AnonymBruker Skrevet 21. mai 2013 #1 Skrevet 21. mai 2013 jeg har brukket tannen min for mange år siden, halve er brukket av, men jeg har gått med en midlertidig plasttann, som har blitt misfarget og er feil farge. Den plager meg utrolig(!) mye. Har lyst til å få det ordnet, tror prosedyren er at hele tannen må slipes ned og jeg må få en porselenskrone, men da jeg er ung, og ikke har en kjempeøkonomi (har fast inntekt) så bekymrer prisen på dette meg litt. Noen som har fått gjort dette, som vet hva priser er ca.? Jeg bor i sverige, så må gjøre det her (kan dra hjem til Norge, men vil helst gjøre det snart, før sommerferie, og da blir det her i sverige) uaktuelt med tanntur til tyrkia etc. Anonym poster: 1cf016ec5c88d45d373bab43d118711d
NewYorkNewYork Skrevet 21. mai 2013 #2 Skrevet 21. mai 2013 (endret) Tja, jeg gjorde dette med begge fortennene mine. Slipte ned, porselenskroner på begge to. Jeg måtte 2 eller 3 turer til tannlegen (husker ikke helt) og totalpris for begge to var rundt 10 000 kroner. Edit: Om du vil gjøre det før sommeren, kan det hende det begynner å haste litt siden det ikke holder med én tur til tannlegen. Og det er ikke sikkert det er tannlegen selv som lager porselenskronen. Mine tenner kom fra Tyskland. Endret 21. mai 2013 av NewYorkNewYork
Wildy Skrevet 21. mai 2013 #3 Skrevet 21. mai 2013 Du må kanskje ha krone på den? Det koster noen tusenlapper, ja, men det er ikke snakk om astronomiske summer.Få det fikset først som sist; det blir ikke billigere av å vente. Jeg har en krone, tror det var fire-fem tusen. Men det begynner å bli noen år siden, kan hende jeg har fortrengt totalsum...;-) Sånn rent praktisk kan jeg ikke huske at det hverken var vondt eller ubehagelig,
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå