Gå til innhold

Sokkesko sin ferd mot drømmekroppen!


Sokkesko

Anbefalte innlegg

Jeg hiver meg med på denne dagboken også, jeg! Kanskje det blir enklere å få mere motivasjon, og kanskje også noen tips her!

Jeg har startet litt med treningen, men jeg klarer liksom ikke å opprettholde det helt. Jeg har ikke råd til å ta meg den friheten ved å melde meg på noe treningssenter, så da blir det litt lite jeg kan gjøre. Har treningssykkel her hjemme, så bruker den av og til.

I går skrev jeg ned ting jeg skal gjøre hver uke, så nå må jeg bare følge den! Jeg er misfornøyd med kroppen min, og syns den har noen kilo for mye. Jeg vet ikke hva jeg veier for tiden, men det er ikke det viktigste. Jeg vil bare bli fornøyd med magen og utseendet mitt! Ja, og selvfølgelig komme i form, og spise sunnere.

Her er "ukeplanen" min for treningen:

Mandag: 1-2 timers sykling og 1 time med yoga. Har funnet noen øvelser på nettet som jeg skal prøve ut!

Tirsdag: 1-2 runder gåing rundt vannet, og/eller 1 runde jogging. Dvs at jeg kan velge litt selv, alt ettersom hva jeg føler for den dagen. For eksempel en runde gåing først, også en runde jogging etterpå.

Onsdag: Hviledag. Må til det også.

Torsdag: 1-2 runder gåing rundt vannet og/eller 1 runde jogging.

Fredag: 1-2 timers sykling og 1 time yoga.

Lørdag: Hviledag.

Søndag: Gå tur. For eksempel en fjelltur med samboer og hunden.

Hva syns dere? Har dere forslag til flere ting jeg kan gjøre, som ikke koster noe? Når jeg har råd til å unne meg den luksusen med medlemsskap på treningsstudio, så skal jeg det!

Jeg nevnte også sunnere matvaner oppi her, så jeg lurte på om dere har noen tips? Siden økonomien ikke strekker helt til det dyreste matvalget, så blir det litt limited der også, dessverre.. Fullkorn og sånt er jo ofte veldig dyrt -.-

Jeg har diabetes type 1, så jeg burde nesten gjøre de to tingene. Penger suger :P

Kom gjerne med tips til meg, så skal jeg se hva jeg får ordnet!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes du skal få dyttet inn litt styrke der! Det er mye man kan gjøre hjemme, og styrke er med på å tone kroppen :)

Gjør som meg; Clean eating! Har du iphone? Du kan laste ned en app (koster 21kr) som har mange gode oppskrifter, så får du kommet litt igang. Du får også litt informasjon om det å spise rent. Appen heter Clean Eating Reciped og er laget av DasVibes eller noe sånt. Jeg er fattig student og klarer meg fint pengemessig på denne livsstilen, dessuten føler jeg meg mye bedre og maten er ypperlig for en med diabetes vil jeg tro! :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forresten mulig at appen kan fåes på android også, men det vet jeg ikke siden jeg har iPhone selv :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du skal få dyttet inn litt styrke der! Det er mye man kan gjøre hjemme, og styrke er med på å tone kroppen :)

Gjør som meg; Clean eating! Har du iphone? Du kan laste ned en app (koster 21kr) som har mange gode oppskrifter, så får du kommet litt igang. Du får også litt informasjon om det å spise rent. Appen heter Clean Eating Reciped og er laget av DasVibes eller noe sånt. Jeg er fattig student og klarer meg fint pengemessig på denne livsstilen, dessuten føler jeg meg mye bedre og maten er ypperlig for en med diabetes vil jeg tro! :Nikke:

Hva vil du anbefale meg, da? :) Altså, forslag.

Nei, har ikke iPhone. Har en htc, som går under android. Hehe.. Kan se om jeg finner den, da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til øvelser?

Hip thrust

Knebøy

Situps

Oblique situps

Planken

Supermann

Push ups

Dette er øvelser du hvertfall bør gjøre :)

Hvis du ikke finner den kan jeg gi en kort innføring hvis du vil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til øvelser?

Hip thrust

Knebøy

Situps

Oblique situps

Planken

Supermann

Push ups

Dette er øvelser du hvertfall bør gjøre :)

Hvis du ikke finner den kan jeg gi en kort innføring hvis du vil!

Ah, skal søke de opp og teste de ut :)

Ja, jeg fant noe, men det var gratis og virker mer som reklame enn den rette greia!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da er det nok ikke den, nei!

Eating clean er å spise mat som er så nærme sin naturlige tilstand som mulig. Altså uten alle kjemikaliene og den andre dritten som puttes i omtrent all mat der ute.

Du må altså bli mer obs på hvilken mat som inneholder hva og må lese ingredientlistene nøyere når du kjøper mat.

Rent kjøtt (ikke noe krydder eller marinade, dette må du lage selv), grønnsaker, frukt og bær (enten fryste eller ferske) er de tryggeste ingrediensene. Ellers er yoghurt naturell, gresk yoghurt naturell, kesam eller mager kesam trygt også.

Finn en erstatter for melk, for kumelk er ikke så godt for oss som folk skal påstå (vi får kalsium fra mange andre matvarer og kumelk er vanskelig for oss å fordøye), så finn en erstatter; rismelk, havremelk, soyamelk osv. Min favoritt er mandelmelk! Pass på at melken du erstatter kumelk med er usøtet - altså naturell. Mandelmelk kan du også gjerne lage selv, det tar ikke så lang tid!

Spis mindre mat som inneholder hvete (tynger også fordøyelsen og vi vil jo at den skal være på topp :) ), og når du lager brød o.l bytt gjerne ut melet med noe glutenfritt.

Hmm. Det er dette jeg kommer på nå sånn informasjonsmessig. Jeg vet det kan høres tøft ut, men det er det faktisk ikke. For det første føler man seg mye bedre av å spise mer rent, man får fortere resultater, men det er også en helt ny verden med MASSE GOD MAT. Mat har aldri smakt bedre! :)

Jeg legger ut noen oppskrifter iblant i treningsdagboken min, har så langt bare lagt ut en men jeg kommer til å legge ut mer. Linke er; http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=740837 hvis du er interessert. Der ser du jo også hva jeg spiser bl.a.

Når du leser ingredienslisten, unngå alt som har sukker, druesukker, falsk søtning, det meste som slutter på "ose" (fruktose, dextrose osv), bleket(hvitt) mel og unngå mat som har en eviglang ingredientsliste med ord du ikke klarer å uttale en gang.

Man må altså lage det meste av maten selv, men det er ikke så mye jobb som man kanskje tror (ta meg på mitt ord, jeg hater å stå på kjøkkenet lenge av gangen)

Noen raske frokoster/lunsjer kan være:

-Mager kesam, valgfrie bær og havregryn. For en litt søtere smak på kesamen bland gjerne i litt vaniljeessens.

-"overnight oats"

-Bananpannekaker (simpelt! Bland en banan og to egg i en blender og stek som pannekaker. Kjempegodt med litt yoghurt og frukt)

- forskjellige salater med kjøtt/fugl/fisk/bacon/egg

Det er MANGE muligheter :)

Nå har jeg glemt det meste av det jeg har skrevet, sorry jeg faller litt ut, så hvis det er noe du lurer på får du bare spørre :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må jo ikke benytte deg av det forresten, det er bare tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må jo ikke benytte deg av det forresten, det er bare tips!

Det høres veldig greit ut, da. Men samtidig høres det dyrt ut, hehe. Får se hva det blir til. Kan gjerne bli litt mer obs på ingredienser likevel. Når vi får brødform, så skal jeg få samboer til å lage brød igjen :) Det blir jo sunnere også, vil jeg tro. Takk for mange tips, så skal jeg se hva jeg får til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke dyrt altså! Jeg er student og jobber ikke ved siden av skolen, men klarer meg fint på dette likevel :) det er jo billigere å lage alt fra bunnen av selv, enn det er å kjøpe ferdigfabrikat!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg har vært sløv denne uken, gitt. Men fra i morgen av (mandag) skal det bli andre saker! Da blir det trening slik som det står over her. Skal se om jeg får skvist inn styrke også, på en av dagene. Da vil jeg ta bort ene gåturen rundt vannet. Slik at det ikke blir alt for mye. Har funnet noen øvelser innen styrke jeg skal se om jeg får prøvd meg på. Tenker at 1 times tid med styrke en dag vil være greit, til å starte med. Kan alltids øke treningen etterhvert som ting går fremover, og om det viser resultater etc.

Her om dagen målte jeg magen min, og jeg fikk mildt sagt sjokk. Nei, vent, jeg ble skuffet! Jeg målte sjokkerende 92-93 rundt magen.. I ene skoleboken min (jeg går helse og sosialfag på videregående), står det at kvinner helst ikke skal måle mer enn 80 rundt magen. Så ja, jeg er stor. Jeg er ganske liten i høyden, så føler ikke magen samsvarer helt med den, hehe.. Vekten er det nødvendigvis ikke noe galt med (har ikke målt meg på en god stund. Sist jeg veide meg var jeg nesten 60, så er vel 60 nå), men det målet der.. Det må jeg få ned! Jeg skal måle meg hver uke fremover, for å se om det blir en forskjell. Kanskje ikke de første ukene, men etterhvert blir det nok resultater! Jeg føler meg ikke vel med meg selv lenger, så derfor trengs det jo jobbing. Skulle ønske noen andre kunne gjøre det for meg, men at det er jeg som får resultatene, haha. Men det må jeg nok gjøre selv, så da får jeg bare komme i gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...