høy standard for det kriteriet. Og det blir litt for enkelt å sitte på sin høye hest å irritere seg over menn som "klager" og forsøke å henvise menn til kvinner som "godtar de som de er" når terskelen på hva som er god nok økonomi er så skjevfordelt som den er. Dette tipset fungerer nok helt greit for kvinner, men menn MÅ i mye større grad ha god økonomi/sosioøknomisk status for å i det hele tatt ha sjanse på 99% av kvinnene. Anonymous poster hash: 14756...fdf 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2013 #15 Skrevet 20. juni 2013 Det tror jeg ikke. De færreste gidder å gjøre så veldig mye med seg selv. De fleste vil ha det som de vil uten å gjøre så mye for det. Det er kanskje grunnen til at så mange er single også. Men vil man ut av singellivet, så må man regne med å jobbe med seg selv. Man må bli en forbedret versjon av seg selv. Dette og selvtillit er tiltrekkende og det fungerer! Det TS skriver er typisk når man har blitt avvist hundreogørten ganger. Om man ikke har tatt jobben med å lære seg å tåle avvisninger, så går dette rett på selvtilliten. Lærer man seg å ikke ta dette personlig, så blir det mye lettere for en selv. Anonymous poster hash: 7b987...4ee Jeg er helt med på tanken med å jobbe med seg selv og få bedre selvtillit. Problemet er bare at det for menns del innebærer at man må suppler med å skaffe seg god nok jobb og sosioøkonomisk status, mens kvinner i mye større grad. Dette med avvisning blir også litt for enkelt sett fra en kvinnes perspektiv. Det er enkelt å påstå at man jo "bare kan lære seg å takle avvisning så går alt så mye bedre" når kvinner i mindre grad enn menn opplever det. Det har med allmenne forventninger å gjøre, at menn skal ta mer initiativ enn kvinner hvilket igjen betyr at man må gjennom flere avvisninger. Og jeg forstår godt ts's frurstrasjon. Anonymous poster hash: 14756...fdf
Gjest Lille-pus Skrevet 20. juni 2013 #16 Skrevet 20. juni 2013 Trådstarter har absolutt et poeng når jeg betrakter situasjonen fra mannens ståsted. Han høres ut som en mann med en god personlighet. Kanskje ikke helt ferdig 'formet' personlighet er min lille spekulasjon. - det trenger ikke TS svare på. Så har det seg gjerne slik at fryktelig mange kvinner (nærmst dealler fleste) kvinner ofte, - mer eller mindre ubevisst og basert på forestillinger og nedarvede 'forventninger' om rollefordeling, ser for seg en oppførsel av den type TS beskriver. Så finnes det kvinner som er seg denne klassiske 'fellen' bevisst, og som har egentrygghet nok til å se menn som ikke faller inn under det tradisjonelle rollemønsteret. Disse kvinnene er ikke like utbredt i alle lag og kulturelle sammenhenger, men de finnes. TS bør altså ikke gi tapt halt uten videre, men kanskje prøve å jobbe litt med sin egenverdi og oppsøke de steder og aktivteter hvor ikke det tradisjonelle rollemønstret står sterkest ? 2
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2013 #17 Skrevet 20. juni 2013 Så finnes det kvinner som er seg denne klassiske 'fellen' bevisst, og som har egentrygghet nok til å se menn som ikke faller inn under det tradisjonelle rollemønsteret. Disse kvinnene er ikke like utbredt i alle lag og kulturelle sammenhenger, men de finnes. Du er spot on her. Og det er hele problemet med forenklede forklaringer om "vær deg selv så går alt så fint" for menns del. Men menn kan ikke det, da som du sier, kvinner som er bevisst den klassiske rollefordelingsfellen ikke er utbredt. For menn vil valget i realiteten da være å forbli som han er og prøve å treffe en kvinne som er bevisst rollemønsteret, men med den bakdelen at han med stor sannsynlighet vil forbli singel. Alternativt må han forandre seg selv. Dessverre, men slik er det, trist men sant. Anonymous poster hash: 14756...fdf
Gjest Svampebob1 Skrevet 20. juni 2013 #18 Skrevet 20. juni 2013 Jeg er helt med på tanken med å jobbe med seg selv og få bedre selvtillit. Problemet er bare at det for menns del innebærer at man må suppler med å skaffe seg god nok jobb og sosioøkonomisk status, mens kvinner i mye større grad. Dette med avvisning blir også litt for enkelt sett fra en kvinnes perspektiv. Det er enkelt å påstå at man jo "bare kan lære seg å takle avvisning så går alt så mye bedre" når kvinner i mindre grad enn menn opplever det. Det har med allmenne forventninger å gjøre, at menn skal ta mer initiativ enn kvinner hvilket igjen betyr at man må gjennom flere avvisninger. Og jeg forstår godt ts's frurstrasjon. Anonymous poster hash: 14756...fdf Dette med god nok jobb og status er jeg uenig i. For de damene som vil ha en mann som har dette, ja.. Men de ville ikke jeg samlet på om jeg så fikk de kastet nakne etter meg. Og om du så jobber som vaskehjelp, så er ikke det noe hinder for at du skal få deg god selvtillit. God selvtillit avhenger av flere faktorer, som blant annet: 1. Om du ikke er fornøyd med deg selv i forhold til det du har oppnådd. 2. Du har et negativt syn på deg selv som ikke stemmer overens med virkeligheten. Sett deg mål og jobb for å tilfredsstille deg selv... Og for all del, slutt å si til deg selv at du er lite verdt! Det stemmer ikke og det har du ingenting igjen for! Når forbrytere, alkoholikere, utro svin og så mange andre kan få seg flotte, deilige, trofaste damer, så kan selvfølgelig du også klare det. Og det eneste som hindrer deg, er deg selv og dine forestillinger. Han her har ei ganske flott dame, og han har hverken armer eller bein: http://www.youtube.com/watch?v=XKTg_INHgpc 2
Nettinettet Skrevet 20. juni 2013 #19 Skrevet 20. juni 2013 Du motsier jo deg selv. I det ene innlegget skriver du jo at det holder å såkalt innse potensialet i seg selv og fokusere på å være et godt menneske. Nå snur du på femøringen, så eplet faller nok ikke så langt fra stammen tross alt Anonymous poster hash: 14756...fdf Da har du nok misforstått hva jeg skriver, for slik jeg leser det står det akkurat det samme i de innleggene Jeg bare stiller spøsmål om hva man forventer av andre og hva man selv er villig til å gjøre.
Nettinettet Skrevet 20. juni 2013 #20 Skrevet 20. juni 2013 Det tror jeg ikke. De færreste gidder å gjøre så veldig mye med seg selv. De fleste vil ha det som de vil uten å gjøre så mye for det. Det er kanskje grunnen til at så mange er single også. Men vil man ut av singellivet, så må man regne med å jobbe med seg selv. Man må bli en forbedret versjon av seg selv. Dette og selvtillit er tiltrekkende og det fungerer! Det TS skriver er typisk når man har blitt avvist hundreogørten ganger. Om man ikke har tatt jobben med å lære seg å tåle avvisninger, så går dette rett på selvtilliten. Lærer man seg å ikke ta dette personlig, så blir det mye lettere for en selv. Anonymous poster hash: 7b987...4ee Nettopp. Og er man fornøyd med den man er så tar man ikke avvisningene personlig heller. Det vet jeg alt om, for jeg har vært der TS er nå. Bitter og følt at verden var urettferdig og at ingen ville ta meg som jeg var. Men når jeg ser tilbake på den jeg var da, ville ikke jeg hatt meg selv heller..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå