Gå til innhold

Du syklist midt i kjørebanen...... hør her


makkapakka

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kjære syklist midt i veibanen. Jeg ligger bak deg, jeg er 5km unna sykehuset, jeg er ute i kjempegod tid til timen min. Men fordi du overvurderer dine ferdigheter til å tråkke pedalene på sykkelen din fort nok rundt,så rekker jeg den ikke fordi du i 70 sona tråkker i ca 28km i timen, og det om du tar i.

GET THE FUCK OUT!!!!!!

Anonym poster: 0d4940541066accf18ab0a500be5e426

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære bilister, sykler man for langt til høyre, vil massevis av dere trygt hermetiserte folk prøve å skvise dere forbi meg. Vurderer du feil, skjer det ingenting med deg, men det går utover mitt liv og min helse. Siden norsk samferdselspolitikk har forsømt syklister i årtier har jeg dessverre svært skjeldent et bedre alternativ enn bilveien. Sykler jeg på fortauet, vil jeg klandres for at en annen syklist stadig meier ned gravide og koselige gamle damer med rullator. Bilister som skal ut i veien vil ikke stoppe for meg mer, og jeg vil like godt kunne gå selv fordi det går sent. Ta bussen, sier du? Den går sjelden, på rare tidspunkt, fører ikke frem dit jeg skal, og bruker dobbelt så mye tid som meg. Til en mangedobbel kostnad.

Så, kjære bilist, jeg prøver å gjøre mitt beste. Håper, du kommer deg forbi snart. Men husk at vi må ta hensyn til hverandre alle sammen.

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære bilister, sykler man for langt til høyre, vil massevis av dere trygt hermetiserte folk prøve å skvise dere forbi meg. Vurderer du feil, skjer det ingenting med deg, men det går utover mitt liv og min helse. Siden norsk samferdselspolitikk har forsømt syklister i årtier har jeg dessverre svært skjeldent et bedre alternativ enn bilveien. Sykler jeg på fortauet, vil jeg klandres for at en annen syklist stadig meier ned gravide og koselige gamle damer med rullator. Bilister som skal ut i veien vil ikke stoppe for meg mer, og jeg vil like godt kunne gå selv fordi det går sent. Ta bussen, sier du? Den går sjelden, på rare tidspunkt, fører ikke frem dit jeg skal, og bruker dobbelt så mye tid som meg. Til en mangedobbel kostnad.

Så, kjære bilist, jeg prøver å gjøre mitt beste. Håper, du kommer deg forbi snart. Men husk at vi må ta hensyn til hverandre alle sammen.

Joda, men problemet er bare at syklistene glemmer dette. Istetdetfor å sykle inn på et busstopp når køa bak er veldig lang, så fortsetter syklistene her å trø videre uten å ta hensyn til at de bak gjerne har avtaler som de vil rekke.

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, men problemet er bare at syklistene glemmer dette. Istetdetfor å sykle inn på et busstopp når køa bak er veldig lang, så fortsetter syklistene her å trø videre uten å ta hensyn til at de bak gjerne har avtaler som de vil rekke.

JEPP!!!!!Der traff du spikeren på hodet, om syklistene hadde,som bilister ofte gjør, sluppet forbi ved første og beste mulighet, hadde ikke jeg vært så irritert.

Anonym poster: 0d4940541066accf18ab0a500be5e426

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg, syklist midt i veibanen, NYYYYYTER den herlige makten det er å vite at jeg kontrollerer en hel forbanna kø bak meg. Når jeg sitter midt i veibanen, er det JEG som bestemmer, og jeg har lov til det.

Noen ganger sykler jeg ekstra sakte også, bare fordi jeg vet med meg selv at dere blir enda mer irriterte. Det gir egoet mitt enda en høydare og tilfredsstillelsen enda større.

...akkurat sånn ser jeg deg, Syklist, når du har nok av anledninger til å slippe meg (loss) forbi - men ikke gidder. Dæven, å lei jeg er av dere...

Endret av Flair
  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men husk at vi må ta hensyn til hverandre alle sammen.

Hva gjør syklister i hensyn til de som kjører? Å ligge langt over til siden gjør de for å reddet sitt eget skinn siden det finnes så mange galninger i trafikken. Ellers gjør 98% av syklistene i veien ingenting.

Anonym poster: a64c2dfff0759dfcc7b0b54ce6479d74

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får enten skrive på Stoltenbergs Facebook-vegg og be han bygge sykkelveier og -felt, eller kjøre forbi ved hjelp av det andre feltet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle gjerne sykla til jobb, jeg, men jeg tør ikke når det ikke er nok sykkelveier... Er redd for bilistene.

Anonym poster: e12b8d6360d485955be8ded0082d97ed

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg hadde hatt dårlig tid, hadde jeg ikke nølt med å tute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva gjør syklister i hensyn til de som kjører? Å ligge langt over til siden gjør de for å reddet sitt eget skinn siden det finnes så mange galninger i trafikken. Ellers gjør 98% av syklistene i veien ingenting.

Anonym poster: a64c2dfff0759dfcc7b0b54ce6479d74

De skaper farlige situasjoner. Tidligere i dag så jeg nok en gang at noen nesten kræsjet på grunn av en som syklet.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg hadde hatt dårlig tid, hadde jeg ikke nølt med å tute.

Det har jeg gjort.

Og jeg har kommet til den konklusjon at sykkelfolk er født døve.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er merkelig at bilister kan få bot for å kjøre for sakte fordi de hindrer trafikken, mens syklister får lov til å ligge i 12 km/t i 50 sonen :daane:

Anonym poster: 1741bf7519b1ca2a9ae7689008502470

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er merkelig at bilister kan få bot for å kjøre for sakte fordi de hindrer trafikken, mens syklister får lov til å ligge i 12 km/t i 50 sonen :daane:

Anonym poster: 1741bf7519b1ca2a9ae7689008502470

Fordi det er enklere å kjøre forbi en syklist, ikke like brei som en bil, og sykler mye saktere enn biler som kjører i lav fart. Det er min teori i hvert fall :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi det er enklere å kjøre forbi en syklist, ikke like brei som en bil, og sykler mye saktere enn biler som kjører i lav fart. Det er min teori i hvert fall :P

Det går ikke å kjøre forbi på svingete vestlandsveier og på veier det kommer noen imot hele tiden..

Anonym poster: 0d4940541066accf18ab0a500be5e426

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det går ikke å kjøre forbi på svingete vestlandsveier og på veier det kommer noen imot hele tiden..

Anonym poster: 0d4940541066accf18ab0a500be5e426

WORD!

Lurer på hvor mange ganger jeg har kommet for sent til forelesningene på skolen pga helvetes syklister og ingen mulighet til å kjøre forbi pga motgående trafikk og svingete veier.

:( Den dagen jeg får obligatoriske forelesninger har jeg et problem.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere har kjørt veien en gang eller to og ser at det er syklister som gjør at dere kommer litt senere fram enn planlagt så er det vel bare å starte litt tidligere hjemmefra? Det er jo det samme om det er ti biler eller en syklist som ligger framfor og gjør at dere kommer for sent. Når jeg skal ta buss vet jeg at bussen bruker ett kvarter lengre tid mellom syv og åtte enn det som står på ruteskjemaet og tar altså en tidligere buss. Det er enkel planlegging...

Anonym poster: c7c07934ca35802fc881b0c9581c88a4

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

JEPP!!!!!Der traff du spikeren på hodet, om syklistene hadde,som bilister ofte gjør, sluppet forbi ved første og beste mulighet, hadde ikke jeg vært så irritert.

Anonym poster: 0d4940541066accf18ab0a500be5e426

Sukk, ja. Noe av det drygeste som finnes er å kjøre bak en syklist som har mange sjanser til å slippe forbi køa, men velger heller å trø litt fortere, som om det hjelper liksom. Menn i midtlivskrisen i kondomdrakt er verstingene.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere har kjørt veien en gang eller to og ser at det er syklister som gjør at dere kommer litt senere fram enn planlagt så er det vel bare å starte litt tidligere hjemmefra? Det er jo det samme om det er ti biler eller en syklist som ligger framfor og gjør at dere kommer for sent. Når jeg skal ta buss vet jeg at bussen bruker ett kvarter lengre tid mellom syv og åtte enn det som står på ruteskjemaet og tar altså en tidligere buss. Det er enkel planlegging...

Anonym poster: c7c07934ca35802fc881b0c9581c88a4

Jeg har opplevd å kjøre til en avtale i god tid, men likevel så ble jeg sent ute fordi jeg måtte kjøre bak en syklist. Selv om noen syklister klarer å sykle fort, så vil de aldri klare å holde farten til en bil. Når de i tilegg ikke slipper bilkøen forbi, så vil det føre til at mange blir for sene.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...