Gå til innhold

Engel, fra prøving til lille Daniel kom til verden!


Engel

Anbefalte innlegg

Jepp, da kan jeg vel endelig begynne jeg også! Hadde eggløsning i går, og neste syklus er det full start på prøvinga!! Vi har holdt igjen fordi vi gjerne vil ha barn i løpet av årets første halvdel. Så nå får vi se om vi lykkes med det da... Om det skulle ta lengre tid så får vi ta den årstiden som blir! :-) I første omgang satser vi på et januarbarn!

P-pillene kastet jeg før jul, og syklusen gikk rett tilbake til som den var før jeg begynte på pillen for ca 7 år siden. 26-dagers sykluser. Og denne syklusen sjekket jeg med persona, og fant ut at jeg har eggløsning på dag 14 i syklusen. Så da er det bare å sikte seg inn! :-) Neste eggløsning skal være ca 30. april! Jeg har allerede spist mulitivitaminer for prøvere og gravide en stund, med masse folat, og prøver å få min kjære mann til å ta sine multivitaminer også, med c-vitaminer og sink for å gjøre svømmerene spreke! Så får vi håpe at vi er like heldige som våre søsken, søsteren min har fått 3 barn i løpet av 4 år (og siste var overhode ikke planlagt), og broren til min mann og kona lyktes etter et par mnd prøving de også. Vi vil i hvertfall være positive så lenge vi klarer! Oddsene er jo gode tross alt, selv om vi selvfølgelig er klar over at dette kan ta tid.

Spennende dette her! Jeg har ventet lenge på å komme igang, men nå er både jeg og mannen kjempeklare for familie! Gleder meg! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Velkommen som dagbokskriver :wink:

Lykke til i jakten på to blå, håper det går like lett for dere som dine søsken :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderjenta

Velkommen som dagbokskriver, skal bli spennende å følge med deg! Og gratulerer som (kommende) prøver! Lykke til med prøvingen :tommelsmil: Ikke glem å nyte prøvetiden, det er utrolig spennende :D

Stor :klem: fra Hulderjenta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Engel!

Grattis med vel overstått bryllup og velkommen som dagbokskriver på babyfronten.

Vi hadde vinterbryllup, kanskje det blir vinterbaby på oss ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for velkomsthilsener!

Krysser fingrene hardt for en vinterbaby ja, men en vårbaby er jo heller ikke å forakte! :-) Er fornøyd uansett når den kommer jeg, men håper selvfølgelig at den kommer fort! Er veldig utålmodig! Spesielt siden jeg vet at 2 vennepar starter prøvingen nå også, og kanskje et 3. par også... Håper vi lykkes alle sammen så ikke noen bli sittende og se på at alle de andre lykkes, bare ikke de....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Engel, og velkommen til prøvingen! :wink:

Dette er min første prøveperiode også (klarte ikke å vente lenger!). Har EL nå på tirsdag!! Krysser fingrene på at vi får et januarbarn begge to!

Fortsatt GOD PÅSKE!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Engel - velkommen som dagbokskriver og lykke til med 1. pp! Mannen og jeg begynner prøvingen ca. 2.5 mnd etter deg. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk og takk igjen! Virkelig hyggelig å være her! :-)

Tanta kom presis på dagen denne gangen også, stabil som bare det! Syklusen er nøyaktig 25 dager (ikke 26 som jeg skrev tidligere, det var en liten skrivefeil!)! Så nå har jeg skikkelig godfølelse for å starte prøvingen! Om en uke setter vi alle kluter til, neste eggløsning skal være fredag 30. april. IKM blir da tirsdag 11. mai, så hvis jeg ikke har tegn til mens 12. mai så tester jeg! Kanskje det blir en hyggelig overraskelse til 17. mai? Det hadde vært topp! Men hvis jeg er litt realistisk så skal det vel noe til å være så heldig... Men det hadde jo vært hyggelig å se på barnetoget og vite at det spirer en liten en inne i magen... *drømme*

Jeg har ganske kort fase fra el til mens, men det skal jo være greit så lenge den ikke er under 10 dager. Nei, vi får bare håpe svømmerne til min kjære mann er sunne og spreke og klare til innsats! :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal aldri si aldri, Engel! Plutselig sitter du der med to blå på 17. mai. Vi var så heldige. Selv slutta jeg på pillen (etter mange år) i oktober 03, men på grunn av sykdom hadde vi kun to samleier ved juletider - og vips, det var det som trengtes. Bebisen flytta inn med en gang :-D

Ønsker deg masse lykke til med prøvingen, og det blir så spennende å se hva det fører til. Krysser både fingre og tær for dere.....

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Engel!

Spennende med EL om 10 dager da!

Håper det klaffer for dere så dere kan glede dere over en februarbaby?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da er prøvinga aktivt i gang!! Selv om eggløsningen ikke er før på fredag (hvis de testene var riktige). Er ikke helt fornød med at mannen må på reise med jobben og blir borte fra i morgen til onsdag, men vi får satse på sex de andre dagene! Fikk akkurat vite at ei venninne er på vei med nr 2, førstemann er bare såvidt 1 år.(og hun hadde egentlig hormonproblemer og vurderte prøverør, så blir de gravid to ganger ved egen hjelp...) Så nå håper jeg enda mer at vi lykkes raskt!

Mulig det er litt teit, men jeg har begynt å drkke grapefruktjuice også... Hvorfo ikke prøve hvis det kan hjelpe tenkte jeg... Jeg har alllerede fått masse utflod av det, selv om det ikke er eggløsningslim enda.

Prøver ellers å koble ut og tenke på andre ting, noe som ikke er lett. Vi kikket såvidt på et hus som så bra ut, men når vi fikk rapport fra takstmannen så var huset fullt av fukt og råte. Det var den drømmen, da er det bare å begynne å lete igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 pp Dag 13. Eggløsningen skal være om 2 dager dersom testene i forrige syklus var riktig. Har begynt å jakte på eggløsningsslim, men foreløpig er det ikke nok tøyelig. Mannen er på tur med jobben og kommer tilbake i dag, får håpe at han ikke er altfor sliten, må definitivt kose i kveld!!

Ellers har jeg bestemt meg for å gå aktivt inn for jobbsøking i forbindelse med våre flytteplaner. Jeg hadde håpet å bli gravid raskt så jeg kunne bytte jobb først etter permisjonen, men jeg har jo ingen garanti for at vi blir gravide raskt, og nå vil vi veldig gjerne flytte + at jeg er møkka lei jobben jeg har. Om jeg finner jobb er det mulig prøvinga bli lagt på hylla noen mnd, men vi prøver i alle fall fram til jeg har et jobbtilbud i hånda! Det kan jo fort ta noen mnd det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 pp dag 15: EGGLØSNING!! Tror jeg da... Hadde litt vondt nederst i magen på høyre side i går kveld og i dag tidlig, og litt mensmurring for en time siden. Det må da være eggløsning??? Men har ikke sett snurten av eggløsningslim... Vi hadde sex i går og i forgårs, for se om vi orker i dag, ellers blir det i morgen tidlig, og så får vi krysse fingrer og tær i 2 uker! :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må dere bare stå på annenhver dag (?) !!!!!!!!!

Masssse sengekosssss!!!!!!! Hihi!!! Slit ut mannen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 18.

Eggløsninga skal da være over, og så er det bare å krysse fingrene for at det har blitt fullklaff på første forsøk. Har ikke noe særlig tro på det egentlig, er ganske negativ. Har "plottet inn" neste eggløsning, og har større tro på treff da (vet ikke hvorfor jeg føler som jeg gjør, kanskje fordi det virker for utrolig å treffe blink med en gang?). I mellomtiden kikker vi etter hus i Vestfold og håper vi kan få flyttet i løpet av sommeren. Kan føre til pendling inn til Oslo i en periode, men det kan vi leve med, jeg bruker uansett kjempelang tid til å fra jobb i dag, så for meg blir forskjellen i reisetid minimal. Dessuten vil jeg heller føde i Tønsberg enn i Oslo når den tid kommer. Liker litt mindre forhold jeg. Har dessuten hørt at fødeavdelingen der er veldig bra. Jaja.

Hvordan skal jeg ellers få tida til å gå fram til 11.-12. mai når jeg endelig får svar på om mine bange anelser er riktig tro? Å være flittig på jobb er jammen ikke enkelt for tiden....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 19:

En uke til IKM, og jeg holder på å kjede livet av meg fordi jeg har så lite å gjøre på jobb... Blæh! :murvegg: Her skal man prøve å tenke på annet enn babylaging, men det er jo ikke lett når jeg sitter og glaner i veggen! Leter liksom etter ny jobb også, men vet da pokker hva jeg skal søke på, og så har man jo det lille håpet om å bli gravid, og da bør jeg jo vente med å bytte jobb... Også så kjipt vær det er... trist dag! Enda bra jeg skal på en liten shoppingrunde etterpå! Må bare passe på å gå store omveier om barneavdelingene.. :tunge1:

Det prikker og stikker litt nede i magen på høyre side, det tror jeg det gjorde forrige syklus også. Lurer på hva det betyr? Vel, noe graviditetstegn er det ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...