Gjest Seajewel Skrevet 3. juni 2013 #1 Del Skrevet 3. juni 2013 Jeg skal begynne med et nytt strikkeprosjekt, og så står det, etter at jeg har lagt opp masker på rundpinne; Strikk 1 p r fra vrangen. Hvordan i all verden starter man et arbeid med å strikke på vrangen med rundpinne? Skjønner ikke dette uansett hvor mye jeg snur opp og ned på det jeg har lagt opp... Noen som kan forklare eller har link til en god video? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Niennas Skrevet 3. juni 2013 #2 Del Skrevet 3. juni 2013 Nei, det høres jo bare rart ut. Hva strikker du? Ligger oppskriften på nettet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Seajewel Skrevet 3. juni 2013 #3 Del Skrevet 3. juni 2013 Nei, det er oppskrift fra Dale garn sommer, Nr. 261. Kan jeg heller bare strikke vrang på retten? Det står først hvor mange masker jeg skal legge opp (til tunika, nr 26117), og så står det bare Strikk 1 p r fra vrangen. Skjønner ingenting jeg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Niennas Skrevet 3. juni 2013 #4 Del Skrevet 3. juni 2013 Men da skal du vel strikke frem og tilbake? Er det ikke fysisk umulig å strikke "1 p r fra vrangen" når du strikker på rundpinne? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 3. juni 2013 #5 Del Skrevet 3. juni 2013 Hva skal skje fra pinne 2? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Seajewel Skrevet 3. juni 2013 #6 Del Skrevet 3. juni 2013 "Strikk 1 p r fra vrangen." Fortsett rundt med glattstrikk. Ok, så kanskje jeg ikke skal strikke rundt første pinnen, og så ta sammen og strikke glattstrikk? Det virker mer logisk. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 3. juni 2013 #7 Del Skrevet 3. juni 2013 "Strikk 1 p r fra vrangen." Fortsett rundt med glattstrikk. Ok, så kanskje jeg ikke skal strikke rundt første pinnen, og så ta sammen og strikke glattstrikk? Det virker mer logisk. Nemlig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Seajewel Skrevet 3. juni 2013 #8 Del Skrevet 3. juni 2013 Da ble det riktig. Takk for hjelpen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2015 #9 Del Skrevet 22. november 2015 "Strikk 1 p r fra vrangen." Fortsett rundt med glattstrikk. Ok, så kanskje jeg ikke skal strikke rundt første pinnen, og så ta sammen og strikke glattstrikk? Det virker mer logisk.Skjønner ikke hva du mener.Søkte meg frem til denne tråden, for jeg står fast før start.... Er nybegynner."Legg opp masker." ok."Strikk 1 p r fra vrangen. Fortsett rundt med glattstrikk" jeg skjønner ingenting. Har aldri strikket med rundpinner heller. Kan noen forklare med andre ord? Anonymkode: abf26...a3c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2015 #10 Del Skrevet 22. november 2015 Skal man ikke bruke rundpinne først..? Skjønner ingenting jeg.... Anonymkode: abf26...a3c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frida Skrevet 22. november 2015 #11 Del Skrevet 22. november 2015 Å strikke første pinne fra vrangen vil vel bety at du må begynne på et nytt nøste og begynne å strikke de første maskene du la opp? Man vil jo begynne å strikke de siste maskene man la opp. (evnt. klippe av tråden på nøstet du la opp med)Det er plent umulig å begynne å strikke i andre enden når du skal strikke rett fra vrangen på annen måte, slik jeg skjønner det.Etter en omgang rett fra vrangen skal du så begynne med glattstrikk rundt på rundpinnen.Som regel vil glattstrikk fra børjan av rulle seg opp, og jeg er usikker på om en omgang ( "Strikk 1 p r fra vrangen" ) er nok til å unngå at kanten på plagget ikke ruller seg opp. Håper du finner ut av det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2015 #12 Del Skrevet 22. november 2015 Hadde ikke tålmodighet til å vente på svar her, så jeg bare startet for noen timer siden. Så tok jeg en lang strikkepause. Glemte å sjekke denne tråden igjenJeg bare strikket rett hele tida. Å rulle seg opp, det gjør det... Vil det fortsette og fortsette? Ellers får det bare være greit om det blir en liten rull nederst. Har strikket et par cm nå. Anonymkode: abf26...a3c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2015 #13 Del Skrevet 22. november 2015 Det er plent umulig å begynne å strikke i andre enden når du skal strikke rett fra vrangen på annen måte, slik jeg skjønner det.Merkelig om det er måten det skal gjøres på..Jeg begynte å tenke på om jeg burde strikket vrangt første runde. Men gjort er gjort nå da.. Anonymkode: abf26...a3c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frida Skrevet 22. november 2015 #14 Del Skrevet 22. november 2015 Ja, helt enig i at det er veldig merkelig om man skal gjøre det slik.Å strikke vrangt første omgang er nok den logiske måten å gjøre det på! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå