Gå til innhold

Jeg er visst en rebound for han...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Når jeg ble sammen med kjæresten min for litt over ett år siden merket jeg at han pratet unormalt mye om ekskjæresten sin (på en negativ måte), som han ble dumpet av ett halvt år før han møtte meg. Husker jeg reagerte på at det virket som han ikke var helt over henne. Dette gikk gradvis over med tiden (foruten om at han kalte meg for hennes navn ett par ganger).

Så finner jeg plutselig ut idag at de faktisk var sammen to uker frem til han møtte meg. Altså, han var nylig blitt dumpet to uker tidligere! Dette har han altså gått å løyet til meg om i lange tider. Han påsto han var ferdig med henne flere mnd før.

Jeg forstår nå hvorfor han kalte meg for hennes navn og snakket så mye dritt om henne, han hadde jo akkurat blitt dumpet! Og for ikke å snakke om så var jeg tydeligvis en rebound for han, for å glemme henne.

Jeg føler meg som en god nummer to, og er svært skuffet.

Noen tanker? Hvordan hadde du reagert?



Anonymous poster hash: 22efa...6c5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hmmm. Dette er jo en litt sår situasjon. Det forstår jeg godt. Han har ikke vært helt åpen med deg. Det kan godt være at du var til trøst i perioden etter at de ble slutt, men jeg tviler på at han innledet et forhold med deg uten å ha blitt forelsket i deg. Spørsmålet er hvor mye energi og sorg du bør bruke på det som skjedde for et år siden, kontra det du og han har nå. Jeg tror du må snakke med ham om det. Om du fortsatt er som en "trøstepremie" så kan det jo hende at dere begge må tenke over forholdet på nytt, men om han elsker DEG, er fortiden da så viktig?

Vi er veldig flinke til å tenke svart/hvitt når det gjelder relasjoner, men det er sjelden sånn. Etter min mening er det fullt mulig å være lei seg og sinna over bruddet med eksen og samtidig forelske seg i en ny. Det er kanskje ikke en kombinasjon å foretrekke, men jeg er sikker på at det er mulig. Som jeg sier, snakk med ham! Ikke bruk tid på å være sint og skuffet før du har hørt hva han har å si.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm. Dette er jo en litt sår situasjon. Det forstår jeg godt. Han har ikke vært helt åpen med deg. Det kan godt være at du var til trøst i perioden etter at de ble slutt, men jeg tviler på at han innledet et forhold med deg uten å ha blitt forelsket i deg. Spørsmålet er hvor mye energi og sorg du bør bruke på det som skjedde for et år siden, kontra det du og han har nå. Jeg tror du må snakke med ham om det. Om du fortsatt er som en "trøstepremie" så kan det jo hende at dere begge må tenke over forholdet på nytt, men om han elsker DEG, er fortiden da så viktig?

Vi er veldig flinke til å tenke svart/hvitt når det gjelder relasjoner, men det er sjelden sånn. Etter min mening er det fullt mulig å være lei seg og sinna over bruddet med eksen og samtidig forelske seg i en ny. Det er kanskje ikke en kombinasjon å foretrekke, men jeg er sikker på at det er mulig. Som jeg sier, snakk med ham! Ikke bruk tid på å være sint og skuffet før du har hørt hva han har å si.

Takk for svar. Jeg har prøvd å prate med han om det men han nekter faktisk på at de fortsatt hadde noe på gang omtrent frem til han møtte meg. Han mener det var slutt leeeenge før. Men jeg sitter med skriftlig dokument her, hvor det står svart på hvitt at det ble slutt rett før han møtte meg. Han prøver å ro seg unna med at han plutselig ikke husker når det ble slutt osv.

Løyner! Men jeg kan forstå at han er flau over det, i og med han har påstått noe annet hele tiden. Først finner jeg ut at jeg er en rebound noe som er gale nok, og så lyver han om det!

-ts

Anonymous poster hash: 22efa...6c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, det står ikke svart på hvitt at du er/var en "rebound" da. Men merkelig at han lyver om det, men kanskje det rett og slett betyr at han er redd for å miste deg? Det må jo bety noe.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anonym

Takk for svar. Jeg har prøvd å prate med han om det men han nekter faktisk på at de fortsatt hadde noe på gang omtrent frem til han møtte meg. Han mener det var slutt leeeenge før. Men jeg sitter med skriftlig dokument her, hvor det står svart på hvitt at det ble slutt rett før han møtte meg. Han prøver å ro seg unna med at han plutselig ikke husker når det ble slutt osv.

Løyner! Men jeg kan forstå at han er flau over det, i og med han har påstått noe annet hele tiden. Først finner jeg ut at jeg er en rebound noe som er gale nok, og så lyver han om det!

-ts

Anonymous poster hash: 22efa...6c5

Har han fortsatt kontakt med eksen sin? Vet du om de sees? Eller er du sammen med han? Stoler du ellers på denne mannen, eller har han en tendens til å lyve?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Faerunpedia

Man faktisk komme langt på to uker dersom man går inn for det etter et brudd. Dessuten, hvis forholdet mellom dere er fint betyr det vel lite. Hvis du kun hadde vært en rebound ville han ha dumpet deg til nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Nok et eksempel på at folk hopper for kjapt inn i et forhold. Hvorfor kan man ikke være alene ei stund etter et brudd? Folk er så desperate idag...!

Ikke kritikk til deg ts, men typen din!

Hilsen kresen jente/dame

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man faktisk komme langt på to uker dersom man går inn for det etter et brudd. Dessuten, hvis forholdet mellom dere er fint betyr det vel lite. Hvis du kun hadde vært en rebound ville han ha dumpet deg til nå.

De har ingen kontakt i dag, såvidt jeg vet kuttet de kontakten for godt rett før han møtte meg pga. at hun hadde funnet en annen.

Jeg regner jo med at jeg var en rebound, eller.. jeg vet i vært fall nå at han fortsatt hadde følelser for henne når han ble sammen med meg, i og med at han pratet så ekstremt mye negativt om henne flere mnd etter at vi hadde blitt sammen.

Han har dessverre en tendens til å lyve om fortid for å ikke få meg sur/skuffet.

-ts

Anonymous poster hash: 22efa...6c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wæh.. har jeg ikke fått flere svar enn det siden i natt :trist:

-ts



Anonymous poster hash: 22efa...6c5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har han fortalt deg at han var forelsket i deg når dere ble sammen?

Jeg får kanskje et inntrykk av at han ikke legger så veldig mye i relasjonene sine. Du merket at han snakket stygt om eksen i en tid etterpå, men det kan neppe ha vært snakk om noen stor kjærlighetssorg. Og så er han ikke åpen med deg, så det virker ikke som at forholdet deres er så tett og dypt som det burde være.

Forstår du er skuffet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at du synes det er vanskelig. Jeg har hatt en litt liknende problemstilling med min kjæreste - riktignok har vi hele tiden hatt åpenhet rundt fortid og nåværende følelser, men vi hadde også en episode hvor det kanskje kom fram noe litt annet enn det man hadde håpet på. Men: Det som har bidratt til at dette absolutt ikke er noe problem lenger, er at han har syntes det har vært helt ok å prate og har åpnet for at "dette kan vi snakke mer om" hvis jeg skulle hatt behov for det, at han har forståelse for hvorfor jeg reagerte, og at han uoppfordret er helt åpen om ting som gjør meg tryggere på hva han føler for meg. Jeg synes vi hadde en veldig god start på forholdet vårt - det var bare den ene lille episoden. Og også i ettertid (over et halvt år etter) har vi bare hatt det fint, jeg er veldig sikker på mine følelser og føler meg veldig trygg på ham. Jeg er absolutt ingen rebound. Om han hadde løyet og nektet å prate om ting ville jeg blitt mer usikker, definitivt.



Anonymous poster hash: 676f3...e8c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han påstår fortsatt at det var ferdig lenge før og at det som står svart på hvitt er noe han ikke husker å ha skrevet. Han vil heller ikke fortelle noe dypere da han mener at fortid er fortid, og at jeg vet alt jeg burde vite.

Det virker som han ikke takler å prate mer om henne. Han vil heller ikke innrømme at han elsket henne den gang. Han benekter også for å forsatt hatt følelser for henne når han møtte meg.

Hva nå?

-ts



Anonymous poster hash: 22efa...6c5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anonym

Har han fortalt deg at han var forelsket i deg når dere ble sammen?

Jeg får kanskje et inntrykk av at han ikke legger så veldig mye i relasjonene sine. Du merket at han snakket stygt om eksen i en tid etterpå, men det kan neppe ha vært snakk om noen stor kjærlighetssorg. Og så er han ikke åpen med deg, så det virker ikke som at forholdet deres er så tett og dypt som det burde være.

Forstår du er skuffet.

Enig med denne! Noen kan si elsker deg f.eks , uten å legge så mye idet. De sier det kjapt til neste person de involverer seg i. Bare det at han gikk så fort inn i et nytt forhold, sånne ting skurrer i ørene mine...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når han begynte å gå ut med meg så fortalte han meg at han ville ha et seriøst forhold, og at han likte meg. Han sa ikke at han elsket meg før etter ca. ett halvt år. Han sa at de ordene er seriøse, derfor ventet han så lenge med å si det.

Han fortalte også den gang at han elsket eksen sin tidligere, men når jeg spør han i dag sier han at han aldri elsket henne, bare var glad i henne. Han tar liksom mye av det han har sagt tidligere om henne tilbake.

-ts



Anonymous poster hash: 22efa...6c5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde hatt problemer med det at han ikke står for ting han har sagt og at det virker som det er flere versjoner av sannheten. Det er bedre om han kan være ærlig - selv om det kanskje er noe som er ubehagelig - enn om du må være usikker på hva som egentlig er riktig. Samtidig tenker jeg også at du bør prøve å legge dette bak deg dersom dere har et fint forhold nå (selv om jeg forstår at det fine kanskje blir svekket av at han ikke er åpen og ærlig...).



Anonymous poster hash: 676f3...e8c
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anonym

Når han begynte å gå ut med meg så fortalte han meg at han ville ha et seriøst forhold, og at han likte meg. Han sa ikke at han elsket meg før etter ca. ett halvt år. Han sa at de ordene er seriøse, derfor ventet han så lenge med å si det.

Han fortalte også den gang at han elsket eksen sin tidligere, men når jeg spør han i dag sier han at han aldri elsket henne, bare var glad i henne. Han tar liksom mye av det han har sagt tidligere om henne tilbake.

-ts

Anonymous poster hash: 22efa...6c5

Jeg tolker det som at han elsket eksen når han var sammen med henne, mens han nå elsker deg. Å si elsker deg etter et halvt år synes ikke jeg er lang tid i det hele tatt, men det er jo ingen fasit på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest anonym

Jeg hadde hatt problemer med det at han ikke står for ting han har sagt og at det virker som det er flere versjoner av sannheten. Det er bedre om han kan være ærlig - selv om det kanskje er noe som er ubehagelig - enn om du må være usikker på hva som egentlig er riktig. Samtidig tenker jeg også at du bør prøve å legge dette bak deg dersom dere har et fint forhold nå (selv om jeg forstår at det fine kanskje blir svekket av at han ikke er åpen og ærlig...).

Anonymous poster hash: 676f3...e8c

Det er alltid flere versjoner av sannheten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er alltid flere versjoner av sannheten!

Til en viss grad, ja, men om man har vært singel et halvt år eller to uker er for eksempel to forskjellige ting. Selv om følelsene kan ha vært like døde, eller om man "bare" har hatt sex av og til fram til man møtte en ny, eller det kan være andre gråsoner. Jeg vet ikke annet enn at jeg foretrekker å høre en ærlig versjon selv, men også at jeg aksepterer at det tar tid før en vet hvor en står i et nytt forhold. Både fordi det tar tid å bli kjent, å se forbi forelskelsesrusen eller fordi en har noe uoppgjort med fortiden.

Anonymous poster hash: 676f3...e8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva tenker dere andre da? Hvorfor er det så vanskelig for han å innrømme?

Skal jeg bare la det ligge?

-ts



Anonymous poster hash: 22efa...6c5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anonym

Hva tenker dere andre da? Hvorfor er det så vanskelig for han å innrømme?

Skal jeg bare la det ligge?

-ts

Anonymous poster hash: 22efa...6c5

Det viktige er jo hvilket forhold dere to har NÅ!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...