Gå til innhold

Tråden for oss som vil holde huden ung lengst mulig

Anbefalte innlegg

Gjest nysgjerrigp
Skrevet

Her kan vi dele erfaringer og tips

Mine tiltak så langt:

- Stumpet røyken

- Spise sunnere

Er en jente i begynnelse av 20-åra.

Hva er dine rutiner?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg soler huden mye da blir den veldig gyllen og stram og fin ;) jente 17

Anonym poster: 296b201c80d75273dc865e51b2ef56bf

AnonymBruker
Skrevet

Bruker solkrem for ansikt, solfaktor på leppene og solfaktor i øyekremen. Annet enn det drikker og røyker jeg ikke, men drikker muligens litt lite vann og kunne nok spist mer grønnsaker! Bruker en god fuktighetskrem så jeg ikke tørker inn også.

Anonym poster: f43ac3c76fe08db1aaa91c3625606986

Gjest nysgjerrigp
Skrevet

Bruker solkrem for ansikt, solfaktor på leppene og solfaktor i øyekremen. Annet enn det drikker og røyker jeg ikke, men drikker muligens litt lite vann og kunne nok spist mer grønnsaker! Bruker en god fuktighetskrem så jeg ikke tørker inn også.

Drikker du aldri? Åh, solfaktor når det er overskyet også?

Skrevet

Spf hver dag. Dropper du den, kan du bare glemme ung hud.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Unngå sol, røyk, alkohol og sukker.

I tillegg til spf vil jeg legge til solbriller!

Anonym poster: 181a681f6de2e7b10e8d5ac30e225edf

Skrevet

Dette er jo IKKE smart hvis du vil holde huden din ung.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Drikker du aldri? Åh, solfaktor når det er overskyet også?

Svært sjeldent alkohol ja, kanskje 2 ganger i året og da som regel rødvin. :) Solfaktoren er på året rundt eneste dagene jeg ikke har noe beskyttelse er om jeg skal være inne mer eller mindre hele dagen.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

90 % av all hudaldring skyldes uv-ståling. Har sluttet å ligge og sole meg, men er mye ute i naturen året rundt. Bruker alltid solfaktor 30 eller 50.

Anonym poster: c81d71390d4908a62b983f0385bf0ca5

• Liker 3
Skrevet

Ehh? En spøk jeg ikke skjønte eller veldig mye du tydeligvis ikke har skjønt?

• Liker 3
Skrevet

UVA-strålene (som gir det meste av rynkene) er like sterke hele dagen, hele året og går gjennom vindusglass. Man må ikke bli hysterisk, men man må være bevisst på det.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror nok det beste er å skippe sminken, bruke mye solkrem og ikke dulle for mye med huden. Det er min mors hemmelighet, og hun ser aldeles nydelig ut for å være i slutten av 60 årene.

Gener spiller også selvsagt inn. Og holde seg unna usunn mat og drikke :)

Anonym poster: 99d71246ad9c3cde94236d3c283f7495

• Liker 1
Gjest nysgjerrigp
Skrevet

Svært sjeldent alkohol ja, kanskje 2 ganger i året og da som regel rødvin. :) Solfaktoren er på året rundt eneste dagene jeg ikke har noe beskyttelse er om jeg skal være inne mer eller mindre hele dagen.

Hvilken krem bruker du som solbeskyttelse? Vil gjerne investere i en slik jeg også..

AnonymBruker
Skrevet

Er det virkelig vits å bruke solfaktor 50 i Norge? Solen er ikke så sterk her.

Anonym poster: 00e231824a8d6b9e6f8e09725eba9d42

• Liker 1
Gjest Nanne70
Skrevet

Mye grønnsaker og tilstrekkelig essensielle fettsyrer i kostholdet, nok vann, nok søvn, fysisk aktivitet, gode hudpleieprodukter/hudpleierutiner, null røyk og alltid solfaktor.

AnonymBruker
Skrevet

Hvilken krem bruker du som solbeskyttelse? Vil gjerne investere i en slik jeg også..

Har ærligtalt ikke funnet en favoritt ennå, kjøper nye hele tiden. Bare pass på at den har god UVA beskyttelse. Litt nettsøk om produktet er lurt for å se om det finnes noen som har testet UVA beksyttelsen. :)

Gjest Euforia
Skrevet

LOL. Vet hvem som IKKE kommer til å holde huden ung, i hvert fall... ;)

Jeg har naturlig helt melkehvit hud, og jeg går ikke ut døra uten solfaktor 50 i ansiktet. Har alltid med meg en solkrem eller to i veska også. I tillegg drikker jeg veldig mye vann, spiser sunt, er veldig nøye på å få i meg nok fett og å holde huden fuktig. Jeg er også veldig nøye på hvilke hudprodukter jeg bruker. Jeg holder meg også unna røyk og alkohol. Jeg kan nok bli flinkere til å bruke solbriller ...

Personlig holder jeg en knapp på disse tingene, men gener har også utrolig mye å si!! Har en svigermor som har røyket i 40 år, men har huden til en 40-åring. Jeg mistenker at jeg ikke er like heldig.

Hilsen 22-åring som aldri har betalt noe annet enn barnebillett på bussen. :fnise: :fnise:

Skrevet

90 % av all hudaldring skyldes uv-ståling. Har sluttet å ligge og sole meg, men er mye ute i naturen året rundt. Bruker alltid solfaktor 30 eller 50.

Anonym poster: c81d71390d4908a62b983f0385bf0ca5

Jeg tror gener og arv har enda mer og si. Jeg har vært uforsiktig med sol og solarium i årevis, nærmer mer 40. Jeg har skjerpet meg de siste årene og ta velsig sjelden solarium nå og bruker aldri mindre enn spf 10 i ansiket. Har noen få overfladiske linjer rundt øynene og sinnarynke da men ellers ingenting. Jeg har venniner so er 10 år yngre som har mer linjer/rynker enn meg. Moren og faren min har også få rynker men de er selvfølgelig "dratt" i ansiktet.

Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

Jeg stumpa røyken og jobber med å få et bra kosthold.

Har solfaktor i foundationen min, og drikker nok vann og får nok søvn.

Jeg masserer ansiktet med rene hender i et par minutter hver gang jeg dusjer.

Jeg tenker egentlig at rynker ikke er stygt. Rynker er naturlig, og smilerynker kan være supersjarmerende! Jeg orker ikke slåss mot naturen, og aksepterer at rynkene vil dukke opp. Men jeg gjør mitt for å unngå for tidlig aldring:)

• Liker 3
Skrevet (endret)

Jeg bruker solfaktor 15 på vinteren i foundation min. Solfaktor 30 på sommeren på kroppen og ansikt. Soler meg bare på sommeren, da tar jeg også litt solarium får kosen sin skyld. Renser ansikt morgen og kveld, bruker også gode ansiktsprodukter. Røyker ikke, spiser normalt :)

Endret av malla1992

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...