Mayah Skrevet 6. januar 2017 #921 Skrevet 6. januar 2017 Godt å høre at de ikke er bekymret Mirabella, men skjønner jo at det er litt skummelt når det dukker opp noe man ikke vet helt hva er i kroppen. Jeg var på ultralyd igår, og ifølge legen var eggstokkene mine fortsatt veldig forstørra, så det er jo sannsynlig at det er det samme med deg! Håper du får en fin og rolig helg, og at det går bra med deg på mandag Vi skal jo være høygravide og sprekkeferdige samtidig i sommer!
Mirabella76 Skrevet 7. januar 2017 Forfatter #922 Skrevet 7. januar 2017 (endret) 9 timer siden, Mayah skrev: Godt å høre at de ikke er bekymret Mirabella, men skjønner jo at det er litt skummelt når det dukker opp noe man ikke vet helt hva er i kroppen. Jeg var på ultralyd igår, og ifølge legen var eggstokkene mine fortsatt veldig forstørra, så det er jo sannsynlig at det er det samme med deg! Håper du får en fin og rolig helg, og at det går bra med deg på mandag Vi skal jo være høygravide og sprekkeferdige samtidig i sommer! Eg får sjå kva dei seier på mandag om magen/eggstokkane mine. Så bestiller eg ein time hos privat gynekolog, viss eg fortsatt føler meg usikker. Han har eg gått til fleire gangar før, og han er veldig dyktig og tar ting på alvor. Eg synst det er litt merkelig at turnuslegen som undersøkte meg i går ikkje klarte å kjenna noko på høgre side av magen min, sjølv om kulen ikkje var mulig å kjenna akkurat då. For heile høgre side av magen min er mykje hardare enn venstre side av magen. Det kan eg kjenna heile tida. Til venstre for navlen er magen veldig mjuk, mens til høgre for navlen er magen mykje hardare. Turnuslegen sa til og med til meg at venstre eggstokk faktisk var enda meir forstørra enn høgre eggstokk! Så det gjer det berre enda rarere synst eg, at det er på høgre side eg kjenner kulen, eit ømt område og at magen er hardare på høgre side enn på venstre side. God helg til deg og, Mayah! Ja, eg kryssar alt eg har for at me får gå høggravide begge to i sommar! Endret 7. januar 2017 av Mirabella76
Mirabella76 Skrevet 7. januar 2017 Forfatter #923 Skrevet 7. januar 2017 (endret) 1 minutt siden, Mirabella76 skrev: Endret 7. januar 2017 av Mirabella76
Mirabella76 Skrevet 8. januar 2017 Forfatter #924 Skrevet 8. januar 2017 I morgon skal eg vera akkurat 12 veker på vei, viss alt er bra med babyen i magen min - og eg har time til fosterdiagnostikk på sykehuset i morgon formiddag. Eg gruar meg skikkelig no!
miore Skrevet 9. januar 2017 #926 Skrevet 9. januar 2017 Lykke til i dag Jeg er sikker på at det kommer til å gå kjempebra!
Ny Bruker Skrevet 9. januar 2017 #929 Skrevet 9. januar 2017 Jeg er sikker på at alt er fint med babyen. I tillegg er du allerede 12 uker på vei!!! Over den skumle grensa!!! Når det gjelder kulen, så hadde jeg tatt en UL privat for å se om det evt. er en cyste. Man ser jo konkret på en utvendig UL (trenger ikke være hos gynekologen) om det er noe kul eller ikke. Vil tro det er noe vanlig å få cyster av folliklene som ikke har sprukket, men vokst store under stimulering.
Susa Skrevet 9. januar 2017 #932 Skrevet 9. januar 2017 Tenker på deg idag. Håper de undersøker kulen også!
Atziri Skrevet 9. januar 2017 #933 Skrevet 9. januar 2017 Snikleser melder seg Har "mista" dagboka di etter at jeg var så syk i svangerskapet, og siden jeg ikke har kommentert her før har den ikke kommet på mine innlegg. Så det var utrolig spennende å lese de siste sidene fra uttak og til nå! Krysser fingrene for deg, og at dette skal gå bra
Mirabella76 Skrevet 9. januar 2017 Forfatter #934 Skrevet 9. januar 2017 (endret) Tusen takk for lykkeønskningar, alle saman! 9. januar 2017 vart ein fantastisk dag, for på fosterdiagnostikken i dag fekk eg sjå ein sprell levande liten baby på ultralydskjermen! Jordmora som undersøkte meg sjekka fosteret nøye, og alt såg veldig fint ut! Nakkefolden var normal (1 mm), og alle andre mål var også normale. Risikoen min for å få eit barn med misdannelsar var no mykje lavare enn det den var i utgangpunktet, når dei kun tok alderen min i betraktning. Måla på fosteret tilsvarte akkurat 12 veker. Og eg er 12+0 i dag, så det stemmer jo heilt perfekt! Så no er eg kjempeglad og letta! Eg har heile tida vore overbevist om at det må vera gutt denne gangen viss alt var normalt, sidan eg ikkje har hatt eit einaste gravditetssymptom/kvalme denne gangen, i motsetning til når eg var gravid med jentene mine. Men når jordmora målte fosterlyden i dag, så var den på 164 slag i minuttet! Og fosterlyden var også alltid på rundt 140-160 slag i minuttet når eg var gravid med jentene mine. Eg har høyrt at hos guttar er fosterlyden vanligvis lavare, på 120-140 slag i minuttet. Så no har eg plutselig fått litt jentefølelse, etter å kun ha sett for meg gutt fram til no! Når det gjeld kulen, var den sjølvsagt ikkje der når jordmora kjente på magen min, sjølv om eg kjente den tydelig i dag tidlig. Men området nederst i magen var veldig ømt i dag og, så det gjorde vondt når jordmora trykte på magen min akkurat der. Jordmora kunne sjå at eg hadde mange store cystar på eggstokkane, både på høgre og venstre eggstokk. Men ut frå korleis eg beskreiv kulen, og at den flytta på seg og ikkje var der heile tida, så var ho enig med meg i at det høyrtest ut som om det kom frå tarmen. Ho sa at det var akkurat i området der blindtarmen er, og at tarmen gjekk over blindtarmen. Og at når tarmen var full, så kunne det vera det eg kjente som ein kul. Ho meinte at viss det hadde vore ein kreftkul, så ville den ha vore på samme plass heile tida, og ikkje flytta seg/blitt vekke innimellom. Så ho trudde at det var heilt ufarlig. Men viss eg ville få det undersøkt nøyare, så måtte eg ta kontakt med lege. Så eg trur kanskje eg bestiller ein time hos favoritt-gynekologen min, og får ein ekstra sjekk for sikkerhets skyld. Føler ikkje at legane på legekontoret har gjort nok, så då prøver eg heller noko anna. Heilt utrulig at alt kan vera bra, når eg ikkje har hatt eit einaste graviditetssymptom i løpet av dei 12 første vekene! No kan eg endelig begynna å gleda meg litt over babyen i magen min! Og no er det vel på tide å fortelja den gode nyheten både til jentene mine, og til resten av familien! Så kryssar eg fingrane for at alt går fint vidare og, fram til termin 26. juli 2017! Endret 10. januar 2017 av Mirabella76 1
Jill Skrevet 9. januar 2017 #937 Skrevet 9. januar 2017 Så godt å høre! Endelig får du slappe av og bare nyte svangerskapet ditt.
Harlekin Skrevet 9. januar 2017 #939 Skrevet 9. januar 2017 (endret) Fantastisk, gratulerer så mye! Tenk at det skulle gå slik på det siste forsøket ditt 😀 Endret 9. januar 2017 av Harlekin
Nótt Skrevet 9. januar 2017 #940 Skrevet 9. januar 2017 Så flott å lese at alt står bra til og at du nå har kommet gjennom de første 12 ukene uten å være dårlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå