AnonymBruker Skrevet 15. mai 2013 #1 Skrevet 15. mai 2013 Jeg er en mann på 31 år som har opplevd dette et par ganger nå. Det starter med at man faller for hverandre. Det er gjerne veldig fint de første ukene. Deretter begynner hun å bli veldig usikker. Hun viser på en side tydelig at hun har følelser for meg. På en annen side er det akkurat som at hun leter etter grunner til å ikke bli sammen med meg. Møtene blir etterhvert veldig slitsomme. Jeg prater med henne om problemet, setter henne inn i min situasjon og forklarer henne at det er veldig slitsomt når en person prøver å lete etter feil i den andre. Hun tar seg sammen, men det varer bare i kort tid, før hun er i gang igjen. Det hele ender opp med at jeg ikke orker mer etter gjentatte samtaler og advarsler og jeg dumper henne fordi jeg til slutt er for sliten til å fortsette med pisset hennes. Det er som sagt noe som har skjedd et par ganger og ikke ofte, for det er sjeldent jeg faller for noen. Jeg må innrømme at ting går litt fort frem og, men det har vært gjensidig fra begge parter i begge tilfellene og det har vært en vannvittig kjemi ved begge tilfellene som skaper tempoet. Dette er frustrerende for meg, for jeg vet at i begge tilfellene kunne det ha blitt noe mer om hun ikke hadde blitt så usikker på hva hun vil og om hun hadde klart å ta ansvar for seg selv. Jeg opplever den samme usikkerheten, men jeg jobber med det i stedet for å ta det ut over henne. Jeg tar gjerne imot innspill her, så kanskje jeg kommer meg ut av dette singellivet en eller annen gang før jeg blir gammel og mister resten av håret jeg har igjen på hodet! :-P Anonym poster: bda59c795d0ba6fb65cea713ce7f9c4a
Nettinettet Skrevet 15. mai 2013 #2 Skrevet 15. mai 2013 Men den usikkerheten du føler, som du velger å jobbe med, hva går den ut på?
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2013 #3 Skrevet 15. mai 2013 Men den usikkerheten du føler, som du velger å jobbe med, hva går den ut på? Egentlig det samme som henne.. Blant annet tillit. Man vet jo aldri om den man har falt for er den rette eller om hun er bra for en. Det er som regel og en del forskjeller man må venne seg til og tilpasse seg til. I det forrige tilfellet var det ikke snakk om store forskjeller, men det før der igjen der var det ganske heftige ting som egentlig skremte vannet av meg! Hun hadde en fortid som ikke var helt bra. Så lenge man ikke er totalt uenige på ting som er viktig for en, så synes jeg ikke slike ting er viktig. Og så lenge man prater sammen, så kan man finne ut av det meste. Men jeg er heller der at hvis jeg er i tvil på noe, så tar jeg meg tid til å fordøye det i stedet for å ta det ut over henne. Det jeg opplever er vel det at det ene øyeblikket er alt kjempebra, mens det neste har hun plutselig funnet en dealbreaker og blir usikker på om vi skal møtes mer. Så finner hun ut at hun vil allikevel. Når slikt pågår over lang tid, så blir det veldig slitsomt og man mister til slutt lysten til å fortsette :-(. Anonym poster: bda59c795d0ba6fb65cea713ce7f9c4a
Nettinettet Skrevet 15. mai 2013 #4 Skrevet 15. mai 2013 Det jeg opplever er vel det at det ene øyeblikket er alt kjempebra, mens det neste har hun plutselig funnet en dealbreaker og blir usikker på om vi skal møtes mer. Så finner hun ut at hun vil allikevel. Når slikt pågår over lang tid, så blir det veldig slitsomt og man mister til slutt lysten til å fortsette :-(. Anonym poster: bda59c795d0ba6fb65cea713ce7f9c4a Jeg tror det viser en ganske stor forskjell på dere. Du er mer klar for å bruke tid og ikke dømme noen på bakgrunn av tidligere erfaringer, mens hun er det. Synd for henne egentlig for hvis hun fortsetter slik vil hun ikke klare å slå seg til ro med noen. Leter man etter negative ting, vil man finne negative ting. I en tidlig fase er det viktig å gjøre slik som du gjør. Fokusere på det positive og la tvilen komme folk tilgode Men en dag treffer du ei som er klar for kjærligheten og da vil du se at ting blir anderledes.
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2013 #5 Skrevet 15. mai 2013 Jeg tror det viser en ganske stor forskjell på dere. Du er mer klar for å bruke tid og ikke dømme noen på bakgrunn av tidligere erfaringer, mens hun er det. Synd for henne egentlig for hvis hun fortsetter slik vil hun ikke klare å slå seg til ro med noen. Leter man etter negative ting, vil man finne negative ting. I en tidlig fase er det viktig å gjøre slik som du gjør. Fokusere på det positive og la tvilen komme folk tilgode Men en dag treffer du ei som er klar for kjærligheten og da vil du se at ting blir anderledes. Takk! Jeg skal ta det til ettertanke :-). Anonym poster: bda59c795d0ba6fb65cea713ce7f9c4a
Sommee Skrevet 15. mai 2013 #6 Skrevet 15. mai 2013 Det har skjedd meg to tre ganger også. Noen uker ut i datingen, som gjerne har vært heftig, så trekker hun seg tilbake, og gjør det slutt. Helt uten grunn. Forrige gang så lot jeg som jeg var litt likegyldig til det,(hadde ikke blitt ordentlig forelska heller ennå) og vi ble enige om å være venner videre. Det tok vel noen dager bare, så var hun tilbake, mer "på" enn noen gang. Skyldes vel at dere har behov for å trekke dere tilbake og se det litt på avstand?
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2013 #7 Skrevet 16. mai 2013 Det har skjedd meg to tre ganger også. Noen uker ut i datingen, som gjerne har vært heftig, så trekker hun seg tilbake, og gjør det slutt. Helt uten grunn. Forrige gang så lot jeg som jeg var litt likegyldig til det,(hadde ikke blitt ordentlig forelska heller ennå) og vi ble enige om å være venner videre. Det tok vel noen dager bare, så var hun tilbake, mer "på" enn noen gang. Skyldes vel at dere har behov for å trekke dere tilbake og se det litt på avstand? Jeg må innrømme at jeg står i fasen med hun nr. 2 her nå og vi har trukket oss litt tilbake. Jeg ser at en risiko med dette er at jeg mister interessen for henne. Det har bare vært for mye negativt her. Om vi overlever dette, så kan det være et godt tegn :-P. Anonym poster: bda59c795d0ba6fb65cea713ce7f9c4a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå