Gå til innhold

Den store frustrasjonstråden!


Gjest Adriane

Anbefalte innlegg

Gjest Adriane

Inspirert av innlegget under her, så starter jeg, som CathFoto foreslår, en frustrasjonstråd! Et sted hvor man kan få ut frustrasjoner, det være seg over selve bryllupsforumet, bryllupsgjester, forlovere, bruder, brudgommer, familie, venner - alt hva det måtte være, så lenge det på en eller annen måte er relatert til bryllup da, siden dette tross alt er et bryllupsforum :)

Kom igjen, få utløp for frustrasjonene deres her ;)

Hmm...ser at jeg burde valgt annen overskrift. Opprinnelige tanke var at folk skulle dele hva de hadde fått av tips og hjelp. Men det trengs visst en frustrasjonstråd ser jeg.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lurt!

Jeg er frustrert over alle meningene om hvordan jeg skal ha bryllupet mitt! Folk setter pris på at vi velger å gjøre det utradisjonelt, men samtidig så har de klare formeninger om hva vi skal og ikke skal gjøre. Jeg har snakket om det før, men jeg kan gjenta noen av punktene folk reagerer på.

Jeg skal gifte meg i sort kjole, men har på brudekjolen dagen etter når vi har fest. Folk forstår ikke at jeg ikke gidder ha på kjolen bare for å gå inn å skrive under på noen papirer for så å måtte bytte om igjen før vi setter oss i bil og kjører videre. Dette ville også ha medført at vi måtte ha leid ett hotellrom for anledningen!

Vi skal ikke danse noen brudevals. Hvorfor skal jeg som hater å danse måtte grue meg hele dagen for dette når jeg rett og slett kan la være!

Jeg skal ikke ha utdrikkningslag.

Jeg gidder ikke ha bånd rundt låret (husker ikke hva det heter)

Jeg skal ikke ha brudebukett (tror jeg).

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRGGGGGGGGGGGGGGGGGHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH!!!!!!!!!!

DSånn, var herlig å få ut litt frustrasjon.

Anonym poster: baad2a789bf4b18810582f18aca62646

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Mat: Mye tull fra cateringselskap

- Mat2: Folk mener 3-retter er kjedelig, tapas kan det hende de gamle ikke liker, og gruilling er for uformelt. Hva kan man spise egentlig?

- Negler: Nei, jeg vil ikke ha lange uansett hvor mange som mener jeg MÅ.

- Sko: Ankelskade=flate sko, uansett hvor mange som sier at det finnes søte sko med "bare"2-4 cm hæl.

- Ønskeliste: Klaging om at det vi ønsker oss utenom penger er for billig.

Vi har derimot ikke fått noen kommentarer på at vi ikke skal ha bryllupsvals, eller at vi ikke skal holde tale til hverandre fordi min kjære hater å snakke foran mange.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ikke fortalt så mange om planene mine enda, siden det er lenge til jeg skal gifte meg, men jeg bør vel forberede meg på kritikk ;)

- jeg vil heller ikke danse brudevals (selv om jeg ser for meg at kjære kanskje vil).

- jeg vil ikke ha dans på festen min (elsker å danse, men synes ikke det finnes noe som er mer kleint enn tomme dansegulv, eller gulv der bare gamle tante Olga danser).

- jeg ønsker ikke å ha utdrikningslag (evt et lite et med gode venner, god mat og god vin)

- skal ikke gifte meg i kirka, men gjennom HEF (noe kjæres mor allerede har fortalt oss at er idiotisk)

- vil ikke ha brudepiker, ringbærer, brudebil osv.

- Bryr meg katta om blått og nytt og gammelt og lånt

- Skal sove sammen med kjæresten min natta før bryllupet mitt, og han skal få se kjolen på forhånd

- skal ha tapas i bryllupet, da vi kan fikse dette selv, og det blir billigere

- skal ikke ha fri bar (da vi ikke prioriterer å bruke pengene på dette, men heller vil invitere flere gjester)

- ikke skal ha helt tradisjonell hvit bløtkakekjole

Men det blir heldigvis ei stund til jeg begynner å få kritikk enda håper jeg.

Av ting som plager meg så synes jeg det er dumt at mamma viser så lite interesse for bryllupet mitt. Tror hennes mor blanda seg veldig inn i hvordan de skulle feire, så mamma holder seg helt unna mine planer fordi hun ikke vil være sånn som bestemor var til henne. Hvis jeg trekker fram bryllup og hva jeg har tenkt så får jeg et svar som er ca sånn: " dere må finne ut hva som passer for dere". jeg forstår at bryllupet mitt er mer spennende for meg enn for henne, men det hadde vært litt koselig hvis hun kunne spørre/kommentere litt i alle fall. Jeg vet at hun gleder seg, og kommer til å stille opp på dagen osv, men hadde vært koselig å ha henne litt tilstede i planleggingsfasen også, særlig siden jeg vet at hun er flink til å planlegge, og har gode ideer...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Musikk og dans! Vi ønsker ikke å danse brudevals, men vi vil ha musikk og har enda ikke funnet noe som passer.

 

Endret av Blådiamant
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, også var min kommende mann med når vi fant brudekjolen min. Vi skal også sove sammen. Ungene skal også være sammen med oss. Er noen som har sagt at de skal "ta" ungene for oss, men kjære vene. Vi har ikke akkurat forhåpninger til bryllupsnatta. Har hatt ganske mange netter sammen før vi gifter oss også!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Musikk og dans! Vi ønsker ikke å danse brudevals, men vi vil ha musikk og har enda ikke funnet noe som passer.

Også er jeg skikkelig lei av folk som mener vi MÅ gjøre ting sånn og sånn. "Har du slep på kjolen? Da kan du ikke ha langt slør" vet du hva? Det er vårt bryllup, vi bestemmer, og ønsker jeg å ha et juletre på hodet så gjør jeg faktisk det.

Og så er jeg irritert når kjente og ukjente kommenterer at vi er for unge til å gifte oss. Vårt valg!!

Å det var deilig.

Kan jeg spørre om hvor gammel du er? Er ung selv.

Og, dette med sløret jeg ble litt satt ut. Jeg har funnet brudekjolen min, og det har langt slep. Jeg vil ha langt slør, for jeg syntes det er kjempe fint. Jeg er helt enig i at det er DU som bestemmer selv hvor langt slør du vil ha. Det er råflott!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er skikkelig skuffa over broren min, som nå plutselig ikke skal komme i bryllupet allikevel. Han takket ja for mange måneder siden, men påstår nå at han ikke har råd til flybilletten. Han har myyye bedre råd enn min kjære og meg, så det er kun snakk om prioritering.

Anonym poster: 85c56e790bffd3939bd14cba465ca60a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå er min store frustrasjon at det virker som om folk ikke skjønner at det tar en stund å planlegge et bryllup. Det er jo så mange detaljer som skal være med i et bryllup. Alt fra den minste til den største detaljen. Og dessuten skal vi lage alt av kort selv; bordkort, save the date, invitasjoner og program for dagen som legges ut på plassene hvor gjestene skal sitte (vi skal ha ganske masse i det programmet) ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste som frustrerer meg er at det er ei som har bestemt seg for å slanke meg før bryllupet. Ho vil at kjolen skal bli for liten så eg må kjøpe ny. Har hatt kjolen i halvannet år og er lite interessert i å begynne jakten på nytt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eneste som frustrerer meg er at det er ei som har bestemt seg for å slanke meg før bryllupet. Ho vil at kjolen skal bli for liten så eg må kjøpe ny. Har hatt kjolen i halvannet år og er lite interessert i å begynne jakten på nytt...

Hæ? Noen andre vil slanke deg? Fordi de vil at du skal kjøpe ny kjole? Det må være noe av det slemmeste jeg har hørt.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæ? Noen andre vil slanke deg? Fordi de vil at du skal kjøpe ny kjole? Det må være noe av det slemmeste jeg har hørt.

Helt sant. Hun jobber med trening og helse, men det er på en måte hun som har oppsøkt meg og ikkje omvendt. Det som er dumt er at selv om eg har blitt litt slankere har eg gått fra å vere fornøyd og ikkje bry meg for mykje om utseende mitt til å vere misfornøyd og fått eit meir usunt forhold til kropp og mat. Tok meg lang tid å lære å akseptere meg sjølv, no føler eg at det er vanskeligere igjen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste som frustrerer meg er at det er ei som har bestemt seg for å slanke meg før bryllupet. Ho vil at kjolen skal bli for liten så eg må kjøpe ny. Har hatt kjolen i halvannet år og er lite interessert i å begynne jakten på nytt...

Hun vil at du skal slanke deg slik at kjolen blir for liten?

Anonym poster: 13fb933a2666b01539075f69915ac65e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hun vil at du skal slanke deg slik at kjolen blir for liten?

Anonym poster: 13fb933a2666b01539075f69915ac65e

Ja, hun sa at målet var å gå ned ca 20 kilo før bryllupet sånn at eg blei fin til då og noko i den duren. Så la ho vekt på at om kjolen blei for stor var det kjempe bra for det viste jo det at slankingen var vellykka...

Så målet var ikkje i utgangspunktet at kjolen ikkje sku passe, men det såg hun på som ein bonus. Fokuset på at dette skulle skje før bryllupet var også veldig stort.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt sant. Hun jobber med trening og helse, men det er på en måte hun som har oppsøkt meg og ikkje omvendt. Det som er dumt er at selv om eg har blitt litt slankere har eg gått fra å vere fornøyd og ikkje bry meg for mykje om utseende mitt til å vere misfornøyd og fått eit meir usunt forhold til kropp og mat. Tok meg lang tid å lære å akseptere meg sjølv, no føler eg at det er vanskeligere igjen.

Denne personen som har som mål å slanke deg 20 kg har åpenbart egne problemer. Dette er faktisk det verste jeg har hørt, og langt over grensen til hva et annet menneske kan tillate seg å si til deg. Jeg ble virkelig provosert. Jeg vet det er lett å si, men ikke bry deg om henne, og om det ikke er noen du er veldig glad i så dropp hele personen.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med kjolen? :)

Er behørig omtalt andre plasser på bryllupsforumet, men kort fortalt så henger den ikke så pent, den er også litt stor oppe. Ikke noe p gjøre noe med ifølge selger, så har gitt meg endel hodepine. Nå har jeg bestemt meg for å få det til å funke som den er, men er fortsatt veldig usikker på om jeg vil være fornøyd på dagen.

Denne personen som har som mål å slanke deg 20 kg har åpenbart egne problemer. Dette er faktisk det verste jeg har hørt, og langt over grensen til hva et annet menneske kan tillate seg å si til deg. Jeg ble virkelig provosert. Jeg vet det er lett å si, men ikke bry deg om henne, og om det ikke er noen du er veldig glad i så dropp hele personen.

Helt enig i alt som CathFoto sier her. Det er uhørt å behandle andre på den måten og kan gjøre stor skade på selvtilliten.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg spørre om hvor gammel du er? Er ung selv.

Og, dette med sløret jeg ble litt satt ut. Jeg har funnet brudekjolen min, og det har langt slep. Jeg vil ha langt slør, for jeg syntes det er kjempe fint. Jeg er helt enig i at det er DU som bestemmer selv hvor langt slør du vil ha. Det er råflott!

Takk for det, har faktisk valgt kort slør jeg da, men det var et vanskelig valg og synes både langt og kort er kjempefint.

Jeg er 23 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...