Gå til innhold

Den store frustrasjonstråden!


Gjest Adriane

Anbefalte innlegg

Takk for det, har faktisk valgt kort slør jeg da, men det var et vanskelig valg og synes både langt og kort er kjempefint.

Jeg er 23 :)

Kort slør er like fint som langt slør :) Det er du som er bruden, og det er du som bestemmer hva du skal ha på deg - ingen andre :)

23 er da ikke for ungt til å gifte seg? Syntes det er en fin alder, jeg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

kort slør er fint (ikke for kort da, jeg har ikke sans for sånn fuglenetting, og så syns jeg det må være lengre enn det er bredt) - mitt slør er til fingerspissene :)

min frustrasjon nå som svarfristen nærmer seg er at de gamle tantene mine (les: de sure gamle kjerringene som jeg har bedt kun av plikt) ringer og sier at de ikke kan komme for ditten og dutten og datten - og jeg må da skjønne at ikke de kan på grunn av slik og sånn og attevar. jeg får helt angst. det bryr meg midt bak at de ikke kommer, men de behøver vel ikke gå mann av huse for å skulle gi meg dårlig samvittighet for valgene våre.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kort slør er fint (ikke for kort da, jeg har ikke sans for sånn fuglenetting, og så syns jeg det må være lengre enn det er bredt) - mitt slør er til fingerspissene :)

min frustrasjon nå som svarfristen nærmer seg er at de gamle tantene mine (les: de sure gamle kjerringene som jeg har bedt kun av plikt) ringer og sier at de ikke kan komme for ditten og dutten og datten - og jeg må da skjønne at ikke de kan på grunn av slik og sånn og attevar. jeg får helt angst. det bryr meg midt bak at de ikke kommer, men de behøver vel ikke gå mann av huse for å skulle gi meg dårlig samvittighet for valgene våre.

Det tror jeg ikke er så uvanlig, dessverre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

.....at moren min syntes det å bruke mye penger på et bryllup er "heeeelt hinsides"......

De giftet seg kun med forloverne i kirken, og middag på restaurant med de etterpå.... ( dette var nok egentlig pappas ønske....men)

Dette gjør at jeg syntes det er vanskelig å diskutere bryllupet med henne, hun bare fnyser av ting jeg ønsker å gjøre, hvem jeg vil be osv......

Dette var noe jeg hadde gledet meg til å dele med henne.... Men når hun sier " ja xxx på jobben min brukte HUNDRE TUSEN på bryllupet sitt....herregud....på EN fest...så utrolig unødvendig"

Da mister jeg lysten på å si at vi har et budsjett på 200.000, for å få det akkurat som vi har drømt om.....

Vi sitter godt i det økonomisk ( har 2 biler, båt og mc uten lån, hus og leilighet verdi totalt ca 9 mill, og de er belånt med 4 mill....vi har god inntekt og vil derfor ikke havne i noen økonomisk uføre selv om vi bruker mye penger denne dagen....)

Anonym poster: 35b651654baa46b7535e3491573f18f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valg av forlover!!

Min beste venninne (kjent hverandre i 20 år) har mast i flere år nå på at hun vil at jeg skal forlove meg, men når jeg endelig blir det så hører jeg ikke noe fra henne og hun svarer sjeldent på meldinger - gjerne flere dager senere. Har ikke tid til å møtes (bor 10 min unna), blir ikke med på noe som helst av bryllupsgreier. Jeg var hennes forlover og jeg føler at hun da forventer å være min. Men jeg har ikke lyst til å ha en forlover som jeg må mase på hele tiden :(

Til gjengjeld har jeg ei venninne jeg har kjent i 5 år og vi har kommet nærmere hverandre det siste året. Hun har vært med på kjoleprøving både her og der og bare ELSKER å være med på messer osv. Tror neppe hun forventer å bli forlover, men hun gjør jo alle forloveroppgavene og hun får meg til å føle meg glad og ikke "en byrde" når jeg snakker i vei om bryllupet, så jeg har litt lyst til å velge henne istedet..

Bah!!!

(Det var deilig, - smart med sånn tråd).

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kort slør er fint (ikke for kort da, jeg har ikke sans for sånn fuglenetting, og så syns jeg det må være lengre enn det er bredt) - mitt slør er til fingerspissene :)

min frustrasjon nå som svarfristen nærmer seg er at de gamle tantene mine (les: de sure gamle kjerringene som jeg har bedt kun av plikt) ringer og sier at de ikke kan komme for ditten og dutten og datten - og jeg må da skjønne at ikke de kan på grunn av slik og sånn og attevar. jeg får helt angst. det bryr meg midt bak at de ikke kommer, men de behøver vel ikke gå mann av huse for å skulle gi meg dårlig samvittighet for valgene våre.

Sløret mitt er ned til ca. midt på rumpa tror jeg, så sånn superkort er det ikke. Men når jeg prøvde var det den lengden som var kort og ned til gulvet++ ble betegnet som langt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

.....at moren min syntes det å bruke mye penger på et bryllup er "heeeelt hinsides"......

De giftet seg kun med forloverne i kirken, og middag på restaurant med de etterpå.... ( dette var nok egentlig pappas ønske....men)

Dette gjør at jeg syntes det er vanskelig å diskutere bryllupet med henne, hun bare fnyser av ting jeg ønsker å gjøre, hvem jeg vil be osv......

Dette var noe jeg hadde gledet meg til å dele med henne.... Men når hun sier " ja xxx på jobben min brukte HUNDRE TUSEN på bryllupet sitt....herregud....på EN fest...så utrolig unødvendig"

Da mister jeg lysten på å si at vi har et budsjett på 200.000, for å få det akkurat som vi har drømt om.....

Vi sitter godt i det økonomisk ( har 2 biler, båt og mc uten lån, hus og leilighet verdi totalt ca 9 mill, og de er belånt med 4 mill....vi har god inntekt og vil derfor ikke havne i noen økonomisk uføre selv om vi bruker mye penger denne dagen....)

Anonym poster: 35b651654baa46b7535e3491573f18f0

Alle som ikke har arrangert bryllup før reagerer på summer, eller de som gjorde det for lenge siden. Kanskje det er bedre å snakke med henne om detaljer og ikke nevne summer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle som ikke har arrangert bryllup før reagerer på summer, eller de som gjorde det for lenge siden. Kanskje det er bedre å snakke med henne om detaljer og ikke nevne summer?

Jeg har aldri nevnt priser på noe....men hun legger sammen to og to når hun vet hvem vi skal be og hvor selskapet skal være.

Så sier hun med en litt nesa-i-sky-holdning " jeg er glad det ikke er meg som skal betale dette gildet ditt"

Og mamma som til vanlig er så koselig, raus, engasjert i mitt liv og god..... Jeg forventer, eller trenger ingen penger fra foreldrene mine til bryllupet (selv om jeg vet de virkelig har råd til det) men jeg skulle ønske hun kunne engasjere seg i dette, men samtidig akseptere at det er vi som gifter oss, og vi som betaler, ergo setter de økonomiske rammene for bryllupet selv.

Jeg blir rett og slett lei meg av dette!!!!

Anonym poster: 35b651654baa46b7535e3491573f18f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri nevnt priser på noe....men hun legger sammen to og to når hun vet hvem vi skal be og hvor selskapet skal være.

Så sier hun med en litt nesa-i-sky-holdning " jeg er glad det ikke er meg som skal betale dette gildet ditt"

Og mamma som til vanlig er så koselig, raus, engasjert i mitt liv og god..... Jeg forventer, eller trenger ingen penger fra foreldrene mine til bryllupet (selv om jeg vet de virkelig har råd til det) men jeg skulle ønske hun kunne engasjere seg i dette, men samtidig akseptere at det er vi som gifter oss, og vi som betaler, ergo setter de økonomiske rammene for bryllupet selv.

Jeg blir rett og slett lei meg av dette!!!!

Anonym poster: 35b651654baa46b7535e3491573f18f0

Det skjønner jeg kjempegodt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.....at moren min syntes det å bruke mye penger på et bryllup er "heeeelt hinsides"......

De giftet seg kun med forloverne i kirken, og middag på restaurant med de etterpå.... ( dette var nok egentlig pappas ønske....men)

Dette gjør at jeg syntes det er vanskelig å diskutere bryllupet med henne, hun bare fnyser av ting jeg ønsker å gjøre, hvem jeg vil be osv......

Dette var noe jeg hadde gledet meg til å dele med henne.... Men når hun sier " ja xxx på jobben min brukte HUNDRE TUSEN på bryllupet sitt....herregud....på EN fest...så utrolig unødvendig"

Da mister jeg lysten på å si at vi har et budsjett på 200.000, for å få det akkurat som vi har drømt om.....

Vi sitter godt i det økonomisk ( har 2 biler, båt og mc uten lån, hus og leilighet verdi totalt ca 9 mill, og de er belånt med 4 mill....vi har god inntekt og vil derfor ikke havne i noen økonomisk uføre selv om vi bruker mye penger denne dagen....)

Anonym poster: 35b651654baa46b7535e3491573f18f0

Jeg skjønner at du blir lei deg. Nå er jeg jo godt voksne og har selv hatt såpass mange runder med min mor opp gjennom tidene at jeg lar det prelle av når hun ytrer seg negativt om valg jeg gjør, enten mht. bryllup eller annet. Du kan velge å ta det inn over deg og formørke stemningen. Eller glede deg og la det bli en øvelse i å stå for egne valg på tross av mammas manglende "velsignelse". :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frustert over alt vi må rydde fordi vi skal ha festen hjemme, og at det ikke er mitt rot -- men sivgerfamiliens.. som ikke er spes interessert i å bidra. Forloveden er mer frustret enn meg, heldigvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adriane

Valg av forlover!!

Min beste venninne (kjent hverandre i 20 år) har mast i flere år nå på at hun vil at jeg skal forlove meg, men når jeg endelig blir det så hører jeg ikke noe fra henne og hun svarer sjeldent på meldinger - gjerne flere dager senere. Har ikke tid til å møtes (bor 10 min unna), blir ikke med på noe som helst av bryllupsgreier. Jeg var hennes forlover og jeg føler at hun da forventer å være min. Men jeg har ikke lyst til å ha en forlover som jeg må mase på hele tiden :(

Til gjengjeld har jeg ei venninne jeg har kjent i 5 år og vi har kommet nærmere hverandre det siste året. Hun har vært med på kjoleprøving både her og der og bare ELSKER å være med på messer osv. Tror neppe hun forventer å bli forlover, men hun gjør jo alle forloveroppgavene og hun får meg til å føle meg glad og ikke "en byrde" når jeg snakker i vei om bryllupet, så jeg har litt lyst til å velge henne istedet..

Bah!!!

(Det var deilig, - smart med sånn tråd).

Jeg forstår deg så godt. Jeg har ei venninne, som i "alle år" har sagt at den dagen jeg gifter meg, så skal hun være forlover. Vi har vært venninner i ca 20 år. Men de siste 6-7 årene har vi glidd veldig fra hverandre, hun har flyttet langt unna, og vi har veldig sjelden kontakt. Jeg ser fremdeles på henne som en god venninne og er veldig glad i henne, men det føltes overhodet ikke naturlig å velge henne som forlover nå.

Så har jeg ei annen venninne, som jeg har kjent i kortere tid (men allikevel lenge - over 10 år), og som jeg har et veldig nært og godt forhold til. Vi sees heller ikke kjempeofte, men vi har jevnlig kontakt, og jeg vet at hun er engasjert og lojal. Dermed ble det helt naturlig for meg å velge henne som forlover.

I din situasjon ville jeg valgt din "nye" venninne som forlover, og så ville jeg forklart den "gamle" veninnen hvorfor det har blitt sånn - forutsatt at du ikke allerede har spurt henne om å være forlover da, for den er langt mer kinkig.

(Hehe, ser ut som denne tråden absolutt hadde sin plass ja. Det er nødvendig å få ut frustrasjoner iblant, og uten å få dårlig samvittighet for det :jepp: )

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kiara!

Jeg er frustrert over min kommende mann som irriterer seg over at jeg har sat s.u til 1.juni. Nesten 5 1/2mnd etter at de fleste har fått inbydelsene! Tenkte ikke! Bare tenkte at det sikkert var greit for de fleste å ha litt tid på seg... :rolleyes:

Så han har rett og slett begynt å si at folk snart må svare! Jeg er så flau at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg. Det er jo frekt!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er frustrert over min kommende mann som irriterer seg over at jeg har sat s.u til 1.juni. Nesten 5 1/2mnd etter at de fleste har fått inbydelsene! Tenkte ikke! Bare tenkte at det sikkert var greit for de fleste å ha litt tid på seg... :rolleyes:

Så han har rett og slett begynt å si at folk snart må svare! Jeg er så flau at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg. Det er jo frekt!

Hva var feil med datoen du valgte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kiara!

Hva var feil med datoen du valgte?

At det var så lenge til. :)

Men svarene har jo begynt å renne inn - hvertfall fra min side, så jeg synes det var litt tidlig å begynne å "mase". Sier det var en siste setning i en lengre melding om andre ting, men han kunne ventet til 2/3juni med maset sitt mener nå jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg kommer til å få mensen på bryllupsdagen jeg. I hvit kjole med slep. Som om ikke bekymring for å klare å få tisset med kjolen på var nok... Og siden jeg blør i 12-14 dager, varer det jo nesten ut ferien/bryllupsreisen vår også. Hipp hurra. :P

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adriane

Ånei! Nå kjenner jeg at jeg føler veldig med deg, for akkurat det der er min store "skrekk". Har kraftige blødninger, så det er litt krise hvis jeg får den. Men, det finnes jo medikamenter man kan ta for å utsette mensen. Det er reseptbelagt, og jeg husker ikke hva det heter, men jeg vet jeg har fått det for maaaange år siden. Funket gull det, den gangen iallfall. Man begynner å ta de 3 dager før mensen skal komme tror jeg det er, og så tar man de så lenge som man ønsker å utsette mensen eller noe sånt. Men tror det er en begrensning allikevel, på hvor lenge man kan ta... Så om du kan utsette helt til etter bryllupsreisen vet jeg ikke, men sjekk med fastlegen din kanskje?

Edit: Fant dette på nett

For å utsette menstruasjonen når du ikke går på p-piller må du bruke gestagentabletter, f.eks. Primolut-N. Medisinen er reseptbelagt, slik at du må til legen din for å få resept på tablettene. Primolut-N er ikke et prevensjonsmiddel, slik at du må bruke annen prevensjon i tillegg for å være beskyttet mot svangerskap. Behandlingen startes senest tre dager før forventet mens. Vanlig dose er 5 mg (1 tablett) 3 ganger daglig. Du kan utsette menstruasjonen i inntil 10-14 dager, og neste blødning kommer et par dager etter du har tatt den siste tabletten.

Endret av Adriane
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adriane

Jeg har visst ikke lagt ut om mine egne frustrasjoner ennå, selv om jeg absolutt har noen ;)

Vi ønsket en privat vielse, men lot oss "presse" til å ha vielse med nærmeste familie. Nå har vi begynt å glede oss til det, og er glad vi endret på det, for vi føler det godt å skulle ha familiene våre tilstede. Men nå har enkelte begynt å angre på at de presset oss, og vurderer å ikke møte opp. Frustrerende!

Vi har bryllupsfest under en uke etter vielsen. Vi ønsket ikke gaver, men har igjen blitt presset til å lage en ønskeliste. Får så tilbakemeldinger på at ønskelisten er altfor liten og beskjeden, og at vi må da kunne klare å sette opp mer på den ønskelisten. Frustrerende!

Forloveren min, som jeg er veldig glad i, men som har sine... særheter, prøver å presse meg til å gjøre ting jeg ikke ønsker - f.eks å gjøre en del endringer utseendemessig, som for meg blir helt feil. Frustrerende!

Enkelte familiemedlemmer har en helt egen evne til å være kritiske og spydige uansett hva vi gjør, sier, ikke gjør, ikke sier - det blir liksom bare alltid feil, uansett. Frustrerende!

"Noen" (les svigermor) er fornærmet fordi ikke enkelte av hennes søsken er invitert. Merk: ikke alle hennes søsken, bare noen. "Men den må jo få være med fordi at...". Når vi sier at vi kan ikke invitere bare én eller to, da må vi invitere alle, og det har vi ikke råd til, så blir hun sur. Samtidig er hun plagsomt bekymret for at vi bruker aaaaaaltfor mye penger på bryllupet (og forøvrig også, for den saks skyld). Frustrerende!

Jeg innser at jeg ikke er i nærheten av å nå målene mine hva angår kroppen innen bryllupet, og pga vannansamlinger i kroppen (som skyldes nye medisiner), må gifteringen som allerede er innkjøpt legges ut... :( Frustrerende!

Sånn! Det var en del av frustrasjonene mine, og dæven så godt det var å få luftet de litt!! :jepp:

Endret av Adriane
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...