Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det forståelig at man velger å dumpe kjæresten over telefon når man har bestemt seg, og det uansett er to uker til han er hjemme fra jobbreise? Bor ikke sammen.

Anonym poster: 55298247b131626ccc48ea7e1d93b20f

Videoannonse
Annonse
Gjest Faerunpedia
Skrevet

Hvis det kun er to uker hvor du ikke engang ser ham kan du vel vente? Jeg hadde blitt veldig såret hvis jeg hadde blitt dumpet slik.

Skrevet

Det kommer jo helt ann på hvor lenge dere har vært sammen og hvor alvorlig det er.. synes jeg..

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er bedre å ta det over sms.

Anonym poster: 954b3f844cb861c6c1329445c323ff24

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg dumpa en på mail en gang, men vi var så i starten. Hadde ikke hatt sex engang. Bodde langt fra hverandre, så derfor dumpet jeg han sånn.

Men har man vært sammen en stund, synes jeg alltid man skal gjøre det ansikt til ansikt.

Anonym poster: 3f20bcd3df90d921ca6d827add26c1e4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble dumpa over telefonen av min samboer som jeg hadde bodd sammen med i 2 år og vært sammen med i 3 år. Det var en sommer vi var vekke fra hverandre fordi jeg hadde en sommerjobb i en annen by. Mista ganske mye respekt for ham da for å si det sånn.....

Du bør uten tvil vente til han kommer hjem sånn dere kan ta dette face to face og få pratet ordentlig ut... Det skylder du ham.

Anonym poster: 4ea125674ff2615b46a97fdd73a5307d

AnonymBruker
Skrevet

Du bør uten tvil vente til han kommer hjem sånn dere kan ta dette face to face og få pratet ordentlig ut... Det skylder du ham.

Jeg synes jo også at hun burde det. Men ironisk nok ble det lettere å komme over henne etter at hun valgte å gjøre det på denne måten.

Skrevet

Hvis partneren din har oppført seg anstendig mot deg synes jeg det er fair å ta det ansikt til ansikt.

AnonymBruker
Skrevet

Ja.

• Liker 1
Gjest Tidssone
Skrevet

Jeg synes det er helt greit å bli dumpet pr sms. Bedre enn face to face, for da slipper jeg å blottstille ansiktsuttrykk og sånt.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er helt greit å bli dumpet pr sms. Bedre enn face to face, for da slipper jeg å blottstille ansiktsuttrykk og sånt.

Å dumpe per sms er en lettvint og feig metode å dumpe noen på. Om man har vært sammen en stund og noenlunde seriøse så bør en ha selvrespekt nok til å sitte ansikt til ansikt med den det gjelder eller i det minste ringe hvis man er et stykke fra hverandre og det er veldig lenge til man ser hverandre igjen (og to uker er ikke lenge i den sammenheng, man greier å vente 14 dager for å gjøre det på en ordentlig måte)

Men for all del. Har blitt dumpet på sms selv, og jeg lærte jo i det minste at hun var respektløs nok til å gjøre det, og jeg mistet mye av respekten for henne der og da. Slikt sett ble det kanskje litt lettere å komme over henne og kutte all kontakt :) Trenger ikke slike folk i livet mitt.

Anonym poster: 4d4346981ff54b30a6540da24fa7d8e8

Gjest Tidssone
Skrevet

Å dumpe per sms er en lettvint og feig metode å dumpe noen på. Om man har vært sammen en stund og noenlunde seriøse så bør en ha selvrespekt nok til å sitte ansikt til ansikt med den det gjelder eller i det minste ringe hvis man er et stykke fra hverandre og det er veldig lenge til man ser hverandre igjen (og to uker er ikke lenge i den sammenheng, man greier å vente 14 dager for å gjøre det på en ordentlig måte)

Men for all del. Har blitt dumpet på sms selv, og jeg lærte jo i det minste at hun var respektløs nok til å gjøre det, og jeg mistet mye av respekten for henne der og da. Slikt sett ble det kanskje litt lettere å komme over henne og kutte all kontakt :) Trenger ikke slike folk i livet mitt.

Men nå gjør det da ærlig talt ikke så mye at man mister respekten for noen som har dumpet en? De er jo uansett ute av livet ditt.

Gjest Tidssone
Skrevet

Og om man får en sms, så blir man i alle fall dumpet. Har et inntrykk av at de fleste blir dumpet ved hjelp av stillhet og null svar på henvendelser. Synes den måten å kvitte seg med noen på, er mye verre enn sms.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Men nå gjør det da ærlig talt ikke så mye at man mister respekten for noen som har dumpet en? De er jo uansett ute av livet ditt.

Nei, det spiller jo liten rolle, jeg sikter mer til selvrespekten til den som dumper som ikke kan være spesielt høy når man behandler noen som har betydd mye for deg på den måten.

Det er jo heller ikke alle brudd som behøver å bety null kontakt om man har et godt vennskap ellers. Men en slik måte å bryte på betyr for meg å bryte alle bånd, ikke bare de romantiske men også de vennskapelige

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Og om man får en sms, så blir man i alle fall dumpet. Har et inntrykk av at de fleste blir dumpet ved hjelp av stillhet og null svar på henvendelser. Synes den måten å kvitte seg med noen på, er mye verre enn sms.

Enig i det, hakket verre enn sms igjen. Det er nesten en krigserklæring, for når man ignorerer så forsøker man å psyke ned den andre. Det er ekstremt stygt, og den som gjør det bør ikke bli overrasket over eventuelle gjengjeldelser.

• Liker 2
Gjest Tidssone
Skrevet

Nei, det spiller jo liten rolle, jeg sikter mer til selvrespekten til den som dumper som ikke kan være spesielt høy når man behandler noen som har betydd mye for deg på den måten.

Det er jo heller ikke alle brudd som behøver å bety null kontakt om man har et godt vennskap ellers. Men en slik måte å bryte på betyr for meg å bryte alle bånd, ikke bare de romantiske men også de vennskapelige

Dersom man blir dumpet pr sms, så _bør_ det i alle fall bety å bryte alle bånd. I alle fall dersom den som blir dumpet, mister respekten for dumperen pga dumpingsmåten.

Tenker nå jeg, da. Jeg mister jo ikke respekten for folk som dumper pr sms. I utgangspunktet kan jeg godt skjønne det. Noe er livredde for møtet med den de skal dumpe. Alle anklagelsene, tårene, følelsene og spørsmålene.

Da er det greieste med "Jeg føler ikke det jeg skal føle for deg, så jeg vil ikke treffe deg mer." Der ligger alle forklaringene og jeg synes det er helt greit.

(Og nei. Jeg har aldri dumpet noen pr sms.)

AnonymBruker
Skrevet

Enig i det, hakket verre enn sms igjen. Det er nesten en krigserklæring, for når man ignorerer så forsøker man å psyke ned den andre. Det er ekstremt stygt, og den som gjør det bør ikke bli overrasket over eventuelle gjengjeldelser.

Drap?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...