AnonymBruker Skrevet 20. mai 2013 #1 Skrevet 20. mai 2013 Jeg har mørkt hår, men skal la det gro ut til den naturlige fargen min. Sånn at jeg får friskt hår. Har noen av dere gjort det ? har dere noen tips til hva jeg kan evnt gjøre med etterveksten ? Anonym poster: 7dfc07e83fc64f7018826888e522ed2f
Neket Skrevet 21. mai 2013 #2 Skrevet 21. mai 2013 Du kan prøve å avfarge det, men du oppnår nok bare en mye lengre ettervekst dersom du har farget hele lengdene flere ganger, og ikke bare bunnen. Hva med å stripe det, så ikke overgang mellom egen og farge blir like voldsom?
Armitage Skrevet 21. mai 2013 #3 Skrevet 21. mai 2013 Hvis du ønsker å gro ut håret ditt for så å klippe bort lengdene som er farget, så er et tips å bruke fargebalsam på etterveksten. Fargebalsam er pleiende, med fargepigmenter som bare legger seg utenpå håret og vaskes bort over tid. Dette er skånsomt og man slipper å avfarge eller bleke håret etterpå. Revlon Professional Nutri Color Creme er et merke jeg anbefaler: http://www.revlonprofessional.com/en/nutricolor.html De har det på de fleste frisørsalonger.
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2013 #4 Skrevet 21. mai 2013 Jeg har gjort dette, hadde farget det mye mørkere i mange år og ville ha tilbake min naturlige hårfarge. Frisøren min sa det var musegrått og ville ha meg til å fortsette å farge det, vel, jeg har ikke fått så mange komplementer som etter at jeg fikk min egen farge! Jeg stripet det i to/tre omganger (folie-striper) og lot det vokse ut. Klippet meg ca. hver 6.uke. Blir jo litt forskjell i en periode men det er absolutt verd det Men om det ikke er så mørkt så holder det kanskje med en runde med striper. Det ser du an. Om det er for friskere hår, kan du ta en skikkelig klipp, det vokser ut igjen. Og kure det. Anonym poster: ddb2b7881e1bd98f8cdea344abf7f88d
Strikkemamma Skrevet 21. mai 2013 #5 Skrevet 21. mai 2013 Jeg er midt i denne prosessen selv nå. Har naturlig rødt hår og har farget det mørkt i mange år. Nå vil jeg ha min naturlige farge og få et sunt og fint hår igjen. Min ettervekst viser heldigvis ikke så mye da hårfargen i lengdene er litt falmet.. Sluttet å farge det i januar og har nå en ettervekst på 4-5 cm eller noe i den duren
Miss-Grey Skrevet 21. mai 2013 #6 Skrevet 21. mai 2013 Jeg hadde samme problem for noen år siden, og løste det ved å helbleke håret hjemme, for deretter å farge det i den nyansen jeg fant som jeg trodde lignet mest på min naturlige farge. Fargenyansen jeg valgte var nærmest perfekt, så etterveksten var nesten usynlig. Mitt ganske drastiske tiltak var følge av dårlig økonomi, og at håret mitt var ganske sunt fra før, slik at jeg visste at det "tålte" å bli mishandlet litt. Jeg tror ikke jeg ville anbefale noen å gjøre det samme, med mindre du er helt blakk og desperat etter å få tilbake den naturlige fargen. Dette er tre år siden, og alt håret som ble bleket/ farget i denne prosessen har gradvis blitt klippet vekk. Jeg står igjen med min naturlige hårfarge, en nydelig gyllenblond farge, som jeg alltid får komplimenter for av frisører. Hvis du bestemmer deg for å gjennomføre en slik prosess, ha is i magen, og vit at du antageligvis kommer til å få abstinenser og ville farge deg mørk igjen underveis. Ta deg tid til å venne deg til forandringen. Husk også å stelle pent med håret, en naturlig hårfarge betinger i større grad enn farget at det ser sunt ut, synes jeg.
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2013 #7 Skrevet 21. mai 2013 Hvis du ønsker å gro ut håret ditt for så å klippe bort lengdene som er farget, så er et tips å bruke fargebalsam på etterveksten. Fargebalsam er pleiende, med fargepigmenter som bare legger seg utenpå håret og vaskes bort over tid. Dette er skånsomt og man slipper å avfarge eller bleke håret etterpå. Revlon Professional Nutri Color Creme er et merke jeg anbefaler: http://www.revlonpro...nutricolor.html De har det på de fleste frisørsalonger. Jeg har ikke så lyst å klippe meg så mye siden jeg sparer til langt hår. Men hvis jeg bruker dette i lengdene blir det lysere da ? så kanskje overgangen fra etterveskt til fargen i lengdene blir så stor ? Anonym poster: 7dfc07e83fc64f7018826888e522ed2f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå