AnonymBruker Skrevet 27. mai 2013 #1 Skrevet 27. mai 2013 Svigerinnen min gifter seg om en måneds tid, og hele slekta til mannen står på hodet allerede for å få alt klart til den store dagen. Jeg kjenner jeg er sliten allerede og lei. Det er ikke måte på hvor mye vi skal investere og stille opp. Kjenner motivasjonen er lik null. Hvorfor liksom? Overraskende nok uten at jeg helt skjønner selv også er jeg gretten og veldig negativ til det meste angående det å stille opp og investere penger på utdrikningslag, mat til over hundre gjester kvelden før bryllupet, osv. osv. Kanskje det har noen sammenheng med at de aventerte at de hadde forlovet seg dagen før bryllupet mitt. Fokuset kom en god del bort fra oss som giftet oss dagen etter på, mildt sagt. Og det var INGEN som engasjerte seg såpass i bryllupet vårt. Føler meg rett og slett lite verdsatt av familien hans og jeg gleder meg ikke til bryllupet. Jeg gruer meg rett og slett.. Er jeg skikkelig fæl eller er det noen der ute som faktisk forstår meg? Anonym poster: 7fb350335ac7c3f7bb981876497a5265 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2013 #2 Skrevet 27. mai 2013 Forstår deg godt, jeg. Anonym poster: 02c1932433943c74298015a50a330c17 5
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2013 #3 Skrevet 27. mai 2013 Takk anonym bruker. Anonym poster: 7fb350335ac7c3f7bb981876497a5265
Residensfruen Skrevet 27. mai 2013 #4 Skrevet 27. mai 2013 Du er ikke fæl, skjønner godt at du ikke gleder til svigerinnes bryllup. 1
Portvinpiken Skrevet 27. mai 2013 #5 Skrevet 27. mai 2013 Jeg synes det høres litt ut som du er litt misunnelig og snurt? Og hvordan kan deres forlovelse dagen før bryllpet ditt "mildt sagt" ta fokuset bort fra deres bryllup? Høres snodig ut. 5
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2013 #6 Skrevet 27. mai 2013 Jeg synes det høres litt ut som du er litt misunnelig og snurt? Og hvordan kan deres forlovelse dagen før bryllpet ditt "mildt sagt" ta fokuset bort fra deres bryllup? Høres snodig ut. Kanskje fordi folk brukte bryllupsdagen hennes til å gratulere svigerinnen med forlovelsen.. Det er de nygifte sin dag. Forstår henne veldig godt. Anonym poster: 37fa0e5259c10d71e03f743cd42e6f7a 13
Portvinpiken Skrevet 27. mai 2013 #7 Skrevet 27. mai 2013 Kanskje fordi folk brukte bryllupsdagen hennes til å gratulere svigerinnen med forlovelsen.. Det er de nygifte sin dag. Forstår henne veldig godt. Anonym poster: 37fa0e5259c10d71e03f743cd42e6f7a Men det må da gå an å ha to tanker i hodet samtidig. At andre gratulerer noen med forlovelsen samme dag, betyr IKKE at de ikke også gleder seg over bryllupet. Det begynner etter min mening å bli ille når man ikke kan glede seg over to ting samtidig. Da må man jo også passe på å ikke ha bryllupet samme dag som andre feirer bryllupsdag, har bursdag o.l. Da kan det jo hende andre også får litt oppmerksomhet... Og det må tydeligvis ikke skje...;-) 3
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2013 #8 Skrevet 27. mai 2013 Men det må da gå an å ha to tanker i hodet samtidig. At andre gratulerer noen med forlovelsen samme dag, betyr IKKE at de ikke også gleder seg over bryllupet. Det begynner etter min mening å bli ille når man ikke kan glede seg over to ting samtidig. Da må man jo også passe på å ikke ha bryllupet samme dag som andre feirer bryllupsdag, har bursdag o.l. Da kan det jo hende andre også får litt oppmerksomhet... Og det må tydeligvis ikke skje...;-) En svigerinne som offentliggjør forlovelsen dagen før bryllupet til broren er etter min mening ganske absurd. Bryllupsdager og bursdager skjer hvert år, forlovelse og bryllup (forhåpentligvis) kun en gang. Anonym poster: 37fa0e5259c10d71e03f743cd42e6f7a 10
Portvinpiken Skrevet 27. mai 2013 #9 Skrevet 27. mai 2013 En svigerinne som offentliggjør forlovelsen dagen før bryllupet til broren er etter min mening ganske absurd. Bryllupsdager og bursdager skjer hvert år, forlovelse og bryllup (forhåpentligvis) kun en gang. Anonym poster: 37fa0e5259c10d71e03f743cd42e6f7a Tre "likes" på dette svaret bekrefter bare det jeg synes er riktig trist; nemlig en veldig selvsentrert holdning og mangel på å kunne glede seg på andres vegne. 4
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2013 #10 Skrevet 27. mai 2013 Tre "likes" på dette svaret bekrefter bare det jeg synes er riktig trist; nemlig en veldig selvsentrert holdning og mangel på å kunne glede seg på andres vegne. Og det er ikke selvsentrert å annonsere sin egen forlovelse dagen før søskens bryllup? De kunne jo ventet til dagen etter bryllupet f.eks. Det handler da ikke om at brudeparet ikke kan glede seg på andres vegne, men det sier seg jo selv at den veldig ferske forlovelsen ble mye oppmerksomhet til dels, på brudeparets dag! Det er ikke veldig lenge siden det var en annen tråd her inne, ang å fri til noen i et bryllup. Det ble kraftig frarådet, nettopp for at man skal la brudeparet skinne på denne ene dagen de faktisk kan skinne på. De fleste som gifter seg, gjør det med den tro at det blir den ene gangen og den ene dagen. Og veldig mange har gledet seg lenge til å være midtpunkt. De av oss som ikke er så glad i det, ville vært takknemlig for at noen andre stjal en stor del av oppmerksomheten, men jeg mistenker at vi er i fåtall. Anonym poster: b943d5e07e09be7490985863c9013e10 14
Portvinpiken Skrevet 28. mai 2013 #11 Skrevet 28. mai 2013 Og det er ikke selvsentrert å annonsere sin egen forlovelse dagen før søskens bryllup? De kunne jo ventet til dagen etter bryllupet f.eks. Det handler da ikke om at brudeparet ikke kan glede seg på andres vegne, men det sier seg jo selv at den veldig ferske forlovelsen ble mye oppmerksomhet til dels, på brudeparets dag! Det er ikke veldig lenge siden det var en annen tråd her inne, ang å fri til noen i et bryllup. Det ble kraftig frarådet, nettopp for at man skal la brudeparet skinne på denne ene dagen de faktisk kan skinne på. De fleste som gifter seg, gjør det med den tro at det blir den ene gangen og den ene dagen. Og veldig mange har gledet seg lenge til å være midtpunkt. De av oss som ikke er så glad i det, ville vært takknemlig for at noen andre stjal en stor del av oppmerksomheten, men jeg mistenker at vi er i fåtall. Anonym poster: b943d5e07e09be7490985863c9013e10 Ja jeg så den diskusjonen du refererer til, og jeg synes fremdeles det er merkelig at en ikke klarer å glede seg på andres vegne uten å mistenke noen for å "stjele showet". For de fleste er bryllup en hyggelig begivenhet, men vi som gifter oss eller er gjester, har da forhåpentligvis ikke mistet helt evnen til å se at det skjer mye annet hyggelig rundt oss til enhver tid - også på sin/vår egen bryllupsdag. Dette handler ikke om å miste fokuset på brudeparet, men å evne å se at flere også godt kan gratuleres for noe. Og har man som brud (evt. brudgom) ikke evnen til å se eller gjøre dette, så ja - da synes jeg det er utrolig selvsentrert. Den dagen man gifter seg skjer det både andre hyggelige og triste ting rundt oss. Selv om man velger å gifte seg og ha et bryllup så skal man ikke miste all empati og tro at alt er sentrert rundt seg selv hele tiden. Vi kan fortsette å diskutere dette i det uendelige, men fånyttes siden vi er så uenige. Jeg står på mitt om at jeg synes det er smålig å ikke kunne klare å glede seg over andres lykke på sin egen bryllupsdag, uten å være livredd for at fokuset skal komme bort fra en selv. Det mener jeg ærlig, og det står jeg for, og ingen argumenter er gode nok til å få meg til å forandre mening. Antagelig likeens med deg, så da får vi bare være uenige i denne saken AB. 1
CathFoto Skrevet 28. mai 2013 #12 Skrevet 28. mai 2013 Jeg synes de kunne valgt et bedre tidspunkt å annonsere forlovelsen, men er sikker på at gjestene ikke "mistet fokus"på brudeparet likevel. At ts ikke klarer å glede seg på svigerinnens vegne nå virker som er et direkte resultat av at hun opplevde det som om de prøvde å stjele hele rampelyset. Jeg skjønner følelsene hun har, men samtidig fremstår det noe smålig å være bitter over lengre tid. Når det er snakk om svigerfamiliens engasjement så kan det være fordi svigerinnen har bedt om mer hjelp, og da blir man jo mer involvert i planleggingen. Men jeg synes ikke ts er en fæl person som kjenner på disse følelsene, vi har alle fra tid til annen følelser som sjalusi, misunnelse, sinne osv som vi hadde klart oss bedre uten. Men ved å bli ferdig med de følelsene f.eks ved en tråd som dette så klarer hun forhåpentligvis å skifte fokus og se på dette som en hyggelig anledning sammen med sin nye familie. 4
Petalouda Skrevet 28. mai 2013 #13 Skrevet 28. mai 2013 Jeg synes de kunne valgt et bedre tidspunkt å annonsere forlovelsen, men er sikker på at gjestene ikke "mistet fokus"på brudeparet likevel. At ts ikke klarer å glede seg på svigerinnens vegne nå virker som er et direkte resultat av at hun opplevde det som om de prøvde å stjele hele rampelyset. Jeg skjønner følelsene hun har, men samtidig fremstår det noe smålig å være bitter over lengre tid. Når det er snakk om svigerfamiliens engasjement så kan det være fordi svigerinnen har bedt om mer hjelp, og da blir man jo mer involvert i planleggingen. Men jeg synes ikke ts er en fæl person som kjenner på disse følelsene, vi har alle fra tid til annen følelser som sjalusi, misunnelse, sinne osv som vi hadde klart oss bedre uten. Men ved å bli ferdig med de følelsene f.eks ved en tråd som dette så klarer hun forhåpentligvis å skifte fokus og se på dette som en hyggelig anledning sammen med sin nye familie. som vanlig veldig enig med CathFoto. 1
hagegnom Skrevet 28. mai 2013 #14 Skrevet 28. mai 2013 Skjønner godt at du føler deg slik, og jeg synes de kunne ventet til dagen etter bryllupet. Ikke helt det samme, men da jeg var gravid, ventet jeg over 1 mnd etter fødselen til min svigerinne med å annonsere graviditeten, for at hun skulle få ha fokuset fra familien en stund. Hadde ventet lenger også, men etter passerte 5mnd, ble det vanskelig å skjule det ;-) Sier ikke at man nødvendigvis må vente så lenge, men av de 365 dagene i året, bør det være mulig å IKKE velge dagen før bryllupet, eller bryllupsdagen, med å annonsere slikt. 3
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2013 #15 Skrevet 28. mai 2013 Jeg tenker som så: Dette handler tross alt ikke om deg. Du har fått din dag, og da kunne du bestemme. Jeg har aldri vært i noe bryllup hvor en forlovelse kunne overskygget selve bryllupet – om den så hadde blitt annonsert under middagen. Jeg ville vært glad for at omgivelsene og omstendighetene rundt mitt forestående bryllup kanskje bidro til at andre ønsket det samme for seg og ville hylle kjærligheten seg i mellom med et frieri. Jeg syns du bør ta deg sammen og prøve å glede deg over svigerinnen sitt bryllup. Det at du ikke har lyst å bruke penger på mat til 100 gjester dagen før bryllupet må jo være lov å si ifra om, det er jo ikke slik at man skal blakkes av andres bryllup men jeg ville dog vært forsiktig med hvordan jeg uttrykte meg og hvilke signaler jeg sendte. Det kan gå i mot deg om andre oppfatter deg som negativ og bitter. Anonym poster: 83b59588f64a080f97dcaf25275a98e0 2
Kattefot Skrevet 28. mai 2013 #16 Skrevet 28. mai 2013 Jeg skjønner godt at du synes det er sårt at alle stiller mer opp i din svigerinnes bryllup enn i ditt eget. Det hadde jeg og blitt lei meg for. Likevel synes jeg ikke det er dårlig gjort at de forteller om forlovelsen dagen før bryllupet deres - en slik nyhet er det vanskelig å sitte inne med! Og, det er vel tross alt hennes tilkommende mann sin "skyld" dersom det var han som fridde? Og hvis hun har fått en ring, skulle hun da la være å bruke denne til etter du var gift for å unngå spørsmål? Eller skulle paret vente med å bli forlovet til etter dere hadde blitt gift for å ikke ta oppmerksomhet fra dere? Ikke alle går rundt og tenker på alle andres merkedager når de skal fri til noen, og ikke alle tenker at det å dele gleden over en slik nyhet blir oppfattet ille av andre. Jeg tviler på at denne nyheten ble delt for å ta oppmerksomheten bort fra deg og ditt bryllup, men heller delt fordi det er en stor nyhet man vil dele med de man er glad i så fort det skjer. 2
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2013 #17 Skrevet 28. mai 2013 Jeg skjønner godt at du synes det er sårt at alle stiller mer opp i din svigerinnes bryllup enn i ditt eget. Det hadde jeg og blitt lei meg for. Likevel synes jeg ikke det er dårlig gjort at de forteller om forlovelsen dagen før bryllupet deres - en slik nyhet er det vanskelig å sitte inne med! Og, det er vel tross alt hennes tilkommende mann sin "skyld" dersom det var han som fridde? Og hvis hun har fått en ring, skulle hun da la være å bruke denne til etter du var gift for å unngå spørsmål? Eller skulle paret vente med å bli forlovet til etter dere hadde blitt gift for å ikke ta oppmerksomhet fra dere? Ikke alle går rundt og tenker på alle andres merkedager når de skal fri til noen, og ikke alle tenker at det å dele gleden over en slik nyhet blir oppfattet ille av andre. Jeg tviler på at denne nyheten ble delt for å ta oppmerksomheten bort fra deg og ditt bryllup, men heller delt fordi det er en stor nyhet man vil dele med de man er glad i så fort det skjer. Nei, det var nok skikkelig vanskelig å huske at hans egen bror giftet seg neste dag... Hvorvidt nyheten ble delt for å ta oppmerksomheten fra brudeparet kan ingen av oss vite, men i beste fall var det særdeles ubetenksomt å ikke heller vente et par dager. Dere som sier at dette må da være helt greit, ville nok også reagert dersom det skjedde med akkurat dere. Kanskje bortsett fra hvis dere har vært gift før, og ikke ser på bryllupet som særlig viktig. Anonym poster: b943d5e07e09be7490985863c9013e10 5
Kattefot Skrevet 28. mai 2013 #18 Skrevet 28. mai 2013 Sånn jeg har forstått det var det vel ikke broren hans, men hennes bror... Uansett, poenget mitt var jo at man frir til noen for sin egen og sin partners del, og det er ikke nødvendigvis sånn at folk da velger å fri kun for å være jævlig mot sin svigerbror som gifter seg dagen etter! Kanskje var dette en spesiell dag for paret, kanskje det var et veldig romantisk øyeblikk og han klarte ikke vente lenger. Så klart dette blir bare synsing, og var det slik at han fridde rett før, og de fortalte dette dagen før bryllupet kun for å stjele oppmerksomhet så er det jo råttent gjort, men jeg kan aldri tenke meg at en forlovelse tar bort fokuset i et bryllup - derfor synes ikke jeg det er dårlig gjort. Men så klart, noen vil jo ha all oppmerksomhet. Kjenner ei som ble sur på venninnen sin som valgte å bli gravid ett år før bryllupet hennes fordi hun ville hele året kun skulle handle om henne og hennes bryllup. Jada, så da setter alle andre sitt liv på vent da! Ingen sammenligning for øvrig TS, kom bare på historien nå. Synes fortsatt det er trist at du ikke føler familien til din mann var like hjelpsomme da dere giftet dere. (Nei, klarte ikke sitere med mobilen akkurat nå, så da blir det uten sitat, men ment til AB ovenfor) 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2013 #19 Skrevet 28. mai 2013 Trådstarter her igjen. Det er MIN mann som er hennes bror. Ergo blir hun svigerinnen min og mannens søster. Jeg skrev denne annonsen fordi jeg synes det var kjipt å ha disse nedtrykkende følelsene på deres store dag. Jeg vil glede meg på deres vegne, men får det ikke til.. Kanskje det har noe med at jeg er deprimert for tiden og ikke føler at bryllupet mitt ble helt som det burde og skulle.. Anonym poster: 7fb350335ac7c3f7bb981876497a5265 1
Portvinpiken Skrevet 29. mai 2013 #20 Skrevet 29. mai 2013 Nei, det var nok skikkelig vanskelig å huske at hans egen bror giftet seg neste dag... Hvorvidt nyheten ble delt for å ta oppmerksomheten fra brudeparet kan ingen av oss vite, men i beste fall var det særdeles ubetenksomt å ikke heller vente et par dager. Dere som sier at dette må da være helt greit, ville nok også reagert dersom det skjedde med akkurat dere. Kanskje bortsett fra hvis dere har vært gift før, og ikke ser på bryllupet som særlig viktig. Anonym poster: b943d5e07e09be7490985863c9013e10 Neida, man skal ikke anta at alle tenker som en selv. Noe liknende skjedde meg, og jeg synes det var veldig hyggelig jeg. Ikke var jeg bekymret for at andre skulle få mer oppmerksomhet heller. Og ikke har jeg vært gift før. Mitt bryllup er ikke like viktig for mine gjester som det er for meg og min mann - naturligvis ikke. Jeg tror kanskje det er noe man bare må ta innover seg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå