Gjest Funky Punk Skrevet 5. mai 2013 #1 Skrevet 5. mai 2013 Er det egentlig mulig? Jeg har forferdelig langt hår. Nå begynner dette å bli litt slitt og jeg begynner å bli sliten av lengden og ikke minst tyngden. Har ikke vært hos frisør på mange, mange år (har hatt ei venninne som har stusset det for meg). Sikkert 15 år siden sist jeg var hos frisør. Dermed vet jeg lite om priser hos frisør pr i dag. Er det mulig å møte opp hos en frisør og forklare hvordan jeg ønsker å bli klipt (har også et bilde av en frisyre som jeg kunne tenkt meg) og få en prisantydning? Vil gjerne ha en max pris siden jeg ikke har så god råd og må vite hvor mye jeg må spare for å kunne betale for det. Og er det dumt av meg å si ifra at jeg ikke ønsker å få vasket håret i salongen? Sliter veldig med nakkesmerter og orker ikke ligge med hodet bakover i denne vasken. Kan selvfølgelig vaske håret hjemme før jeg drar til frisøren den dagen.
Strikkedilla Skrevet 5. mai 2013 #2 Skrevet 5. mai 2013 Ja det skulle være mulig. De fleste har ganske faste priser i forhold til dameklipp. Der jeg går kan jeg velge om jeg vil vaske eller ikke, men mulig noen salongen krever dette? Men du kan jo bare si ifra om dine nakkeproblemer så går nok det greit:-)
Gjest Funky Punk Skrevet 5. mai 2013 #3 Skrevet 5. mai 2013 Å så bra. Kviet meg litt til å stikke innom der i går for å høre...syns kanskje det virket så dumt...men da skal jeg stikke nedom der en dag til uka for å høre Finnes det noe sted hvor man kan se hva prisene ligger på sånn generelt? Veldig dumt om hun sier det koster X antall kroner også er alle andre mye billigere.
Strikkedilla Skrevet 5. mai 2013 #4 Skrevet 5. mai 2013 Tror ikke det finnes en sånn oversikt, men hør om de evt har en lærling hvis du vil spare penger. Mange lærlinger er superflinke, jeg har brukt lærling i snart 2 år og gått fra langt til kort med kjempebra resultater hver gang. Nå betaler jeg litt i overkant av 300 kr og da er hun kjempenøye, bruker god tid og alt blir sett over av de andre som jobber der. Ellers, spør venninner o.l om de har noen å anbefale og hv de betaler?
Strixvaria Skrevet 5. mai 2013 #5 Skrevet 5. mai 2013 Prisoverslaget kommer helt an på hva slags tilstand håret ditt er i, hva slags frisyre du ønsker deg, hvor mye tid og produkter de regner med å bruke på det osv., og derfor er det veldig vanskelig også for oss andre å foreslå en ca.sum. Men dette med lærlinger er alltid et lurt tips, selv om man bør være klar over at de enkelte steder faktisk forsøker å ta tilnærmet full pris for det lærlingene gjør også - det skal man ikke akseptere.
Gjest Funky Punk Skrevet 5. mai 2013 #6 Skrevet 5. mai 2013 Kjenner ingen som bruker frisører egentlig. Har ei venninne, men hun stusser håret selv. Ellers kjenner jeg mange menn, men de har ikke samme behovet for frisør akkurat. Har søkt på nettet etter frisører her i byen, og det var ei som fikk mange positive kommentarer på at hun ikke var kjempedyr samtidig som at mange var fornøyde med henne...tror jeg får ta en tur til henne og høre om pris og om hun har en lærling der så kan jeg jo velge det for å spare på kostnadene.
Gjest Funky Punk Skrevet 5. mai 2013 #7 Skrevet 5. mai 2013 Prisoverslaget kommer helt an på hva slags tilstand håret ditt er i, hva slags frisyre du ønsker deg, hvor mye tid og produkter de regner med å bruke på det osv., og derfor er det veldig vanskelig også for oss andre å foreslå en ca.sum. Men dette med lærlinger er alltid et lurt tips, selv om man bør være klar over at de enkelte steder faktisk forsøker å ta tilnærmet full pris for det lærlingene gjør også - det skal man ikke akseptere. Håret mitt trenger nok en real klipp. Har hår ned til rompa nå og tenkte å få klippet det opp skikkelig noe ala dette: http://hannibal.wikia.com/wiki/Hettienne_Park Ikke det beste bilde av henne akkurat, men det er noe lignende jeg hadde tenkt meg iallefall. Er ikke interessert i masse hårprodukter osv, men det er vel kanskje ikke noe man kan bestemme? Trenger ikke å bli stylet og alt det der...bare en ren klipp. Men skal ned og høre om pris så fort jeg orker å ta turen til byen iallefall
Strixvaria Skrevet 5. mai 2013 #8 Skrevet 5. mai 2013 Håret mitt trenger nok en real klipp. Har hår ned til rompa nå og tenkte å få klippet det opp skikkelig noe ala dette: http://hannibal.wiki.../Hettienne_Park Ikke det beste bilde av henne akkurat, men det er noe lignende jeg hadde tenkt meg iallefall. Er ikke interessert i masse hårprodukter osv, men det er vel kanskje ikke noe man kan bestemme? Trenger ikke å bli stylet og alt det der...bare en ren klipp. Men skal ned og høre om pris så fort jeg orker å ta turen til byen iallefall Wow, det blir forandring! Men samtidig beholder du jo mye av lengden med en sånn klipp. Det tror jeg blir fint (: Hvis du sier ifra til frisøren at du kun vil klippes osv., så bør ikke det være noe problem. Men det kan være lurt å be om overslag fra 2-3 steder hvis du er keen på å spare penger; da får du hvertfall en idé om hva prisene ligger på, og så kan du velge deretter.
Armitage Skrevet 5. mai 2013 #9 Skrevet 5. mai 2013 Hos oss så opererer vi med timespriser hvor vask, føn og styling er inkludert. En dameklipp pleier å ta en time uansett åssen frisyre det er. Er vi forsinket, så er vi forsinket. Uten at det går utover kunden.
sara-ellis Skrevet 5. mai 2013 #10 Skrevet 5. mai 2013 Kjedefrisører har ofte prisene liggende ute på nett. Vet ikke hvor du bor, men i Oslo anbefaler jeg Hendrix, da de er billigere enn andre kjeder og flinke! Jeg går til Lill Kristine på Majorstua, og har aldri vært så fornøyd. Har langt, tjukt hår som jeg stusser selv. Tror jeg betalte 550,- uten vask. Mannen min betaler over 800 hos en annen frisør på Majorstua, og det er for herreklipp! Øynene mine holdt på å poppe ut da han sa det.
Armitage Skrevet 5. mai 2013 #11 Skrevet 5. mai 2013 Er det egentlig mulig? Jeg har forferdelig langt hår. Nå begynner dette å bli litt slitt og jeg begynner å bli sliten av lengden og ikke minst tyngden. Har ikke vært hos frisør på mange, mange år (har hatt ei venninne som har stusset det for meg). Sikkert 15 år siden sist jeg var hos frisør. Dermed vet jeg lite om priser hos frisør pr i dag. Er det mulig å møte opp hos en frisør og forklare hvordan jeg ønsker å bli klipt (har også et bilde av en frisyre som jeg kunne tenkt meg) og få en prisantydning? Vil gjerne ha en max pris siden jeg ikke har så god råd og må vite hvor mye jeg må spare for å kunne betale for det. Og er det dumt av meg å si ifra at jeg ikke ønsker å få vasket håret i salongen? Sliter veldig med nakkesmerter og orker ikke ligge med hodet bakover i denne vasken. Kan selvfølgelig vaske håret hjemme før jeg drar til frisøren den dagen. Hvis jeg skulle svare på spørsmålet ditt så ville jeg ha sagt at en klipp ville koste alt fra 600-800kr inkludert vask. Kanskje et par hundre billigere uten vask. Lærlinger er så klart billigere.
Gjest Funky Punk Skrevet 5. mai 2013 #12 Skrevet 5. mai 2013 Ikke mer? Om jeg kan få en klipp til 1000-1500 kr så hadde jeg vært lykkelig. Har gått og trodd at det iallefall kom på 2-3 lapper Bor ikke i Oslo dessverre. Akkurat nå holder jeg til i Vestfold. Har søkt rundt etter frisører i Sandefjord, Tønsberg og Horten, og havnet til slutt på Bris Frisør i Sandefjord. Kun basert på kommentarfeltene og tilbakemeldingene på gulesider. Kan kikke litt mer på de andre også slik at jeg evnt kan sammenligne priser osv
Gjest Funky Punk Skrevet 5. mai 2013 #13 Skrevet 5. mai 2013 Wow, det blir forandring! Men samtidig beholder du jo mye av lengden med en sånn klipp. Det tror jeg blir fint (: Ja jeg trenger en skikkelig forandring merker jeg Blir ikke første gangen da. Har klipt meg heeeelt kort før og hadde like langt hår da som det jeg har nå. Men nå må jeg ta meg sammen og bruke frisør litt oftere for det er forferdelig tungt med langt og tykt hår. 1
Armitage Skrevet 5. mai 2013 #14 Skrevet 5. mai 2013 Ikke mer? Om jeg kan få en klipp til 1000-1500 kr så hadde jeg vært lykkelig. Har gått og trodd at det iallefall kom på 2-3 lapper Bor ikke i Oslo dessverre. Akkurat nå holder jeg til i Vestfold. Har søkt rundt etter frisører i Sandefjord, Tønsberg og Horten, og havnet til slutt på Bris Frisør i Sandefjord. Kun basert på kommentarfeltene og tilbakemeldingene på gulesider. Kan kikke litt mer på de andre også slik at jeg evnt kan sammenligne priser osv 2-3lapper? I så fall måtte det ha vært med hårfarge og hårkur i vasken. Jobber for en av de kjedene i Norge som blir ansett som en av de dyreste, Men tilogmed vi tar ikke mer enn 825kr for en klipp inkludert vask, føn og styling.
Gjest Funky Punk Skrevet 5. mai 2013 #15 Skrevet 5. mai 2013 Kanskje jeg skal koste på meg en farging også da, hmmm, bare ta noen ekstra smertestillende og kanskje ta med en nakkepute
kills Skrevet 5. mai 2013 #16 Skrevet 5. mai 2013 Det skal være mulig å gå innom en salong og høre. Hvis de ikke ønsker å hjelpe deg med dette ville jeg gått videre. Jeg har spurt en sjelden gang og da har jeg alltid fått svar, men nå vet jeg cirka hvor mye jeg må ut med for hvor mye jeg ønsker å gjøre så jeg spør aldri lengre.
Djungelvrål Skrevet 5. mai 2013 #17 Skrevet 5. mai 2013 Har de ikke fast pris for klipp og for stuss?
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2013 #18 Skrevet 5. mai 2013 Ikke mer? Om jeg kan få en klipp til 1000-1500 kr så hadde jeg vært lykkelig. Har gått og trodd at det iallefall kom på 2-3 lapper Bor ikke i Oslo dessverre. Akkurat nå holder jeg til i Vestfold. Har søkt rundt etter frisører i Sandefjord, Tønsberg og Horten, og havnet til slutt på Bris Frisør i Sandefjord. Kun basert på kommentarfeltene og tilbakemeldingene på gulesider. Kan kikke litt mer på de andre også slik at jeg evnt kan sammenligne priser osv Men du, hva med Modern design i Tønsberg? Superflinke og rimelige. Klippet, kuret og farget med flere farger under to tusen. Anonym poster: 1eb2985892d43eef8edfb4672b58878d
Gjest Funky Punk Skrevet 6. mai 2013 #19 Skrevet 6. mai 2013 Men du, hva med Modern design i Tønsberg? Superflinke og rimelige. Klippet, kuret og farget med flere farger under to tusen. Anonym poster: 1eb2985892d43eef8edfb4672b58878d Takk for tipset. Skal sjekke de ut
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå