Gå til innhold

Jeg klarer ikke slutte... Jeg trenger hjelp.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har opplevd mye tøft i livet mitt. Dødsfall, sykdom, mobbing. Det har gått opp og det har gått ned. For ca. et år siden begynte jeg å skade meg selv. Først "forsiktig", så prøvde jeg med vondere og skarpere.

Jeg har det ikke så verst nå. Slett ikke. Jeg er fylt med håp om fremtiden, men alikevel fortsetter jeg å skade meg selv. Det er jo ikke farlig. Bare noen små kutt. Ikke blør det særlig heller... Det er blitt en slags vane. Det har noe med kontroll å gjøre, tror jeg. Å ha kontroll over noe i livet mitt.

Den siste tiden har jeg bare lagd blåmerker, men da jeg sto og barberte meg før i dag følte jeg meg plutselig så feig som ikke hadde turt å kutte meg siden før jul, og det gjorde meg så frustrert og sint på meg selv at jeg klarte å gjøre det igjen.

Jeg skjønner det høres ut som om jeg "skryter" av det, men jeg føler at jeg har klart å utrette noe, når jeg klarer å skade meg så jeg får merke av det. Jeg vet det er dumt, og jeg vil klare å slutte, men på en måte er jeg redd for å være lykkelig, for det å være ulykkelig føles trygt....

Jeg venter på time hos psykolog, men det er lenge til det er min tur på ventelisten.

Nå sitter jeg med et sår på armen og har funnet ut at jeg må prøve å gjøre noe selv for å dra meg opp fra dette hølet jeg så egoistisk har gravd meg ned i...

Jeg vet ikke helt hva jeg vil med dette, men trenger litt oppmuntring. Kanskje noen tips fra dere som har vert gjennom dette før.

Ts (16)

Anonym poster: 9200c369b3a44c8382942c0df62fefc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg har ikke noen råd, men det er bra at du skal begynne psykolog. Alle kan trenge noen å prate med fra tid til annen :klem1:

Anonym poster: ba9a4c4aa6c10ee811758163ff4a3601

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Takk :klem1:

Anonym poster: b29bc6d4749584b25a899b8f394626b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kjempeflott at du venter på time til psykolog. Jeg har gått til psykolog selv pga mobbing og diverse ting. Alle har sine grunner uansett om det er lite eller stort! Jeg har ikke gått gjennom selvskading så jeg kan desverre ikke gi deg noen råd. Håper du får hjelp :) *klem*

Anonym poster: cdf509fed02250a8019fcd9562f29cc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Anbefaler deg å diskutere med hun på den bloggen her, TS. Hun har både opplevd mye selv og hatt samme problem. Hun kan ikke løse problemet ditt, men hun er veldig flink til å lytte og til å forstå. Bare tenkte som et tips!

http://ajss.blogg.no/

Anonym poster: 97798d1e1a055adf596a59f87036f882

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tusan takk for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Er det ingen flere som har noen tips? Kunne virkelig trengt litt hjelp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vil bare gi den en stor :klem1:

Anonym poster: ba9a4c4aa6c10ee811758163ff4a3601

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Trådstarter

Jeg må dessverre stenge tråden din. Årsaken til det er at vi moderatorer ikke kan passe tråden din konstant og luke ut svar du kan få som kan være skadelig for deg i den situasjonen du er i nå. En annen grunn er at vi ikke vet noe om hvilke kompetanse som ligger til grunn for de svarene du måtte få.

Jeg ser at du har fått en del tips allerede. Jeg vil også minne om Mental Helse: http://www.mentalhelse.no/ Her finner du blant annet info om hjelpetelefon 116 123 som er et gratis og døgnåpent tilbud. Tjenesten består også av to nettjenester, sidetmedord.no og kameratstøtte.no

Det skal være et psykiatritilbud i alle landets kommuner. Hvis du ringer din kommunes servicetorg eller ser på hjemmesiden til hjemkommunen din, skal du finne info om dette. Her skal man kunne få noen å snakke med og hjelp videre.

Lykke til!

Sophie-Ann, mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...