Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle sammen.

Vi er to gifte jenter som har lest forum om ivf inn og ut de siste ukene, og fant ut at det var en god ide å joine gjengen i håp om gode råd, oppmuntring og kanskje noen flere suksesshistorier.

Dette er vår historie..

Da vi bestemte oss for å få barn for omlag 3 år siden, var vi ved godt mot, og gledet oss til å bli foreldre. Vi la alt til rette for å få inseminasjon på stork-klinikken i Danmark (mange på donorer i Norge) , og de tok oss imot med åpne armer. Etter første mislykkede forsøket var vi fortsatt ved godt mot, for det er jo ikke så ofte at man får til å bli gravid ved ett forsøk, men da vi hadde kommet til mislykkede forsøk nummer fem, fant vi ut at vi måtte ta oss en pause, da dette tæret både på psyken og forholdet. Den pausen brukte vi på å gifte oss (hurra!), og søke om IVF behandling på Haugesund fertilitetsklinikk (6 måneders ventetid). Vi har et lesbisk vennepar som har brukt denne klinikken, og anbefalte de på det aller sterkeste.

Det ble bestemt at første forsøk skulle bli ved kort forløp, og vi gledet oss vilt til å prøve på nytt med blanke ark og bedre sjanser. I januar i år reiste vi bortover, klare for å sette i gang babyprosessen helt på nytt. Dessverre ble det bare hentet ut ett egg, og det døde før det hadde gått to timer. Det var mye smerter og håp forgjeves, og vi reiste hjem med to knuste hjerter. Det ble bestemt samme dag at neste forsøk skulle bli med langt forløp, og vi ventet på neste syklus så vi kunne starte opp igjen.

Det var altså på mandag at vi fikk klarsignal til å komme tilbake, med store jevne eggposer på begge sidene, i motsetning til forrige gang, der de var spredt til alle kanter i all verdens størresler. Igjen var vi ved godt mot, og klare for babyeventyr. Ved egguthentingen fikk vi ut 13 egg! Det var high five og store glis på både meg, kona mi, legen og sykepleierne i rommet, og vi dro fra klinikken sikre på at NÅ gikk det! Dessverre fikk vi den skuffende telefonen neste dag om at 12 av eggene ikke var befruktet, og at vi måtte legge vår lit til det siste lille egget til i dag. Vi skjønte allerede at sjansene var minimale, men vi krysset fingre og tær og ba nesten til gud i desperasjon (ikke særlig kristne noen av oss)

I dag våknet vi til en ny skuffende telefon om at det siste egget ikke hadde delt seg riktig, og at det ble et nytt avbrutt forsøk. I samtale med legen senere på dagen sa han at kvaliteten på eggene er dårlig, og kunne ikke forklare hvorfor. Alle prøver vi har tatt har vært fine.

Så da er vi i gang igjen da. Starter fra scratch, etter fem mislykkede runder med inseminasjon, og to avbrutte IVF-forsøk. Neste gang med mikro inseminasjon, som forhåpentligvis kan gi oss noen egg å sette inn! Dessverre blir ikke dette forsøket før i september pga sommerferie og nordsjø-turnus, som gjør ting ekstra komplisert. Men vi er jo blitt eksperter på å vente, så da setter vi oss ned og venter.

Dette historien var litt lang, men håper dere har kommet dere gjennom den, og har noen ord å dele med to nedbrutte håpløse sjeler. Alt føles litt mørkt akkurat i dag..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil bare ønske dere lykke til :D Dere klarer det nok til slutt :)

AnonymBruker
Skrevet

Huff, lykke til videre, håper det går for dere snart.
Ikke for å være frekk, men er det ikke en mulighet for at den av dere som ikke har prøvd å bli befruktet enda, kan prøve det?

Anonymous poster hash: afd17...694
  • Liker 1
Skrevet

tenkte det sm som ab ovenfor? eg fra den anden kan vere bedre?

Skrevet

Takk for det :) Vi har tenkt å prøve samtidig til høsten. Hun på ivf, og meg med inseminering i Danmark. Er for tiden under utdannelse, og må prioritere det først. Så får vi se hvem som er først!

Skrevet

Hehe litt morsomt at det jeg tenkte mens jeg leste innlegget var ... Hvorfor prøver ikke den andre men så hadde flere tenkt samme tanken.

Vel, rørende historie og jeg håper det klaffer for dere til høsten. Jg kan ikke forestille meg sliten påkjenningen og kostnadene dere har vært igjennom. Vi er kun ferdig med fem vanlige pp, og selv nå er vi utålmodige.

Lykke til videre. Dere skal bare se at høsten er tiden for smil :)

Skrevet

Vil bare sende dere en god klem jeg :blomst:

AnonymBruker
Skrevet

Takk for det :) Vi har tenkt å prøve samtidig til høsten. Hun på ivf, og meg med inseminering i Danmark. Er for tiden under utdannelse, og må prioritere det først. Så får vi se hvem som er først!

Lykke til :)

Jeg tenker også at tiden er inne for å forsøke den andre, timingen er aldri perfekt når det kommer til barn - og dere har jo prøvd en stund.

Det er sikkert lurt å snakke litt om følelser rundt dette med om den andre blir gravid kjapt, det kan kanskje føles litt sårt for den "første" selv om man jo virkelig vil at det skal skje.

Krysser fingrene for at lykken snur :)

Anonymous poster hash: 8f18e...824

Skrevet

Det har vi snakket mye om ja. Blir nok litt sårt og rart i begynnelsen, men nå har vi prøvd så lenge og hatt så mange skuffelser opp gjennom, at vi tror at gleden over å endelig få det til vil overskygge alt annet etter kort tid :) Er iallefall dette vi støtter oss på, så håper ikke vi tar feil..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...