AnonymBruker Skrevet 13. juni 2013 #1 Skrevet 13. juni 2013 Vi er et par som skal adoptere. Samler inn dokumenter og ateister som vi trenger for å sende søknaden. Fikk politiattesten i retur fordi det ikke var lagt ved bekreftelse fra barnevernet på at i skulle adoptere. Det er jo derfor eg skal a attesten, or å søke. Vi måtte og bekrefte arbeidsforhold. Skal vi be arbeidsgiver om bekreftelse på at eg jobber i firma. Hva ber jeg da om, og trenger eg å si til sjefen hvorfor? Noen som kan hjelpe meg med dette? Anonymous poster hash: d9190...b64
Juce Skrevet 14. juni 2013 #2 Skrevet 14. juni 2013 Det er vel et papirvelde uten like å adoptere. Vil derfor anbefale å ta en telefon til rette instans, som helt sikkert kan hjelpe dere. For å bekrefte arbeidsforhold er det sikkert tilstrekkelig å legge inn kopi av arbeidskontrakten.
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2013 #3 Skrevet 14. juni 2013 Gratulerer med valget. Å adoptere er en fantastisk måte å bli en familie på. Ta kontakt med barnevernet før dere starter dokumentinnsamlingen. Hvis det er lang ventetid i din kommune kan attestene gå ut på dato. Politi- og legeattesten kan ikke være eldre enn 6 måneder når sosialrapporten sendes til Bufetat. De gangene vi har sendt søknad, har vi ventet med å levere til vi var i gang med samtalene med barnevernet. Hvis dere ikke allerede har gjort det, bør dere ta kontakt med en av adopsjonsforeningene for valg av land. Noen kommuner krever en slik formidlingsbekreftelse før de setter i gang utredningen. Uansett må dere bestemme dere i løpet av samtalene med barnevernet da valg av land skal omtales i sosialrapporten. Lykke til!Anonymous poster hash: f6ffc...784
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2013 #4 Skrevet 14. juni 2013 Hvor mange ateister har du samlet til nå? Anonymous poster hash: a4b75...ccd 4
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2013 #5 Skrevet 16. juni 2013 Ts her. Har hittil fått tak i vigselsattest, bostedsadresse, ligningsattest, fødselsattest for begge to, navneendringsattest for meg. Har og laget klar egenerklæring for helsen vår, men tar denne med til legning når vi skal få helseattest. Etter det mangler vi politiattest. Så får vi kontakte barnevernet å se hva mere de trenger:) Anonymous poster hash: d9190...b64
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2013 #6 Skrevet 16. juni 2013 Det er vel et papirvelde uten like å adoptere. Vil derfor anbefale å ta en telefon til rette instans, som helt sikkert kan hjelpe dere. For å bekrefte arbeidsforhold er det sikkert tilstrekkelig å legge inn kopi av arbeidskontrakten. Men tror det er verdt det. TsAnonymous poster hash: d9190...b64
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå