Gå til innhold

fem dager etter ventet mens, ingen mens i sikte, og negativ test

Anbefalte innlegg

Gjest lisha
Skrevet

syns det er litt irriterende jeg!

vanligvis kommer mensen ganske så nøyaktig hver mnd, men nå er det 5 dager over forventet mens, ingen mens i sikte og negativ test idag..

kan jo være at syklusen tuller etter at jeg sluttet på prevansjon til forrige mens, at denne syklusen plutselig blir lengre..

så får bare smøre oss med tålmodighet, og heller teste på nytt om en ukes tid om rødtanta ikke har kommet til da!

andre som går godt over mens, men som også får negativ test?

Videoannonse
Annonse
Gjest vilma2000
Skrevet

Jeg opplevde dette flere ganger for et år siden. Helt sprøtt for hadde alltid en syklus på 30 dager. Var vel 4-5 mensen som kom 5 dager sent, og så plutselig ble det normalt igjen. Veldig rart. Var ikke gravid eller syk, og legen sa at det er helt normalt. Det kan være en ide å teste etter eggløsning for da vet man om mensen blir sen eller ikke.

AnonymBruker
Skrevet

Det er godt mulig at syklusen ikke er i rute enda siden du nylig har sluttet med prevensjon.

Anonym poster: 6f72df8085eee72f607401df78d13c6f

• Liker 1
Skrevet

Jeg slutta med p-piller i Mars og første mens etter det kom etter 5 uker. Nå er det 5 uker siden den syklusen begynnte og enda ingen mens i sikte, så jeg tror nok dette ikke akkurat er uvanlig.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg opplevde det nå faktisk. Mensen ble 12-14 dager forsinket. Jeg slapet av og tenkte at jeg ikke hadde noe el denne mnd, men nei da, her kom mensen. Tok en test 5 og 7 dager IKM, så jeg visste jeg ikke var gravid.

Anonym poster: 1fbdb8a3c92b023591f863e84405b34f

Skrevet

At du hadde en stabil syklus på prevensjon (hvis det var hormonpervensjon) betyr ikke at syklusen din vil være stabil uten prevensjon, mange f.eks p-piller gjør syklusen stabil. Men syklusen pleier også å bli ustabil etter slutt på prevensjon, er veldig vanlig da å gå dager over IKM og ikke være gravid, og de fleste bruker lang tid på å bli gravid etter å ha gått på prevensjon.

Men selvsagt finnes det unntak. Jeg glemte en p-pille for noen år siden, ble gravid og testet ikke positivt før i uke 6, vet nøyaktig hvilken dag jeg ble gravid pga lite sex da. Denne gangen ble jeg gravid mens jeg gikk på pillen (hadde de i et dosett så surret ikke med de) og testet positivt på IKM-dagen.

Test deg igjen om en stund ja om mensen ikke kommer :)

Gjest lisha
Skrevet

Jeg gikk på hormonprevansjon tidligere også, og når jeg sluttet på de, så var jeg blitt gravid måneden etter. men nå er det en annen type jeg har stått på, så mulig det er forskjell da :)

Men får bare vente og se :) kommer rødtanta snart, så blir det ny mulighet neste måned :) kanskje vi klarer en bryllupsbaby isteden ;)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...