AnonymBruker Skrevet 5. mai 2013 #1 Skrevet 5. mai 2013 Altså, jeg har fått med meg at en optimal rense-rutine og sminkerutine er: (kilde: hudterapaut og makeup artist) 1. Rens huden med toner, rensemelk, skrubb, såpe, ikke vann vs vann 2. Klapp huden tørr 3. Serum på 4. Fuktighetskrem tilpasset DIN hud 5. La dette tørke en stund (trekke inn) 6. Primer 7. La dette ligge noen minutter til tørk 8. Foundation (flytende eller pudderform, påføres med svamp/kost) 9. Foundation noen nyanser mørkere over kinnben/panne, duses godt ut 10. La dette "tørke" 11. Concealer for å evt dekke over merker, arr, kviser 12. Solpudder, highlighter (?), rouge på uvisse, men forskjellige steder i ansikt 13. Primer på øyenlokkene, la dette tørke litt 14. Eyeliner, gjerne mikset med en primer for og holdes på plass 15. Øyenskygger i ymse nyanser som legges etter et mønster 16. Bryn- blyant, eller egen brynskygge. Noen bruker visst brynmascara 17. Mascara i flere lag 18. Leppestift, for så å bruke gloss over 19. Fikseringsspray for å holde dette på plass Har jeg glemt noe nå? Altså, alt det over her er jo helt på jordet, og kan UMULIG være bra for huden. Mye sminke = uren hud, uren hud= sminke for å dekke over. Evig runddans. Jeg er en jente, snart kvinne, som prøver å sette meg inn i dette før mitt bryllup i høst. Men da jeg fikk hele denne listen, med produkter på 200-800kr hver, ble jeg helt oppgitt. Er dette virkelig normalen? Er det noen her som kan hjelpe meg til å skjønne hva som er viktigst? -Fortvilet sminkzilla Anonym poster: 5461baa7ddb95be43337ebe6db509e53 2
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2013 #2 Skrevet 5. mai 2013 Jeg tenker at alle er forskjellige, og at noen ikke trenger så mye for å se naturlig vakre ut..? Samtidig er noen enkelt og greit mye mer glad i å "dolle seg opp" enn andre, hver sin smak. Personlig holder jeg meg til litt fuktighetskrem, concealer, mascara og lipgloss. Anonym poster: 0bfa83fa1f7a667c5bd50906508a43f4 1
Gjest Riskjeks Skrevet 5. mai 2013 #3 Skrevet 5. mai 2013 Jeg blir av ei sånn liste. Hvis jeg skal sminke meg, bruker jeg dekkstift over evt urenheter, markerer brynene litt og legger på mascara.... 3
MalloryK Skrevet 5. mai 2013 #4 Skrevet 5. mai 2013 Oj dæven, er det dette folk gjør hver dag? Sminke for meg er mascara/øyeskygge og kanskje noe lipgloss 2
Rosewood Skrevet 5. mai 2013 #5 Skrevet 5. mai 2013 Når det kom til ansiktsrensen så er jeg helt enig. Serum er kanskje ikke nødvendig for alle da. Men alle burde rense huden to ganger til dagen. Du kan forsåvidt butte ut rensemelken og toneren med renseskum da. Men det med sminken synes jeg var unødvendig. Der burde en vel heller vurder selv. Ikke alle som trenger foundation eller liker å gå med øyeskygge.
hjärterdam Skrevet 5. mai 2013 #6 Skrevet 5. mai 2013 Merker jeg blir litt svett av sånne lister. Serum, Primer og Foundation eier jeg ikke en gang. Bruker en ansiktsmaske fra Ole Henriksen sånn en gang annenhver uke omtrent. Jeg vasker ansiktet med vann, bruker av og til noe dekkstift og solpudder. Ellers bruker jeg eyeliner og mascara og lypsyl.
MilleVanille Skrevet 5. mai 2013 #7 Skrevet 5. mai 2013 Jeg orker ikke engang å kommentere det. Slettet bare alt jeg skrev, blir så oppgitt! Jeg synes det får være opp til hver enkelt å bedømme hva som behøves og ikke, men etter min mening er mye av dette markedsføringstriks for å få folk til å kjøpe mer og mer. Tenker på overskrifter som: "Disse hudpleieproduktene MÅ du ha!" og "Dette er sminken du MÅ ha" m.m. Flere mener at man bør ha et tosifret tall med øyenskygge-koster også..... Sier vel seg selv at det bare er tull. Toner er for meg fullstendig unødvendig, serum er heller ikke så forferdelig viktig. Å rense huden med gode produkter er viktig, men heller ikke alle trenger fuktighetskrem. 2
Gjest Riskjeks Skrevet 5. mai 2013 #8 Skrevet 5. mai 2013 Når det kom til ansiktsrensen så er jeg helt enig. Serum er kanskje ikke nødvendig for alle da. Men alle burde rense huden to ganger til dagen. Du kan forsåvidt butte ut rensemelken og toneren med renseskum da. Men det med sminken synes jeg var unødvendig. Der burde en vel heller vurder selv. Ikke alle som trenger foundation eller liker å gå med øyeskygge. Hva er galt med å vaske ansiktet med såpe? Kan ikke for at jeg tror dette kun er noe tull som kommersielle aktører tjener seg rike på... Og dumme damer med for mye penger og for lite selvtillit! 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2013 #9 Skrevet 5. mai 2013 Når det kom til ansiktsrensen så er jeg helt enig. Serum er kanskje ikke nødvendig for alle da. Men alle burde rense huden to ganger til dagen. Du kan forsåvidt butte ut rensemelken og toneren med renseskum da. Men det med sminken synes jeg var unødvendig. Der burde en vel heller vurder selv. Ikke alle som trenger foundation eller liker å gå med øyeskygge. Nei, det kan tvertimot irritere og skape uren hud. Om man bruker så mye sminke har det nok noe for seg, men de aller fleste trenger ikke rense huden to ganger om dagen. Anonym poster: 6e7ad5a9b74d5767f67acf397cc300dc 3
HedvigR Skrevet 5. mai 2013 #10 Skrevet 5. mai 2013 Huff, ble helt sliten av å tenke på å ha en slik rutine! Er sikkert ikke så tidskrevende hvis man først kommer inn i det, men likevel. Det er jo selvfølgelig ikke nødvendig å ha en slik sminkerutine, og bruker man ikke SÅ mye sminke trenger man heller ikke bruke like mye tid på huden. Synes det var litt rart at du ble bedt om å bruke såpe på huden, trodde det var fyfy?
Nillemor Skrevet 5. mai 2013 #11 Skrevet 5. mai 2013 Til daglig bruker jeg en beskjeden øyenskygge, mascara og kanskje en lipgloss som ligger nært min egen leppefarge sånn at den bare frisker opp og ikke blir så markant. Til festlige anledninger bruker jeg i tillegg en BB-krem som jevner ut huden litt og legger på litt mer øyenskygge. Jeg har en enkel rensekrem til daglig bruk og en skrubb til et par ganger i uka. Og en fuktighetskrem som jeg kan bruke både natt og dag. Utover det har det alltid endt med at produkter jeg har kjøpt etter anbefaling fra hudpleier etc har blitt brukt noen få ganger for deretter å ligge bortgjemt i en skuff til det er blitt så gammelt at det må kastes. Bortkastede penger. Men som nevnt over så kommer det jo an på egen stil. Jeg er ikke en typisk pyntedame, men liker å se velpleid ut. Jeg har funnet min komfortsone når det kommer til disse tingene. For noen vil mine greier være for mye, mens for andre vil det være altfor lite.
Rosewood Skrevet 5. mai 2013 #12 Skrevet 5. mai 2013 Nei, det kan tvertimot irritere og skape uren hud. Om man bruker så mye sminke har det nok noe for seg, men de aller fleste trenger ikke rense huden to ganger om dagen Anonym poster: 6e7ad5a9b74d5767f67acf397cc300dc Nei det gjør det ikke hvis man bruker milde hudprodukter så går det helt fint. Og det er ikke bare pga sminke man bør rense huden. Man fjerner alt av forurensing, svette, avfallstoffer og døde hudceller. Fetere hudtyper burde heller bruke renseskum eller gele.
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2013 #13 Skrevet 5. mai 2013 Nei det gjør det ikke hvis man bruker milde hudprodukter så går det helt fint. Og det er ikke bare pga sminke man bør rense huden. Man fjerner alt av forurensing, svette, avfallstoffer og døde hudceller. Fetere hudtyper burde heller bruke renseskum eller gele. Nei, jeg får utslett av alle 'milde renseprodukter'. Man kan faktisk irritere huden mer enn å hjelpe den, men jeg skjønner at du er overbevist av industrien om at du trenger alt dette. Anonym poster: 6e7ad5a9b74d5767f67acf397cc300dc 6
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2013 #15 Skrevet 5. mai 2013 Var hos en hudlege som sa at man burde bruke minst mulig kosmetikk og at man ikke trenger renseskum, rensemelk og gudene vet hva hvis man ikke har brukt sminke. Anonym poster: 6dfd64f3c39e2d6f4efde85773a853e2 1
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 5. mai 2013 #16 Skrevet 5. mai 2013 Det der hadde jeg aldri orka. Det desidert aller beste for huden er å bruke så få produkter som mulig og heller tilføre næring innenfra: voa vann og riktig mat. Den eneste grunnen til at slike produkter eksisterer er at produsenten, hudpleieren osv skal tjene penger. 2
Rosewood Skrevet 5. mai 2013 #17 Skrevet 5. mai 2013 Hva er galt med å vaske ansiktet med såpe? Kan ikke for at jeg tror dette kun er noe tull som kommersielle aktører tjener seg rike på... Og dumme damer med for mye penger og for lite selvtillit! Såpe er ikke bra for ansiktet. Det irriterer huden i ansiktet og ødelegger det naturlige fettlaget på huden. Man bør ikke engang bruke de mildeste såpene i ansiktet. Såpe bør bare forbeholdes til armhuler, skrittet, hender og tær. Ikke i ansiktet!
Surriball Skrevet 5. mai 2013 #18 Skrevet 5. mai 2013 Herlighet, en sånn liste gidder jeg virkelig ikke. Min liste er sånn: Vaske fjeset i dusjen Eyeliner, maskara Fjerne sminken om kvelden Jeg gjør minst mulig med huden i ansiktet, og den oppfører seg kjempefint! 4
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2013 #19 Skrevet 5. mai 2013 tror ikke det er normalt å bruke så mye. Håper jeg. Selv har jeg en ansiktsvask, en krem med minst mulig drit i og en bb-cream. Pluss mascara, øyenbrynsmarkering og leppepomade. Anonym poster: 24543b044610cbe9ad2ef3929796e26b
Cata Skrevet 5. mai 2013 #20 Skrevet 5. mai 2013 Alt det der er overkill for meg også. Inntil dags dato så har jeg "aldri" sminket meg. Dvs. aldri til hverdags og festsminke har stort sett bestått av mascara og leppestift - til nød øyenskygge hvis jeg skal være riktig fin. På mine gamle dager har jeg imidlertid gått til innkjøp av litt mer, så nå er jeg eier av både concealer og foundation. Har en del couperose og ser jeg blir mye finere hvis jeg får jevnet ut de røde partiene litt. Men fremdeles blir det bare "til fint" jeg tyr til slikt, ettersom jeg ikke kan ha sminke på jobb og ser liten grunn til å ta på noe når jeg bare skal hjem. Siden jeg var 20 så har jeg imidlertid renset huden hver kveld og brukt fuktighetskrem (om vinteren når huden er tørrere så bruker jeg også nattkrem). Da renser jeg om kvelden før jeg legger meg, mens jeg bare skyller med lunkent vann om morgenen. Aner ikke om det er rensingen som gjør det eller om jeg har flaks med genene, men bortsett fra de røde couperoseflekkene så ser huden min rimelig grei ut.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå