Gå til innhold

Bytte toppakning på bil - pris.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva er ca normalpris på å bytte toppakning (og det som evt måtte høre med av feks bytte av olje, termostat etc) på bil? Har fått et pristilbud, men syntes det var skamhøyt..

Anonym poster: 18dd6f11a51c9667f7cf84f50483f88e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Audiot

Varierer veldig fra motor til motor, noen er enkle å fort gjort å bytte, andre tar mange timer, og dager.

Skjeldent du kommer under 10000kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig modellavhengig, men vil si 8000 og oppover er normal pris.

Termostat er ikke nødvendig å bytte, men olje og oljefilter kan være greit å ta med :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig modellavhengig, men vil si 8000 og oppover er normal pris.

Termostat er ikke nødvendig å bytte, men olje og oljefilter kan være greit å ta med :)

De jeg har snakket med (venner), sa et sted mellom 8 og 12 ja. Kjenner en som byttet i fjor til 8. Jeg fikk tilbud på nesten 20.. Skulle se om de klarte å få det under 15, og dette er ikke en fancy unik bil, ganske så vanlig bil å ha liksom, så syntes det ble litt vel mye..

Anonym poster: 18dd6f11a51c9667f7cf84f50483f88e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De jeg har snakket med (venner), sa et sted mellom 8 og 12 ja. Kjenner en som byttet i fjor til 8. Jeg fikk tilbud på nesten 20.. Skulle se om de klarte å få det under 15, og dette er ikke en fancy unik bil, ganske så vanlig bil å ha liksom, så syntes det ble litt vel mye..

Anonym poster: 18dd6f11a51c9667f7cf84f50483f88e

Spiller ikke så stor rolle om den er fancy eller unik, men på hvor mye jobb som kreves for å komme til. Hva slags bil og motor er det snakk om, og var det inkludert noe annet enn bytte av pakningen?
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spiller ikke så stor rolle om den er fancy eller unik, men på hvor mye jobb som kreves for å komme til. Hva slags bil og motor er det snakk om, og var det inkludert noe annet enn bytte av pakningen?

Bmw 3-serie, e36. Bytte av olje også, diverse ting som måtte gjøres samtidig, og det var bare toppakningen som hadde gått.

Tror ikke det skulle være av de verste å bytte på, var det en kamerat av meg fikk byttet på til 8 i fjor.

Anonym poster: 18dd6f11a51c9667f7cf84f50483f88e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8000 kan vel høres bortimot normalt ut ja. Resten er jo avhengig av hva annet du har satt på smørbrødlisten så klart :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8000 kan vel høres bortimot normalt ut ja. Resten er jo avhengig av hva annet du har satt på smørbrødlisten så klart :)

Takk for svar. :)

som sagt så var det bare toppakningen som hadde gått, men var litt annet som bør skiftes (olje o.l) ifm det. Og fikk pristilbud på nesten 20 000.

Men da er jeg ikke helt ute å kjører om jeg syntes det var fryktelig mye da?

Anonym poster: 18dd6f11a51c9667f7cf84f50483f88e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. :)

som sagt så var det bare toppakningen som hadde gått, men var litt annet som bør skiftes (olje o.l) ifm det. Og fikk pristilbud på nesten 20 000.

Men da er jeg ikke helt ute å kjører om jeg syntes det var fryktelig mye da?

Anonym poster: 18dd6f11a51c9667f7cf84f50483f88e

Så lenge det ikke "litt annet" er snakk om dyre ting, så nei da er du ikke ute og kjører :)
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge det ikke "litt annet" er snakk om dyre ting, så nei da er du ikke ute og kjører :)

Takker igjen for svar. :) Nei, det var slikt som oljeskifte, ting man standar måtte gjøre ved toppakningskift, og i alle fall ikke noe mer enn det kameraten min betalte 8 for. Var derfor jeg syntes det ble rart at det skulle komme på over 10.000 mer på et annet verksted. Men skal ringe litt rundt å høre på priser da. :)

Anonym poster: 18dd6f11a51c9667f7cf84f50483f88e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...