Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor lang tid fra gyno sendte henvisning til ivf til dere hørte noe fra klinikken?

Og hvor lang tid fra dere hørte noe til selve første samtale? Og veien videre derfra?

Hilsen ei litt utålmodig jente som har prøvd 1 1/5 år, og blitt søkt om ivf nå..

Anonymous poster hash: 0151d...d14

Videoannonse
Annonse
Gjest Twelve12
Skrevet

Vi ventet vel en måneds tid.

Men vet det varierer stort fra klinikk til klinikk.

Vi hører til Porsgrunn og der vet jeg det er kortventetid i motsettning til f.eks Ullevåll

Skrevet

Vi fikk begynne med en gang. Ved første syklus. Privat klinikk da. Dessverre så kom det opp noe uventet så må opereres igjen så blir nok nærmere 6-9 mnd før vi får prøverør

AnonymBruker
Skrevet

Vi sendte søknad fra gynekolog i begynnelsen av desember (for noen år siden vel og merke) til Rikshospitalet. Fikk svar fra dem i januar/februar og hadde første samtale i mars. Da kunne vi egentlig komme inn til første forsøk i juni, men i og med at vi da hadde planlagt og bestilt ferie ble første forsøk satt opp til august... Men hadde vi ikke hatt ferie så hadde det tatt ca et halvt år å vente på vårt første forsøk hos Riksen.

Anonymous poster hash: 2dd9e...5a3
Skrevet

Sendte inn søknad i april/mai, fikk vel svar 6-8 uker etter og fikk forsamtale i midten av september og hvis alt hadde vært ok kunne vi kjørt forsøk fra neste syklus men jeg skulle ha lapraskopi pga av mistanke om endometriose. Lap jan påfølgende år og første IVF mai.

AnonymBruker
Skrevet

Sendte inn søknad i april/mai, fikk vel svar 6-8 uker etter og fikk forsamtale i midten av september og hvis alt hadde vært ok kunne vi kjørt forsøk fra neste syklus men jeg skulle ha lapraskopi pga av mistanke om endometriose. Lap jan påfølgende år og første IVF mai.

Hvordan gikk ditt første ivf forsøk? :) hvor lenge var dere prøvere før henvisning til prøverør? Og hva er endometriose? Måtte du på pergokur først?:)

AnonymBruker
Skrevet

Gynekologen vår sendte henvisning til ivf i juli i fjor. I september fikk vi brev med info, rekvisjoner til blodprøver og innkalling til time i starten av desember. På forsamtalen ble det foretatt en ny innvendig ultralyd meg og nok en sædprøve av mannen. Siden sædprøven var normal og innvendig UL bekreftet at jeg har PCO, ble det bestemt at vi skulle ha et vanlig ivf-forsøk og at det ikke var nødvendig med laparoskopi først. Vi fikk også info om medisineringen, og vi avtalte at jeg skulle ringe inn ved mens i januar.

Vi gjennomførte første forsøk i januar, og jeg ble gravid. Nå er jeg over halvveis i svangerskapet, og alt går veldig fint. Ca 30 % lykkes på første forsøk, så vi føler oss utrolig heldige og takknemlige som lyktes så fort!

Vi ble henvist til Haugesund forresten; ventetidene kan nok variere noe alt etter hvilket sykehus dere henvises til.

Anonymous poster hash: e3e18...129
Skrevet

Hvordan gikk ditt første ivf forsøk? :) hvor lenge var dere prøvere før henvisning til prøverør? Og hva er endometriose? Måtte du på pergokur først? :)

På første ferskforsøk fikk vi ut 6 egg der 4 overlevde til dag to (innsettingsdagen) da fikk jeg inn ett og tre ble fryst. Jeg fikk blødning to dager før testdag på dette forsøket. De tre fryseeggene jeg har satt inn etter dette er alle fra første egguttaket som er det eneste jeg foreløpig har hatt. Vi hadde prøvd ett år før henvisningen ble sendt og pergo for oss var nyttesløst ettersom mannen har veldig laber kvalitet og ICSI er den eneste muligheten for meg å bli gravid. Jeg fikk påvist endometriose under lapraskopien og det kan også være en faktor som vanskeliggjør det og oppnå en graviditet, men det trenger ikke det. Hvis mannens kvalitet hadde vært super er det mulig vi hadde klart det på egenhånd.

Hvis du følger linken her får du forklart hva endometriose er. http://www.endometriose.no/Hva%20er%20endometriose1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...