Gå til innhold

Snacks, godterier, kaker når man går på lavkarbo


Gjest Funky Punk

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Bare hyggelig. Bare å spørre, jeg har jo vært lavkarber noen år nå. :)

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Funky Punk

Ja det er deilig å vite at man bare kan spørre og få svar. Det var enkelt i starten når jeg først holdt meg unna hovedgruppene (ris, brød, poteter), men nå ser jeg hvor mye karbohydrater det er mat og annet nå som jeg har begynt å telle karbohydratene mer nøye. Fikk brått lyst på en ferdigsmurt liten lefse når jeg var på butikken, men det var jo helt ekstreme mengder karber i den...noe jeg aldri har tenkt over før :)

Men har faktisk gått ned 2 kilo til siden sist jeg veide meg (for 1 - 1 1/2 uke siden) og jeg begynner å venne meg til å spise mer "usunt"...altså slik mat jeg anså som usunn før :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er ikke så enkelt. Jeg unner meg litt innimellom, orker ikke å være så strikt, men det er jo hverdagen som teller sånn sett. Fra mandagen av er det slutt på utskeielsene gitt (blitt litt nå som vi har holdt på å flytte og verken hadde tilgang til mikro eller ovn. Men men, overlever det også. :)

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Funky Punk

Ja, jeg tillater meg selv å spise litt potet e.l., men en periode så merket jeg at jeg plutselig at jeg hadde unnet meg litt ekstra litt vel ofte :fnise:

Spiser et par kanelboller når jeg har besøk, eller mat med ris eller lignende om jeg får det servert hos andre, men jeg må lære meg å være litt streng på karbene ellers

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg tillater meg selv å spise litt potet e.l., men en periode så merket jeg at jeg plutselig at jeg hadde unnet meg litt ekstra litt vel ofte :fnise:

Spiser et par kanelboller når jeg har besøk, eller mat med ris eller lignende om jeg får det servert hos andre, men jeg må lære meg å være litt streng på karbene ellers

Mhm. Orker ikke å være vanskelig. ;)

Har dere flyttet sammen nå, eller er det bare du som har flyttet?

Nei, eller, bor med mannen når jeg er i Kristiansand, men flytter jo til mine foreldre i Akershus når jeg begynner 100% i den nye jobben fra 1.juli. :)

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Funky Punk

Okey, sikkert et dumt spørsmål, men dersom noe inneholder 10g karbohydrater. Endres dette etter at det er tilberedt? Vet man må regne med olje, smør o.a. man evnt bruker når man tilbereder det, men sånn bortsett fra det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okey, sikkert et dumt spørsmål, men dersom noe inneholder 10g karbohydrater. Endres dette etter at det er tilberedt? Vet man må regne med olje, smør o.a. man evnt bruker når man tilbereder det, men sånn bortsett fra det?

Det kommer veldig an på matvaren antar jeg, jeg tar utgangspunkt i at det som står bak på er riktig, men det er klart at det helt sikkert kan skje.

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Funky Punk

Ja det er slik jeg har regnet på det frem til nå, men på noen pakker står det at det gjelder pr 100 gram tørre vare, så ble brått litt usikker på om dette endrer seg etter at varen er tilberedt. I dette tilfelle gjaldt det pommes (bare måtte ha noen striper i dag) så jeg regnet ut karbene for antall gram før de ble fritert bare

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ta utgangspunkt i tilbredt vare i slike tilfeller. Det ser man jo f.eks på Toro-produkter.

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Funky Punk

Jo, jeg bare vet ikke hvordan jeg får det riktig da. Skrev inn oljen og pommes og gikk ut ifra at det ble sånn noenlunde riktig :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, jeg bare vet ikke hvordan jeg får det riktig da. Skrev inn oljen og pommes og gikk ut ifra at det ble sånn noenlunde riktig :P

Det blir nok litt omtrentelig, man kan nok aldri få det 100% riktig. Man får leve i god tro. ;)

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Funky Punk

Ja helt på grammet trenger jeg jo ikke regne ut, bare det ikke ender opp med å vise seg at det plutselig blir 50% mer eller noe :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...