Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som har spontanabortert i uke 7, måtte dere ha utskrapning? Legen mente jeg har spontanabortert siden jeg blødde i går og enda mer i dag som en menstruasjon. Triste dager.. Har kommet litt koagulert blod, men må si jeg gruer meg hvis det blir kraftig blødning i et par uker nå. Men hun sa de hadde sluttet med utskrapning(Kanskje fordi jeg bare var 7,5 uker på vei), så da håper jeg det stemmer??

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde utskrapning i allefall, var i uke 7. Blødde som en sterkere mens, men likevel syntes gynekologen at det var liksågreit å legge meg inn for å bli ferdig med det.

Anonym poster: 22a85212a422535d5898b0c26d94d4ad

Skrevet

Jeg hadde utskrapning i allefall, var i uke 7. Blødde som en sterkere mens, men likevel syntes gynekologen at det var liksågreit å legge meg inn for å bli ferdig med det.

ja var det jeg og tenkte at det er litt tungt å gå og se på det blodet i 2 uker nå.. Men hvordan funket utskrapingen, var kanskje litt påkjenning det og? Var det vondt, fikk du lokalbedøvelse? Veldig vàr bare for gyn undersøkelse, så på en måte kan det kanskje være greit å slippe det og..

AnonymBruker
Skrevet

Hadde SA i uke 6. Var på UL da jeg begynte å blø, og de fant fostersekken i livmora. Fikk beskjed at jeg kunne vente og se om den kom ut, noe som den gjorde. Blødde i 2 uker og mye tyngre enn mens. Dro inn til ultralyd igjen 10 dager etter og da var det ikke noe mer igjen i livmora, men de så ingenting.

Anonym poster: 6c054405ece00c0eae1bf848d5e23a7f

AnonymBruker
Skrevet

ja var det jeg og tenkte at det er litt tungt å gå og se på det blodet i 2 uker nå.. Men hvordan funket utskrapingen, var kanskje litt påkjenning det og? Var det vondt, fikk du lokalbedøvelse? Veldig vàr bare for gyn undersøkelse, så på en måte kan det kanskje være greit å slippe det og..

Jeg møtte opp om morgenen den dagen jeg skulle opereres, på dagenheten. Hadde fastet siden midnatt. Fikk på meg sykehusskjorte, fikk ei seng å ligge i, og de tok div blodprøver og la inn ei veneflon. Fikk og premedikasjon så jeg slappet helt av.Etter ei stund ble jeg trillet opp på operasjonsavd, der jeg ble jeg lagt i narkose. Inngrepet tror jeg tar bare et kvarters tid. Våknet opp, og lå på dagenheten i noen timer før jeg fikk dra hjem igjen.

Blødde endel dagen etter inngrepet, men så roet blødningene seg raskt.

Syntes det var helt greit med ei utskrapning, i stedet for å gå på ukesvis å blø og vente på å bli ferdig med det.

Skrevet

Jeg har hatt SA i uke 6, 7 og 9.

Ikke hatt utskrapning noen av gangene, og blødningene har ikke vart så lenge som to uker, den lengste blødningen varte i en uke.

Skrevet

Takk for svar alle. Nå begynner det og bli litt mer blod og i sta var det en gange stor klump må jeg si 5 cm i diameter(beklager detaljer) Håper ikke det det kommer masse mer sånne klumper, eller gjør det det?

Jeg har hatt SA i uke 6, 7 og 9.

Ikke hatt utskrapning noen av gangene, og blødningene har ikke vart så lenge som to uker, den lengste blødningen varte i en uke.

Huff 3 ganger. Du har heller ikke hatt utskrapning nei. Godt å høre at ikke blødningene trenger vare så lenge.. satser på og la blødningen gå av seg selv. Har du tatt ultralyd etterpå for å se om alt var borte? Legen min nevnte ikke noe om det. Skulle kun si fra hvis jeg fikk veldig vondt..

Skrevet

Takk for svar alle. Nå begynner det og bli litt mer blod og i sta var det en gange stor klump må jeg si 5 cm i diameter(beklager detaljer) Håper ikke det det kommer masse mer sånne klumper, eller gjør det det?

Huff 3 ganger. Du har heller ikke hatt utskrapning nei. Godt å høre at ikke blødningene trenger vare så lenge.. satser på og la blødningen gå av seg selv. Har du tatt ultralyd etterpå for å se om alt var borte? Legen min nevnte ikke noe om det. Skulle kun si fra hvis jeg fikk veldig vondt..

Det er i løpet av en periode på ti år, så det er ikke så voldsomt som det høres ut som, altså.

Jeg har tatt ultralyd når blødningene har stoppet opp bare for å være sikker.

De gangene jeg har hatt SA har det kommet noe klumper, men mindre enn jeg forventet (dette sier jo forsåvidt veldig lite siden ikke alle har helt like tanker om hvordan de tror en en SA er.

Lykke til iallefall :hug:

Skrevet

Det er i løpet av en periode på ti år, så det er ikke så voldsomt som det høres ut som, altså.

Jeg har tatt ultralyd når blødningene har stoppet opp bare for å være sikker.

De gangene jeg har hatt SA har det kommet noe klumper, men mindre enn jeg forventet (dette sier jo forsåvidt veldig lite siden ikke alle har helt like tanker om hvordan de tror en en SA er.

Lykke til iallefall :hug:

Takk. Bare et lite spørsmål til. Fikk du ultralyd fordi du hadde lyst til det selv eller syns legen din det var lurt?

Det er ganske vanlig med SA sa legen, hører jo aldri om det da.. Forteller dere det til noen..? men er det mye sjans for å få det mange ganger etter hverandre?, Heldigvis så har jeg en skjønn liten unge fra før av :)

AnonymBruker
Skrevet

SA er veldig vanlig ja, sjekk statistikken hvor ofte det skjer.

Jeg har mistet i uke 6 og 11, og har ikke hatt utskrapning. Utskrapning øker også risiko for arr i livmoren, som kan, KAN, sier ikke at det gjør, skape problemer som x.u graviditet senere.

Anonym poster: 05d51a823a9f15ce598494c692d57a36

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...