Gå til innhold

kulest/teiteste navnet på ett tråløst nettverk


Wonders

Anbefalte innlegg

Hehe, dette var artig! :) Vår heter bare "thomson" ett eller annet. Er ikke så oppfinnsom da.. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Aaaah, nå vil jeg endre :P

Hvordan endrer man navn på routeren?

Søk på google etter endre nettverksnavn

Anonym poster: 2fbc1a03a32810c820931fdc2370cdac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår heter bare "thomson" ett eller annet.

Nice. Da tar det mindre enn 30 sekunder å hakke den. :)

Anonym poster: 88dc3204ad3148ce9b8d504b1ef89b02

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt heter "50 shades of wire". :)

Anonym poster: feb9f929ccf37edccce32f13c0f2f599

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En nabo har "grisen", så jeg nå. Måtte jo sjekke. ;)

Vi har ulike tilfeldige bokstaver, tall og tegn. Betyr ingenting og langt som et vondt år for gjester å logge seg inn på. Så vi måtte skaffe oss et litt lettere gjestenavn. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nice. Da tar det mindre enn 30 sekunder å hakke den. :)

Anonym poster: 88dc3204ad3148ce9b8d504b1ef89b02

Hvorfor det? Det er jo thomson med en masse tall bak. Dessuten er jo passordet kjempelangt bestående av både tall og bokstaver.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor det? Det er jo thomson med en masse tall bak. Dessuten er jo passordet kjempelangt bestående av både tall og bokstaver.

Fordi passordet til grensesnittet for routeren, hvor man konfigurerer den, er sannsynligvis "admin".

Eller det kanskje er brukernavnet også er det ikke noe passord. Standardinnstillinger med andre ord.

Anonym poster: feb9f929ccf37edccce32f13c0f2f599

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor det? Det er jo thomson med en masse tall bak. Dessuten er jo passordet kjempelangt bestående av både tall og bokstaver.

Fordi de routerne bruker standard passord som henger sammen med de tallene som kommer etter thomson. Hvis du googler "thomson router hack" så får du en masse treff på hvordan en hacker den routeren du har. Den eneste måten å unngå at noen får gjort det på er å bytte passord på routeren så den ikke har standard passord lenger.

Du kan bruke hva som helst som passord, jo lenger jo bedre. Noe slikt som JegLikerBlåGolf er et passord du ikke trenger å frykte vil bli hacket. Det er "langt" og tar evigheter å knekke. :)

Anonym poster: 88dc3204ad3148ce9b8d504b1ef89b02

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi passordet til grensesnittet for routeren, hvor man konfigurerer den, er sannsynligvis "admin".

Eller det kanskje er brukernavnet også er det ikke noe passord. Standardinnstillinger med andre ord.

Anonym poster: feb9f929ccf37edccce32f13c0f2f599

Kan ikke si jeg skjønner så mye av sånt der. Det er jo et langt passord på den. Uansett så er den eneste som bor innenfor routerens rekkevidde, hybelboeren, som selvsagt har passordet. Vi har ikke naboer, så er sånn sett ikke så bekymret. :fnise:

Fordi de routerne bruker standard passord som henger sammen med de tallene som kommer etter thomson. Hvis du googler "thomson router hack" så får du en masse treff på hvordan en hacker den routeren du har. Den eneste måten å unngå at noen får gjort det på er å bytte passord på routeren så den ikke har standard passord lenger.

Du kan bruke hva som helst som passord, jo lenger jo bedre. Noe slikt som JegLikerBlåGolf er et passord du ikke trenger å frykte vil bli hacket. Det er "langt" og tar evigheter å knekke. :)

Anonym poster: 88dc3204ad3148ce9b8d504b1ef89b02

Aha, nå skjønte jeg litt mer. Kanskje vi får det fikset da, selv om det som sagt ikke er noen som bor nært nok til å få signal uansett. :)

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg og min bror hadde/har nettverket som heter "slikkepott". aner ikke hvorfor egentlig.

min onkel og jeg deler nettverket "moparmadness", om du skulle være i nabolaget så skjønner man hvilket hus det kommer fra.

på jobb fant jeg en tid nettverket "gabrielle i [gitt adresse] har klamydia".

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Riskjeks

Haha, jeg har kjedelige naboer (og er kjedelig selv :P ). De fleste her har adressen sin som navn eller noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei venninne har kalt nettverket sitt "heil hitler". Ho skjøner ikkje kva som er galt med dét, og endå mindre kvifor dei tyske studentane i blokka unngår ho som best dei kan. Ho nekter difor konsekvent å skifte.

Anonym poster: c4d093236ed9f9054ebb1cda0f0efe62

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ei venninne har kalt nettverket sitt "heil hitler".

Sleng inn kali linux på en bærbar. Kjør airdrop-ng (eller aireplay-ng -0 0) mot APens bssid.

Problem løst.

Anonym poster: 88dc3204ad3148ce9b8d504b1ef89b02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke si jeg skjønner så mye av sånt der. Det er jo et langt passord på den. Uansett så er den eneste som bor innenfor routerens rekkevidde, hybelboeren, som selvsagt har passordet. Vi har ikke naboer, så er sånn sett ikke så bekymret. :fnise:

Aha, nå skjønte jeg litt mer. Kanskje vi får det fikset da, selv om det som sagt ikke er noen som bor nært nok til å få signal uansett. :)

Man trenger ikke bo fast for å knekke et sånt passord, det holder med en laptop i en bil. Om hackeren bor nærmere kan h*n bruke en retningsvirkende antenne som plukker opp signaler fra mye lengre avstand. Det virker som du også bruker standard passordet som er satt opp fra leverandøren, da er det så enkelt som å slå opp i en liste, og de er inne. Er man først inne, kan man fange opp andre ting som passord til epost, nettbank osv.

Oppfordrer deg til å bytte passord, ja.

Anonym poster: 2fbc1a03a32810c820931fdc2370cdac

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inggolf

Ei venninne har kalt nettverket sitt "heil hitler". Ho skjøner ikkje kva som er galt med dét, og endå mindre kvifor dei tyske studentane i blokka unngår ho som best dei kan. Ho nekter difor konsekvent å skifte.

Anonym poster: c4d093236ed9f9054ebb1cda0f0efe62

når hun er så korttenkt så kan hun bare ha det så godt :klaske:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

kom på hvorfor vi har slikkepott.

det begynte med mitt eget nettverk "eksospott". deretter kom "askepott". og så, til sist, "slikkepott".

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man trenger ikke bo fast for å knekke et sånt passord, det holder med en laptop i en bil. Om hackeren bor nærmere kan h*n bruke en retningsvirkende antenne som plukker opp signaler fra mye lengre avstand. Det virker som du også bruker standard passordet som er satt opp fra leverandøren, da er det så enkelt som å slå opp i en liste, og de er inne. Er man først inne, kan man fange opp andre ting som passord til epost, nettbank osv.

Oppfordrer deg til å bytte passord, ja.

Anonym poster: 2fbc1a03a32810c820931fdc2370cdac

Ok. Får gjøre det da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Teora

Her var stort sett bare kjedelige navn, litt LOLnett og Helvete og slikt, men jeg ser et "Winter is coming", så lurer på om jeg skal endre vårt til "We do not sow" for å underholde meg selv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant ett som fikk meg til å knise da jeg lå i senga med laptopen i går kveld, men nå kan jeg ikke for mitt bare liv huske hva det var for noe. Og HrMinya har lagt seg, så jeg kan ikke gå inn og romstere for å finne laptopen heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...