Gå til innhold

22-24 dagers syklus!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har mellom 22-24 dagers syklus, som oftest er den på 23 dager.

Er det slik at det er mye vanskeligere for meg å bli gravid enn det er for dem med 28-40 dagers syklus?

Har hørt om tilfeller hvor folk med så kort syklus har blitt gravide, men at de må begynne med prøvinga rett etter mensen er slutt fordi eggløsningen som oftest kommer bare noen få dager etter TR.

En annen ting, jeg har skaffet meg eggløsningstester som jeg skal begynne å bruke. Når skal jeg ta i bruk første test? Har ikke testet før.

Anonym poster: c4d003d16531ac3fcc6ece680be73c87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det bør går minst 10 dager mellom eggløsning og mensen (lutealfasen), ikke mellom mensen og eggløsning. Så prøv å finne ut når du har eggløsning og tell dagene til mensen, er det denne perioden som er for kort så kan du dessverre ikke bli gravid, det har med hormonene å gjøre. Men kanskje det finnes noe legene kan gjøre med det. http://hvordanbligravid.com/egglosning/lutealfasen/ (jeg har ikke lest alt der)

Du kan finne eggløsningen best ved å tempe, ta å google det. Og følge med på eggløsningsslimmet. Slike billigtester er ikke helt til å stole på alltid.

Anonym poster: 356453112235a289369275c8f52e8d1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det her forstår jeg ikke. Jeg har 23-24 dager syklus, og blitt gravid to ganger. Uten å ville det, tilogmed.

Anonym poster: 99366396294f7f61a59c900b2b261589

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har så kort syklus. Gravid tre ganger, og alltid rett etter mens. Eggløsning på dag 7 i syklusen ca.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har mellom 22-24 dagers syklus, som oftest er den på 23 dager.

Er det slik at det er mye vanskeligere for meg å bli gravid enn det er for dem med 28-40 dagers syklus?

Har hørt om tilfeller hvor folk med så kort syklus har blitt gravide, men at de må begynne med prøvinga rett etter mensen er slutt fordi eggløsningen som oftest kommer bare noen få dager etter TR.

En annen ting, jeg har skaffet meg eggløsningstester som jeg skal begynne å bruke. Når skal jeg ta i bruk første test? Har ikke testet før.

Anonym poster: c4d003d16531ac3fcc6ece680be73c87

Hvis du er førstegangsprøver så hadde jeg ikke ville startet med EL-tester nå... Enkleste er bare å starte siste dag av mens, og så annenhver dag i hele syklusen. Da bør dere treffe EL uansett. Om det ikke lykkes etter et par mnd hadde jeg brukt EL-tester. Det er selvfølgelig ikke noe galt i å bruke EL-tester, men jeg tenker mer på den mentale delen, som prøver blir man gjerne helt rar i topplokket av å vente og styre og teste, så for din egen del og for at ting skal forbli hyggelig sammen med partner anbefaler jeg deg å droppe testene frem til du evt har prøvd en stund uten treff.

Anonym poster: 4cd75be280294beac83e0ab288f5a1d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ciegus

Det bør går minst 10 dager mellom eggløsning og mensen (lutealfasen), ikke mellom mensen og eggløsning. Så prøv å finne ut når du har eggløsning og tell dagene til mensen, er det denne perioden som er for kort så kan du dessverre ikke bli gravid, det har med hormonene å gjøre. Men kanskje det finnes noe legene kan gjøre med det. http://hvordanbligra...ng/lutealfasen/ (jeg har ikke lest alt der)

Du kan finne eggløsningen best ved å tempe, ta å google det. Og følge med på eggløsningsslimmet. Slike billigtester er ikke helt til å stole på alltid.

Anonym poster: 356453112235a289369275c8f52e8d1a

Stemmer det. Jeg har naturlig syklus på kun 14-18 dager (!) og vil derfor ikke kunne bli gravid i disse syklusene (med noen måneders mellomrom kan jeg ha en og annen 30-dagers syklus). Virket heldigvis ikke som om det var problematisk å få hjelp for dette når jeg ønsker å bli gravid, i følge gynekologen, så tror ikke det er vanskelig å rette på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det her forstår jeg ikke. Jeg har 23-24 dager syklus, og blitt gravid to ganger. Uten å ville det, tilogmed.

Anonym poster: 99366396294f7f61a59c900b2b261589

Jeg har så kort syklus. Gravid tre ganger, og alltid rett etter mens. Eggløsning på dag 7 i syklusen ca.

Dere har jo da lang nok lutealfase :) Spesielt du som får eggløsning på dag 7. Er jo ikke sikkert at TS har det.

Jeg ville tempet meg, det er gratis hvis du allerede har et termometer (noen sier at det MÅ ha to desimaler men jeg brukte ett med bare en desimal og så tydelig økning i temperatur). Men ha sex ofte hele syklusen (kanskje ikke under mensen da). Og funker det ikke så kan dere jo kjøpe en eggløsningsmonitor, men de koster en del.

Blir du ikke gravid innen 1 år så dra til fastlegen din og be om utredning :) Du kan ikke be om det før, da mange bruker ca 1 år på å bli gravid. Lykke til!

Anonym poster: 356453112235a289369275c8f52e8d1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ciegus

Dere har jo da lang nok lutealfase :) Spesielt du som får eggløsning på dag 7. Er jo ikke sikkert at TS har det.

Jeg ville tempet meg, det er gratis hvis du allerede har et termometer (noen sier at det MÅ ha to desimaler men jeg brukte ett med bare en desimal og så tydelig økning i temperatur). Men ha sex ofte hele syklusen (kanskje ikke under mensen da). Og funker det ikke så kan dere jo kjøpe en eggløsningsmonitor, men de koster en del.

Blir du ikke gravid innen 1 år så dra til fastlegen din og be om utredning :) Du kan ikke be om det før, da mange bruker ca 1 år på å bli gravid. Lykke til!

Anonym poster: 356453112235a289369275c8f52e8d1a

Hvis man oppdager at lutealfasen er for kort (vha temping for eksempel) trenger man ikke vente ett år på å be om hjelp, naturlig nok. Det er ingen som krever at man skal prøve å bli gravid i ett år når man vet at det ikke er mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...