AnonymBruker Skrevet 13. mai 2013 #1 Skrevet 13. mai 2013 Vi skal ha bryllupsfesten på restaurant. Hvor mye drikke skal dere som holder festen på restaurant spandere på gjestene? Bryllupspakken inneholder ett gl. champagne, tre gl. vin til maten, kaffe, og ett glass avec. Har dere lagt til noe ekstra? Anonym poster: 30c675ec6da86f25eec74bb5fe5b2ee9
Gjest lisha Skrevet 13. mai 2013 #2 Skrevet 13. mai 2013 vi kommer til å ha et glass vin til forrett, 2/3 til middagen og enten cognac eller baileys til kaffen 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2013 #3 Skrevet 13. mai 2013 I pakken vår er det inkl musserende, et glass hvitt, to glass rødt og kaffe avec. I tillegg får gjestene (65 stk) to bonger hver til bruk senere på kvelden. Anonym poster: fc1972a39d75226ba7c78c90d79fd866 1
ceci1985 Skrevet 13. mai 2013 #4 Skrevet 13. mai 2013 Vi vurderer ett glass musserende, fire glass valgfri drikke til maten, kaffe, te, og ett glass avec.
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2013 #5 Skrevet 13. mai 2013 Skriver dere noe spes i invitasjonen om at det må kjøpes drikke til festen? Anonym poster: 30c675ec6da86f25eec74bb5fe5b2ee9
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2013 #6 Skrevet 13. mai 2013 Vi skal ha bryllupsfesten på restaurant. Hvor mye drikke skal dere som holder festen på restaurant spandere på gjestene? Bryllupspakken inneholder ett gl. champagne, tre gl. vin til maten, kaffe, og ett glass avec. Har dere lagt til noe ekstra? Anonym poster: 30c675ec6da86f25eec74bb5fe5b2ee9 Gi dem to eller tre bonger til baren. Har nylig sett mitt første bryllup med åpen bar og jeg må innrømme jeg var sjokkert. Folk drakk ikke opp og gikk bare å kjøpte nye dyre drinker etter å ha smakt på noe de ikke likte. Før stengetid hamstret gjestene med seg til nachspiel. Mange var svært fulle. Ikke var det noe stort bryllup heller. Kanskje rundt 30 personer. Likevel fikk jeg høre at barregningen endte på godt over 20 000 kroner! Da var det i tillegg vin, avec og musserende som kom før baren åpnet. Om vi tar med at det var noen gamle tanter, besteforeldre og andre som ikke var i baren så må de som har drukket ha drukket med begge nevene. Hver person som faktisk gikk i baren drakk vel for godt over tusen kroner. Anonym poster: 0061429a32895cf60459b509223df440 6
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2013 #7 Skrevet 13. mai 2013 Skriver dere noe spes i invitasjonen om at det må kjøpes drikke til festen? Anonym poster: 30c675ec6da86f25eec74bb5fe5b2ee9 det tror jeg nok det er lurt å gjøre, ja. Og helt nødvendig om det må betales med kontanter! Anonym poster: 22e3775d628834646bb048d83e00a2a2 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2013 #8 Skrevet 13. mai 2013 Gi dem to eller tre bonger til baren. Har nylig sett mitt første bryllup med åpen bar og jeg må innrømme jeg var sjokkert. Folk drakk ikke opp og gikk bare å kjøpte nye dyre drinker etter å ha smakt på noe de ikke likte. Før stengetid hamstret gjestene med seg til nachspiel. Mange var svært fulle. Ikke var det noe stort bryllup heller. Kanskje rundt 30 personer. Likevel fikk jeg høre at barregningen endte på godt over 20 000 kroner! Da var det i tillegg vin, avec og musserende som kom før baren åpnet. Om vi tar med at det var noen gamle tanter, besteforeldre og andre som ikke var i baren så må de som har drukket ha drukket med begge nevene. Hver person som faktisk gikk i baren drakk vel for godt over tusen kroner. Anonym poster: 0061429a32895cf60459b509223df440 Det må man dessverre bare regne med i de fleste miljøer i Norge, kanskje bortsett fra om man feirer hos noen som er avholds. Fri bar = fritt frem for nordmenn, og man man regne med mer rølp enn om man begrenser alkoholinntaket litt i dette landet. Anonym poster: dbd6844ed9bd3ec2d49449b5e87a2498
Arkivskap Skrevet 13. mai 2013 #9 Skrevet 13. mai 2013 Jeg husker ikke akkurat antall enheter. Men vi har velkomstdrink, vin til maten og konjakk og baileys til kaffen. Deretter kan de kjøpe seg i baren. Dette er det opplyst om i invitasjonen. 1
Gjest Kiara! Skrevet 13. mai 2013 #10 Skrevet 13. mai 2013 Gi dem to eller tre bonger til baren. Har nylig sett mitt første bryllup med åpen bar og jeg må innrømme jeg var sjokkert. Folk drakk ikke opp og gikk bare å kjøpte nye dyre drinker etter å ha smakt på noe de ikke likte. Før stengetid hamstret gjestene med seg til nachspiel. Mange var svært fulle. Ikke var det noe stort bryllup heller. Kanskje rundt 30 personer. Likevel fikk jeg høre at barregningen endte på godt over 20 000 kroner! Da var det i tillegg vin, avec og musserende som kom før baren åpnet. Om vi tar med at det var noen gamle tanter, besteforeldre og andre som ikke var i baren så må de som har drukket ha drukket med begge nevene. Hver person som faktisk gikk i baren drakk vel for godt over tusen kroner. Anonym poster: 0061429a32895cf60459b509223df440 Så uoppdragene tror jeg ikke de fleste er. Det der er etter min erfaring en typisk unnskyldning mange bruker for å ikke ha fribar siden det da naturlig nok drikkes også fra denne baren. Fribar er ikke lik rølp/fyll/dritings gjester etc. De aller fleste vil være godt forsynt når middagen er ferdig å bare ønske seg et glass eller to. Man må også tenke at alle bryllup som feires på restaurant avsluttes senest kl.3. På noen høres det nesten ut som fribar er noe av det dummeste man kan ha i et bryllup enten er det for dyrt eller så klarer ikke voksne folk å begrense seg. Hos oss er absolutt alt inkludert fra de kommer til de reiser. Ingen begrensninger på noe som helst, å jeg vet at det er noe våre gjester forventer. Hyggelig om folk blir litt beruset og har det hyggelig, men ingen av dem kommer til å gjøre det hele pinlig. 3
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2013 #11 Skrevet 13. mai 2013 Rølpefolk vil vel rølpe uansett, er min erfaring. Har vært på steder med betalbar hvor folk drakk seg selv grundig under bordet, og steder med fri bar hvor kvelden bestod av å sitte i sofaen og skravle og løse verdensproblemer. Med stadig inntak av alkohol, men uten spying, dansing på bordet og samtaler som gikk ut på "HØØØØYH HOOOI ØØØØEEEEØØØHH!!!!". Rølp er rølp, det gjelder vel å kjenne sine gjester. Anonym poster: 22e3775d628834646bb048d83e00a2a2 4
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2013 #12 Skrevet 13. mai 2013 Vi har champagne som velkomstdrink, fri flyt med vin og øl til maten, kaffe avec og 2 bonger. Fri bar er ikke aktuelt hos oss. Anonym poster: 22308548c2aa0f844afd6e9cf55aacda 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2013 #13 Skrevet 13. mai 2013 Gi dem to eller tre bonger til baren. Har nylig sett mitt første bryllup med åpen bar og jeg må innrømme jeg var sjokkert. Folk drakk ikke opp og gikk bare å kjøpte nye dyre drinker etter å ha smakt på noe de ikke likte. Før stengetid hamstret gjestene med seg til nachspiel. Mange var svært fulle. Ikke var det noe stort bryllup heller. Kanskje rundt 30 personer. Likevel fikk jeg høre at barregningen endte på godt over 20 000 kroner! Da var det i tillegg vin, avec og musserende som kom før baren åpnet. Om vi tar med at det var noen gamle tanter, besteforeldre og andre som ikke var i baren så må de som har drukket ha drukket med begge nevene. Hver person som faktisk gikk i baren drakk vel for godt over tusen kroner. Anonym poster: 0061429a32895cf60459b509223df440 Slik ville det blitt hos oss, om vi skulle hatt åpen bar. Dessverre. Anonym poster: 7e2a1634413fa59f5ba1e984cbf4a47a
CathFoto Skrevet 13. mai 2013 #14 Skrevet 13. mai 2013 Jeg synes at alkoholmengden er nok til at ingen burde bli misfornøyd med å kjøpe egen drikke etter kaffen, men jeg synes brus/vann ikke burde koste, og at dere absolutt må opplyse om "at det blir anledning til å kjøpe drikke etter kaffen". Om baren bare tar kontanter er det veldig viktig å opplyse om. 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2013 #15 Skrevet 13. mai 2013 Noe á la dette skrev vi: "[info om hva som serveres pluss at folk får to bonger] .... For de som ønsker å nyte mer alkohol eller annen drikke blir det mulighet for å få kjøpt mer i baren." Anonym poster: fc1972a39d75226ba7c78c90d79fd866 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2013 #16 Skrevet 13. mai 2013 Så uoppdragene tror jeg ikke de fleste er. Det der er etter min erfaring en typisk unnskyldning mange bruker for å ikke ha fribar siden det da naturlig nok drikkes også fra denne baren. Fribar er ikke lik rølp/fyll/dritings gjester etc. De aller fleste vil være godt forsynt når middagen er ferdig å bare ønske seg et glass eller to. Man må også tenke at alle bryllup som feires på restaurant avsluttes senest kl.3. På noen høres det nesten ut som fribar er noe av det dummeste man kan ha i et bryllup enten er det for dyrt eller så klarer ikke voksne folk å begrense seg. Hos oss er absolutt alt inkludert fra de kommer til de reiser. Ingen begrensninger på noe som helst, å jeg vet at det er noe våre gjester forventer. Hyggelig om folk blir litt beruset og har det hyggelig, men ingen av dem kommer til å gjøre det hele pinlig. Nei, det er ikke noe unnskyldning jeg bruker. Vi hadde fri flyt av alkohol i vårt bryllup, men vi hadde ikke en betalingsbar hvor drinkene kostet over hundrelappen pr stk for hver gang gjestene gikk i den. Vi handlet inn og hadde alt du kan drømme om tilgjengelig i lokalet og folk forsynte seg selv eller ble servert det de ønsket seg. Vi har fortsatt massevis igjen og mange var gode og fulle uten at jeg ser på det som noe problem så lenge det ikke blir rølp. I dette bryllupet var det en bar med bartender på et spisested, og folk reagerte helt annerledes på denne måten å ha det på enn vi hadde det. Hos oss måtte man etterhvert mikse sine egne drinker for vi ville ikke at noen skulle måtte stå i baren utover kvelden. Folk drakk jo, men det ble jo ikke like ekslusivt som en fri bar med proff bartender. Jeg merket meg at det ble drukket ekstremt mye mer i dette bryllupet med færre gjester enn i vårt. Det var liksom ikke måte på hvor enkelte forsynte seg. Jeg har faktisk aldri sett på maken, og jeg fikk inntrykk av at det var dette at det var en gratis profesjonell bar å forsyne seg i som gjorde til at folk mistet alle hemninger. Jeg har også vært i bryllup hvor venner eller bekjente av familien har stått i baren (deriblant meg) og selv i bryllup med over dobbelt så mange mennesker hvor det var fri tilgang, men hos amatører selvfølgelig og drikken var innkjøpt på forhånd, har jeg ikke sett noe lignende. Så jeg vil aldri anbefale noen å ha åpen bar om man har det på et sted hvor man må kjøpe drikken der. Jeg synes man skal strekke seg så alle får litt, men om man ikke på forhånd kan kjøpe inn til normale priser bør man ikke åpne opp for man aner ikke hva sluttsummen blir. Jeg tror også det bli ganske utrivelig å stå med en uggen følelse og se folk ikke drikke opp og sånn når man vet at man betaler. Her sto det massevis av fulle og halvfulle drinkeglass rundt om, og hadde jeg vært brud og vært klar over at jeg skulle betale for dette for folk som glemmer hvor de satte drikken og går i baren etter ny så tror jeg at jeg hadde fått hetta. Før du vet ordet av det har noen bestilt tolv konjakk med seg til nachspielet og du er satt tilbake ytterlige 1200 kroner. Anonym poster: 0061429a32895cf60459b509223df440 5
Gjest Magdalene Skrevet 13. mai 2013 #17 Skrevet 13. mai 2013 Tips! Om middage drøyer er 3glass vin til maten (forrert, hovedrett, dessert) veldig lite. Var i bryllup, med 17.taler, hvor vi satt og skålte i lunket vann den siste timen... 3
Gjest Gjest Skrevet 13. mai 2013 #18 Skrevet 13. mai 2013 Det skal være fri bar. Folk må få slippe å bruke penger på drikke når de har brukt penger på å klær, transpoert og eventuell overnatting og gave. 6
Pearl2.0 Skrevet 13. mai 2013 #19 Skrevet 13. mai 2013 Det skal være fri bar. Folk må få slippe å bruke penger på drikke når de har brukt penger på å klær, transpoert og eventuell overnatting og gave. Jepp.
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2013 #20 Skrevet 13. mai 2013 Det skal være fri bar. Folk må få slippe å bruke penger på drikke når de har brukt penger på å klær, transpoert og eventuell overnatting og gave. Det står "til dere som ikke har fri bar", du som har fri bar trenger ikke å kommentere! Anonym poster: 30c675ec6da86f25eec74bb5fe5b2ee9 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå