Gå til innhold

Makkapakkas tanker i den egentlige drømmehagen


makkapakka

Anbefalte innlegg

Her kommer det både gleder og sorger i en hverdag basert på reduserte tilbud i form av nettverk av venner og jobb og hverdagsliv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

akklimatiseringsprosessen har vært igang lenge. Det tar likevel tid til å ikke savne alt som var så lett tilgengelig i byen. Folk har også panikk for nye inntrengere i deres ellers så oversiktlige lille samfunn.

Endret av makkapakka
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaja så kom jeg i snakk med noen av de ivrigste mødrene som ville ha kontakt i klassen til barnet mitt. De kunne fortelle om hvem av mødrene i klassen som var syke, idioter og psykopater. Lurer på hvilken diagnose jeg fikk da de snudde ryggen til og gikk.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hyssingen

Velkommen til bygda!

Har bodd her i fem år nå, og det er fortsatt like hardt som første uken. Håper det går lettere for deg <3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det virkelig vanskelig så lenge, herregud jeg syns hverdagen er blitt laaaaang allerede og det er langt mellom høydepunktene iallefall for meg. Det eneste positive er at en bolig ikke ble så dyr å kjøpe og barnet mitt har fått god hjelp til å komme inn i klassen av lærere og elever. Men han har jo en helt nydelig personlighet da..

Vel etter samtalen med mødrene så må jeg visst tenke meg om før jeg åpner kjeften og snakker om meg selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hyssingen

Er det virkelig vanskelig så lenge, herregud jeg syns hverdagen er blitt laaaaang allerede og det er langt mellom høydepunktene iallefall for meg. Det eneste positive er at en bolig ikke ble så dyr å kjøpe og barnet mitt har fått god hjelp til å komme inn i klassen av lærere og elever. Men han har jo en helt nydelig personlighet da..

Vel etter samtalen med mødrene så må jeg visst tenke meg om før jeg åpner kjeften og snakker om meg selv...

Jeg har ikke barn da, så det blir nok lettere for deg:)

Men ja, pass på hva du sier til folk før de har varmet opp til deg, det er som på ungdomsskolen, du må trå forsiktig inntil du har fått "godkjent"-stempelet i pannen. Det går fortere om du tar på deg noen frivillige verv, som å melde deg til å være ansvarlig for mat på hyggekvelder på skolen, eller til å hjelpe til på basar i bygda om de søker hjelp, sånne ting, vis deg ute blandt folk. Da ser de at du er engasjert og hyggelig med egne øyne og du slipper at folk bedømmer deg ut ifra hva andre sier om deg.

Etter min erfaring så er det verste du kan gjøre å mure deg inne hjemme og ikke delta frivillig. Da blir du plutselig mye mere interessant å snakke om og bedømme.

Dette er mine erfaringer da, ingen bygder er like, du kan jo ha havnet på et mere inkluderende sted enn her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

her er det totalt ekskluderende. Det er det flere som allerede har sagt. Så lenge sønnen min får noen å leke med så er det greit, men jeg regner med at disse mødrene ikke står med åpne armer mot han eller mot meg. Da må jeg virkelig vise meg. Er på et sted man ikke skal vise seg som bedre enn noen andre men likevel være jævla god.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har de som har bodd i denne byen fortrinnsrett på alt, og skal ha alt det beste fremfor de som flytter hit. Jeezze.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

skoleferie, og vi skal til utlandet, men det var visst ikke så populært å si høyt. Jasså prøver å være bedre enn de som pakker campingvogna eller skal til campingvogna på Gol. Yeaah

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hyssingen

skoleferie, og vi skal til utlandet, men det var visst ikke så populært å si høyt. Jasså prøver å være bedre enn de som pakker campingvogna eller skal til campingvogna på Gol. Yeaah

Bare overse dem.

Trives guttungen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja han har det supert.

Stor pågang av flere hver dag på besøk, og han er veldig populær. Håper det kommer til å vare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, leit å høre at det går så trått å komme inn i miljøet! Jeg er selv en byjente som har flyttet til bygda, men "min" bygd er kanskje spesiell - det er veldig sosialt, lett å få venner hvis man er litt frempå og sosial selv, og masse flotte folk. Håper virkelig du får se en annen side av bygda du har flyttet til etter hvert! Hvis ikke må det da bli vanskelig å trives ...

For øvrig ... Kan ikke forstå at ikke bygdefolket selv har interesse av å møte nye mennesker og få nye venner. Det må jo være herlig med noen friske pust!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nye folk er skumle her. Det kan jo hende jeg har tyfus og det er de ikke vaksinert i mot.

men jeg er god til å være 1 og trives med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Harrygata.

I min gate er det rekkehus. Det er strenge regler for alt som heter utbygging, men de som har enderekkehus har konkludert med at de måååå bare ha et redskapshus, eller et soverom til så det blir en liten utstikker som ødelegger arkitekturen på rekkehusene. Hvorfor i helvete bruker de ikke pengene til å kjøpe seg et større rekkehus eller bygger seg hus, siden det er godt mulig her i omgivelsene. Nå skal enda en nabo lage en utstikker som er myyyye større en det sidemannen har... faens rottereir..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Har nettopp vært på ferie, slik som alle andre, bare det at jeg reiste til syden i 2 uker med min sønn. Jeg nevnte det til et par stykker hvor jeg skulle, og fikk et, herregud tør du virkelig reise utenlands med en unge. Tenk om han drukner eller blir kidnappet eller du blir dødsyk. jaa takk for at dere har tro på meg.

Etter sydenturen, som var helt nydelig, så er mange sure fordi det har vært så mye regn her i sommer og jeg går rundt blid og fornøyd med å ha blitt brun og kost meg i sola.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

da anser jeg sommeren som forbi. Jeg har kost meg i sola og er faktisk klar for høsten. Det er heldivis ikke begynt å bli kaldt ennå. Klumpen har begynt på skolen igjen og alle rutinene er ikke på plass oss mellom morgen og ettermiddag så det går med et nødskrik og klabb og babb. Sjefen har bare blitt sur en gang da jeg kom 10 minutter for sent og det var mannefall på grunn av "sykdom" så han lot det gå utover de som kom på jobb. Saklig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

og så kom ordføreren på døren og flagret med partiprogrammet sitt, jeg sa han bare kunne gå igjen og programmet kunne han ta med seg :jolie:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...

Hvorfor har det ikke kommet noen oppdateringer? Syntes dette var morsomt å lese :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fordi jeg har hatt det så travelt at jeg ikke har tid til å slenge rompa nedpå denne loggen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har en uvane som tilsier at jeg tilbringer litt tid på altanen, når jeg er der sitter jeg og stirrer tomt ut i luften og ser på biler som kjører forbi. På haugen fremfor meg bor det ei kjerring som har fått for seg at jeg sitter og studerer hennes liv. Så når hun kommer ut døren så står hun med hendene i siden og glor ned på meg, og har begynt å oppføre seg med fakter som gjør at jeg legger merke til henne. Skulle ikke forundre meg at jeg får brev i postkassen snart eller politianmeldelse for sjikanering.. sant og si så intresserer hun meg så midt i ryggen som det går an.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...