riesling Skrevet 20. mai 2013 #1 Skrevet 20. mai 2013 Hei, Jeg er nå på min 4 Gonal F kur, lavdosestimulering. Altså vil det ikke bli IVF, men vanlig samleie i slutten av kuren. Legen har henvist oss videre til IVF, men ventetid er 6 mnd. når det ikke har klaffet på de 3 siste gonal F kurene, er det noen sjangse for at det kommer til å klaffe nå? Noen som har klart det? Har prøvd å søke på nettet, men lite treff.... Hadde vært så kjekt å slippe IVF, men dersom det virkelig ikke er noen vits vurderer vi å gå privat for å slippe ventetiden...
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2013 #2 Skrevet 20. mai 2013 Hva er det som gjør at dere ikke blir gravide på naturlig måte? Diagnosen deres vil jo være avgjørende for sjansen til å lykkes både med lavdosestimulert Gonal-f-forsøk og evt. med ivf. Jeg har ikke prøvd lavdosestimulering med Gonal-f selv, men prøvde tre runder med pergotime. Jeg har eggløsning selv, men har fått diagnosen PCO. Gynekologene mener at eggene ikke modnes godt nok hos meg pga PCO-en, men jeg har likevel eggløsning de fleste måneder og stort sett stabile sykluser. Jeg har også (det er nok en del av PCO-en) hatt problem med tynn livmorslimhinne. Det ble bestemt at jeg skulle prøve pergo først, før evt. henvisning til ivf. Jeg fikk eggløsning på pergo, men vi oppnådde ikke graviditet. Vår gynekolog mente at siden vi ikke var blitt gravide etter tre kurer, var det ikke nødvendig å prøve flere. Men jeg vet at enkelte lykkes på sin fjerde, femte eller sjette kur med pergo, så jeg antar at det samme gjelder for lavdosestimulert Gonal-f-forsøk. Veien videre for oss var henvisning til ivf, og for oss var det også 6 mnd ventetid. Jeg opplevde at tiden gikk fort, så vi følte ikke behov for å gå privat i mellomtiden. Vi lyktes på første ivf-forsøket, så jeg er veldig glad for at vi prøvde det. Selve forsøket gikk veldig fint med lite/ingen bivirkninger av medisinene og et ganske smertefritt egguttak. Det er virkelig ikke noe å grue seg til. Har du prøvd å bruke progesteronstøtte etter eggløsning? Dersom du som meg har PCO(S), kan det være at livmorslimhinnen hos deg også blir for tynn. Hos meg bygget den seg ofte fint opp mot eggløsning, men ble for tynn etterpå. Jeg gikk på progesteronstøtte etter ivf-forsøket og frem til uke 12. Personlig tror jeg at det gjorde utslaget for oss. Du kan jo be om å få resept på f.eks. crinone eller lutinus av gynekologen din, slik at du kan prøve det etter eggløsning? Anonym poster: fbdc5b2e0fd690398e1ef2b0008204da
riesling Skrevet 21. mai 2013 Forfatter #3 Skrevet 21. mai 2013 hei hei og takk for svar Jeg har pcos. Jeg er inne til ultralyd hver mnd rundt eggløsning, og Gonal F har hatt god effekt på eggposen i hvert fall. Ifølge legen min kan det jo skyldes uflaks, at det ikke har klaffet, men vi timer samleie ned på timen, så jeg føler vel egentlig at siden det ikke har klaffet til nå, er det ikke så stor mulighet for å få det til heller.... ikm 28.05, så venter nå i spenning denne mnd også... Selv om håpet svinner for hver gang....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå