Gå til innhold

Klage på barnehageplass


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er nok resultat av dårlige/uheldige strategiske valg ved utfylling av søknad som er årsak... Vi var heldige i fjor og fikk i den nærmeste barnehagen. Vi hadde den på førsteplass. Vårt barn er født i febr.

Et vennepar var ikke fullt så heldige. De hadde "vår" bhg på 3-plass. Bhg de hadde på førsteplass er liten og det ble kun plass til søsken av barn som alt gikk der. Bhg på andre plass fikk de heller ikke plass i... "Vår" bhg valgte å ta inn barn som bodde i nærheten, og som samtidig ønsket å gå der. Dvs at de tok inn de som hadde bhg på første- eller andreplass. Dermed fikk ikke venneparet vårt plass der heller... De fikk plass langt unna, dette til tross for at barnet deres er født i mars, og flere av de som fikk plass er født senere på året.

Anonym poster: 6bdf32f737d4c0a871cb376281ee2963

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På plass 1 og 2 søkte vi hhv. 100% og 80% i den nærmeste barnehagen her, som har ca. 100 plasser, og på plass nr. 3 søkte vi 100% i en barnehage som ligger i nærheten av min jobb og som også har nesten 100 plasser. Så hvilke andre strategiske valg vi kunne tatt vet jeg virkelig ikke. Vi valgte jo båd 80% og 100% for å øke sjansene for å komme hit, men neida!!

TS

Anonym poster: 877b2edf91926641f5323340d82b0d19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Hei. Følte for å ta opp denne tråden igjen da vi nettopp har fått tilbud om barnehageplass selv. Vi fikk beskjed om at vi har klagerett siden vi ikke har fått verken første- eller andrevalget vårt. Ringte til hun som jobber med sånt i bydelen og spurte bl.a hvordan plassene fordeles og hva jeg må ha med i en klage. Når man klager på vedtaket så går de gjennom søknader og rutiner og ser om det er skjedd en feil i tildelingsprosessen. Tildelingen skal skje etter alder så lenge barnet ikke skal prioriteres av andre grunner (søsken, sykdom osv.), dvs de eldste barna først. I ditt tilfelle, TS, så virker det jo som om det er skjedd en feil dersom noen yngre barn har fått plass i en av barnehagene du har søkt på. Jeg ville forsøkt å klage!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er provoserende, er at det finnes barnehager som forsatt tar inn unger "under bordet", slik at barn uten prioritet får plassen et barn med prioriter skulle ha hatt.

Spisse albuer lønner seg tydeligvis... Jeg har ringt og besøkt de barnehagene vi at interessert i, så ikke engasjementet det står på. Men "våre" barnehager var ærlige og opererte etter boka, og vi fikk ikke plass. Venninnen min sin var ikke slik, og hun fikk....

Trøsten er at vi er høyt på lista neste år,og imens koser vi oss sammen!<3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...