Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skulle egentlig utsette prøvingen til høsten, men hadde et samleie forrige helg uten kondom.. Vet at jeg også hadde eggløsning omtrent på den tiden.

I går og i dag har jeg vært småkvalm hele dagen, i natt hadde jeg også et kjempe ekkelt marertitt. Var som om jeg var midt i en skrekkfilm.

Jeg har to barn fra før 6 og 8 år gamle, så er lenge siden jeg var gravid sist. Jeg husker at kvalmen og marerittene var noen av de første symptomene begge de andre gangene også, men husker ikke når symptomene oppsto..

Lurer jo litt på om det er mulig å få symptomer SÅ tidlig, eller om jeg bare får de fordi jeg vet det kanskje er en mulgihet for at jeg er gravid... I så fall røk planen om å endelig få et vår barn :fnise:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei.

Skrevet

Hmm.. er det helt umulig altså? Jeg føler meg veldig gravid, men har ikke IKM før den 20, så blir en spennende uke dette..

Føler magen har sprettet ut igjen også, noe den også gjorde før positiv test med nummer 2.

Skrevet

Det er dessverre umulig. For at kroppen skal ha fysiske reaksjoner på et svangerskap, så må det hcg til. Egget fester seg sånn omtrentlig fra dag 7-11. Det KAN i enkelte spesielle situasjoner feste seg så tidlig som dag 4-5, men selv om det gjør det, så er ennå ikke hcg-produksjonen kommet i gang slik at det blir symptomer ut av det.

I tillegg finnes det et tonn med symptomer på alt annet som er likt svangerskapssymptomer, for ikke å snakke om at hodet i seg selv kan komme med fysiske reaksjoner på hva man ønsker. Jeg tror gjerne at man kan "vite" at man er gravid, som en slags kvinnelig intuisjon, men den er dessverre ikke basert på noe målbart, som for eksempel produksjon av hcg.

Skrevet

Kan nok være litt ønsketenkning fordi jeg vet det er mulig, men blir spennende å teste neste uke. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...