AnonymBruker Skrevet 21. mai 2013 #1 Skrevet 21. mai 2013 Hei! Jeg har ikke grønne fingre, men prøver så godt jeg kan. Kjøpte meg en stor og fin krysantemum som har stått i vinduskarmen en uke, og nå oppdaget jeg at den har begynt å henge med de nederste bladene. De er slappe, men grønne. Noen av de par minste knoppene har også begynt å henge. Den har stått i solvindu, men det har stått oppe, så den har kanskje ikke blitt kokt? Har muligens blitt endel trekk, da. Har husket å vanne den også, mener jeg, før den har tørket ut. Vannet den sist i går, da med endel vann, hvor jeg tømte av overskuddsvannet i bunnen. Ble altså ikke stående i vann, heller. Hva er galt? Anonym poster: c32ab456eb28ea27728024f0b3c8cbd7
Aurora M. Skrevet 21. mai 2013 #2 Skrevet 21. mai 2013 Jeg er veldig glad i krysantemum selv. Visste du forresten at de er en av de potteplantene som renser luften aller best? Dessverre er de veldig vare for trekk, så det er nok det som har gått galt her. De er ganske skjøre planter sånn generelt sett, og en kan ikke regne med å få de til å vare så veldig lenge i vinduskarmen, grønne fingre eller ei. Du kan prøve å la den stå i en skål med vann et kvarters tid så den får seg en skikkelig rotbløyte og deretter passe på at den ikke får trekk, men det er mulig at du må belage deg på at det er slutten om kort tid.
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2013 #3 Skrevet 22. mai 2013 Jeg er veldig glad i krysantemum selv. Visste du forresten at de er en av de potteplantene som renser luften aller best? Dessverre er de veldig vare for trekk, så det er nok det som har gått galt her. De er ganske skjøre planter sånn generelt sett, og en kan ikke regne med å få de til å vare så veldig lenge i vinduskarmen, grønne fingre eller ei. Du kan prøve å la den stå i en skål med vann et kvarters tid så den får seg en skikkelig rotbløyte og deretter passe på at den ikke får trekk, men det er mulig at du må belage deg på at det er slutten om kort tid. Åh, det var dumt! Men da vet jeg det ved evt neste gang jeg prøver. Tusen takk for godt svar! Skal prøve å vokte denne nå, så godt jeg kan. Så de bør aldri stå i vindu - om det er et vindu man pleier å åpne? Anonym poster: c32ab456eb28ea27728024f0b3c8cbd7
Aurora M. Skrevet 22. mai 2013 #4 Skrevet 22. mai 2013 Jeg pleier å ta de bort fra vindu akkurat når jeg lufter jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå