Gå til innhold

Endelig! Tenk at jeg er gravid ♡

Frufly

Anbefalte innlegg

Synes bloomingdales.com og macys.com har en del fint, men de er jo utenlandske da. Veldig greie priser, og kjekt med ting som ikke alle andre har :) Skal sjekke ut de du linker til, selv om jeg frykter at visakortet kommer til å lukte svidd! Fant en del fint på KappAhl i dag faktisk, håper det kommer inn mer der etter hvert, var en del sommerklær igjen. 25% på alle varer der i dag og i morgen om man er coopmedlem, og newbie serien er jo bare lekker ;) Så om du bor i nærheten av en KA, kan det jo være verdt å stikke innom i helgen :)

God helg! :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes bloomingdales.com og macys.com har en del fint, men de er jo utenlandske da. Veldig greie priser, og kjekt med ting som ikke alle andre har :) Skal sjekke ut de du linker til, selv om jeg frykter at visakortet kommer til å lukte svidd! Fant en del fint på KappAhl i dag faktisk, håper det kommer inn mer der etter hvert, var en del sommerklær igjen. 25% på alle varer der i dag og i morgen om man er coopmedlem, og newbie serien er jo bare lekker ;) Så om du bor i nærheten av en KA, kan det jo være verdt å stikke innom i helgen :)

God helg! :blomst:

Det var 25% i går og i dag, så det er over :( Jeg sjekket coop.no for å være sikker på at jeg ikke tok feil. Er også ta 3 og betal for 2 på alle barneklær (også baby) på Cubus, men vet ikke hvor lenge det varer.

Jeg foretrekker alltid å kjøpe klær i butikk, vet ikke hvorfor egentlig, så har ingen side å anbefale. Men trenger vi mer babyklær så skal jeg sjekke ut, og spesielt ullklær som er lurt å ha når man skal ha en vinterbaby :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor ikke i nærheten av cubus eller kappAhl :( Vi skal ta oss et par turer til Stavanger eller Haugesund i løpet av høsten :)

I går fikk jeg plutselig for meg at jeg vil ha vognteppe :P Så den som handla inn garn til det var meg :sjenert: Veldig dårlig samvittihet for jeg har en skappelgenser som er halvveis strikka å den har ligget veldig lenge. Litt redd for å begynne på teppe da jeg frykter det samme skjer med teppe.

Tenkte hekle mangen ruter for så å hekle dem sammen. Har heldigivs en mamma og en tante som strikker og hekler så jeg får levere det videre hvis jeg gir opp :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo viktigere og haster mer å få ferdig et vognteppe enn en genser ;) Jeg syns at lappetepper i seg selv er veldig lite motiverende å lage :P Foretrekker å hekle/strikke det så det blir en "lapp".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo viktigere og haster mer å få ferdig et vognteppe enn en genser ;) Jeg syns at lappetepper i seg selv er veldig lite motiverende å lage :P Foretrekker å hekle/strikke det så det blir en "lapp".

Ja det er sant ;) Åja sånn. Hmm, hadde tenkt i flere små lapper jeg, mn vet ikke helt. Syns det ser finere ut. Sikkert mer arbeid :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja er jo det :) Jeg gikk for små ruter. Liker nemmelig at ting blir ferdig jeg å det blir det om jeg hekler feks. en rute til dagen ;)

Gjekk meg en tur i dag, men fikk smake det etterpå :( Veldig vondt i bekkenet.

Har også vært rar i hele kroppen i dag. Tror jeg brygger på en forkjølelse eller noe. Vil ikke, vil ikke!!

Endret av Frufly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pysepusen

Hvis du har vondt i bekkenet ville jeg ikke gått tur. Det er noe av det verste du kan gjøre, dessverre. Da er det mye bedre å sykle :)

Og du - bare gi beskjed om jeg noen gang skal kjøpe noe for deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har vondt i bekkenet ville jeg ikke gått tur. Det er noe av det verste du kan gjøre, dessverre. Da er det mye bedre å sykle :)

Og du - bare gi beskjed om jeg noen gang skal kjøpe noe for deg :)

Fant ut det :sjenert: jeg som elsker å gå tur. Har sykla litt til nå, men har slutta pga jeg syns det er ekkelt.

Takk, det skal jeg ;) Følger stadig med på tilbudene barnashus har så hvis ikke vi kjenner noen som skal utover så ringer jeg deg ;)

Pleier det å komme tilbud på stokke barnestol? Ellers har vi mye småting igjen som må handles.

--------------------------------------------------------

Vurderer å ringe legen i morgen for å få mer sykemelding. Går det ann selv om jeg ikke har time? Legen sa jo at vi kunne utvide sykemeldigen om 20% ikke holdt. Hun ville egentlig gi meg 50%, men jeg sa jeg ville prøve med 20%. Har hatt veldig vondt i bekkenet i helga så trur ikke det hjelper å presse seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring legen du! :) Så finner du ut om dere kan ta det pr.telefon eller om du må komme til en time. Jeg mener å huske at jeg utvidet sykemeldingen fra 40% til 80% via telefon og trengte bare hoppe innom skranken på legekontoret og plukke opp nye sykemeldingspapirer :)

Det rart dette med bekkenløsning og beskjeder man får om trening og den slags. Min fysioterapeut sa at jeg bare skulle gå turer og at selv om man blir litt støl og får vondt så blir man sterkere for hver tur og vil da få mindre vondt fordi musklene er med på å stabilisere bekkenet :)

Hva slags ting mangler dere til babyen? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ara: ja tror jeg må gjøre det. Satser på at det er sånn her også da. 40% hadde også hjelpt :jepp:

Så rart at de sier så forskjellig. Har du gått litt turer? Har det blitt bedre/værre? Tenkte det var bra å bevege seg jeg, mn har ikke greie på det siden jeg aldri har vært borti det før.

Begynner på gravid trening i morgen så får kanskje vite litt mer da :) Det er både fysio og jordmoren. Håper det er bra opplegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vognteppe begynt på ;) Fine farger, men rutene blir ikke helt like store :(

Edit: Får ikke til å legge ut bilde..

Endret av Frufly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde legge ut bilde en gang til, mn ser ikke ut som det går.

Endret av Frufly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ara: ja tror jeg må gjøre det. Satser på at det er sånn her også da. 40% hadde også hjelpt :jepp:

Så rart at de sier så forskjellig. Har du gått litt turer? Har det blitt bedre/værre? Tenkte det var bra å bevege seg jeg, mn har ikke greie på det siden jeg aldri har vært borti det før.

Begynner på gravid trening i morgen så får kanskje vite litt mer da :) Det er både fysio og jordmoren. Håper det er bra opplegg.

Jeg har ikke gått så mye, men kjenner jo at bekkenet blir kranglete på kvelden/natten etter at jeg har gått en liten tur. Men det skal visst hjelpe og det blir i alle fall ikke verre av å trene sier min fysioterapeut, så jeg velger å tro på han :)

Høres ut som et bra opplegg ja, du må gi oss referat etter du har vært der :)

Da er vognteppe begynt på ;) Fine farger, men rutene blir ikke helt like store :(

Edit: Får ikke til å legge ut bilde..

Mine ruter blir heller ikke alltid heelt like store, men når du monterer det sammen så synes det ikke så godt. Skulle du strikke eller hekle? Uansett så har du sikker gjort det litt stramt på en lapp og heklet/strikket løst på en annen. Ingen fare. Det blir nok fint uansett og helt ærlig så synes jeg er det er viss sjarm over hjemmelagde ting som ikke ser helt perfekt og fabrikk-laget ut :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir spennende å se om det er bra opplegg :)

Var det jeg håpte på også at det ikke viste når de blir montert sammen :P

Er så fint med bestemorsruter :hjerte:

Vi har hatt besteforeldrene mine på kaffe i dag, veldig kos ;) Bestemor hadde strikka en lys gul jakke som hun lurte på om vi ville ha, men sa hun kunne godt strikke en annen farge siden hun strikker en del til frelsesarmeen og til en butikk. Jeg syns ikke den var så fin i fargen så sa at lys blå/ mellomblå er fint. Uff, følte meg litt utakknemmlig , men hun sa det jo selv :sjenert:

Skal prøve å gå en liten tur før leggetid i dag. Må jo ha litt luft i dag :fnise: Håper det ikke blir vondt. Jeg elsker jo å gå tur så er ikke gøy hvis det skal være sånn hver gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De var fine ♡ merker jeg har dårligere tid til og kommentere. Men hadde du vært på ul? Du vet ikke kjønnet enda?

Å btw. Jeg anbefaler å kjøpe lite klær i str 50. Jeg har sååååå masse klær i den str som ikke passer å som jeg har tatt av lappen på for jeg vasket de før hun kom :( snakk om sløsing av maasse penger :P vi trudde jo aldri hun skulle være så stor, da både jeg og sambo var noe mindre på en måte :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det med å gå tur er ikke nødvendigvis det verste man gjør om man har bekkensmerter, men selvsagt lange turer og fjellturer er ikke å anbefale. Fysioen min sa at jeg ikke må bare være i ro og korte turer er bedre enn å bare være i ro. Har gått lite turer selv. Men jeg gikk en tur i dag og det gikk overraskende fint etterpå, og jeghadde den verste bekken-dagen min så langt for bare to dager siden. Men jeg kjørte det første stykket fordi det er en bratt bakke, bakker er ikke bra for bekkenet. Noen ganger takler bekkenet en liten tur og andre ganger ikke. Men bekkenet er heller ikke glad i å bare være i ro.

Er veldig fint med bestemorruter, men når jeg fester de sammen blir det ikke fint :fnise: blir så synlig at det er festet sammen.

Håper at turen i kveld går bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pysepusen

Husk å gå med korte skritt i hvert fall. Jeg elsker også å gå tur, men det har ødelagt meg i flere dager etterpå (kun 200 m også) så det var jo uaktuelt for meg.

Tripp Trapp pleier å være på julekalenderen til Barnas Hus :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De var fine ♡ merker jeg har dårligere tid til og kommentere. Men hadde du vært på ul? Du vet ikke kjønnet enda?

Å btw. Jeg anbefaler å kjøpe lite klær i str 50. Jeg har sååååå masse klær i den str som ikke passer å som jeg har tatt av lappen på for jeg vasket de før hun kom :( snakk om sløsing av maasse penger :P vi trudde jo aldri hun skulle være så stor, da både jeg og sambo var noe mindre på en måte :fnise:

Forståelig :jepp: Håper dere har det bra! Tenker dere nyter den lille prinsessa :rodmer:

Jeg har vært på UL ;) Joda vi vet at det blir en :guttebaby:

Jeg handla litt i str 50 og 56, men ikke mye. Handla på lindex en gang de hadde salg så kjøpte et par bodyer til 20 og 50 kr så om jeg ikke får brukt de får jeg gi de til noen som trenger de :) Tror jeg kjøpte litt ull i 50/56 også, men får bare være. Skal ivertfall ikke kjøpe mer i den str.

Hehe, en vet jo ikke str, men må liksom ha litt klær også. Du får gi de bort i gave eller selge på finn :)

Det med å gå tur er ikke nødvendigvis det verste man gjør om man har bekkensmerter, men selvsagt lange turer og fjellturer er ikke å anbefale. Fysioen min sa at jeg ikke må bare være i ro og korte turer er bedre enn å bare være i ro. Har gått lite turer selv. Men jeg gikk en tur i dag og det gikk overraskende fint etterpå, og jeghadde den verste bekken-dagen min så langt for bare to dager siden. Men jeg kjørte det første stykket fordi det er en bratt bakke, bakker er ikke bra for bekkenet. Noen ganger takler bekkenet en liten tur og andre ganger ikke. Men bekkenet er heller ikke glad i å bare være i ro.

Er veldig fint med bestemorruter, men når jeg fester de sammen blir det ikke fint :fnise: blir så synlig at det er festet sammen.

Håper at turen i kveld går bra :)

Legger ikke ut på lange fjellturer, men tenkte at småturer må gå ann. Kan ikke sitte på rompa hele dagen lang heller. Da blir jeg sprø :fnise:

Men skal prøve å seo m jeg ikke kan sykle meg et par småturer. Får bare unngå de værste oppoverbakkene for det er de som er værst på sykkel.

Turen gjekk bra, men våkna i natt av at jeg hadde veldig vondt.

Husk å gå med korte skritt i hvert fall. Jeg elsker også å gå tur, men det har ødelagt meg i flere dager etterpå (kun 200 m også) så det var jo uaktuelt for meg.

Tripp Trapp pleier å være på julekalenderen til Barnas Hus :lur:

Uff, det hørtes ikke godt ut :( Håper det går bedre nå da.

Aha, så greit ;) Da får vi slå til på den ;) Pleier de å ha nok inne da? tenker at det blir fort utsolgt jeg da :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pysepusen

Nå er bekkenet mitt helt fint, men det var ikke bra mellom graviditetene for jeg tok det ikke nok med ro første graviditet. Nå andre gang visste jeg bedre og gikk ikke til butikken en gang.

Jeg vil tro du i det minste får bestille stol når de har tilbud? Men de har nok litt ekstra inne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...