AnonymBruker Skrevet 2. mai 2013 #41 Skrevet 2. mai 2013 Kvinner er opptatt av å ha noen som kan bringe hjem maten mens hun er hjemme og steller med barn, hjem og tilbereder maten til mannen som kommer hjem med fangsten. Slik er vi mennesker av natur. Det er bare tåpelig å prøve å motarbeide naturen. Anonym poster: 799147993cfa839ef5f3b109ed56f79e 3
QueenOfTheSidewalk Skrevet 2. mai 2013 #42 Skrevet 2. mai 2013 Tull å vås. Kvinner flest har lyst til å "jobbe" hjemme eller i en deltidsstilling, mens mannen må slite ræva av seg i full jobb og forsørge. Hvorfor, fordi det er et mer behagelig liv. Masse fritid og penger læll. Skjønner dem godt, for hvis det var sosialt akseptert skulle jeg gjerne bytta roller. Likestilling i mitt brune øye Hvorfor er det da så mange kvinner som klager over at mannen jobber for mye og at de skulle ønske han brukte mer tid på henne? Nei, det du sier stemmer ikke.
Gjest Lille-pus Skrevet 2. mai 2013 #43 Skrevet 2. mai 2013 Stort sett fordi de trenger noe annet å skylde på enn sin egen udugelige personlighet og utstråling. Signerer Raindrops. Det er alltid betimelig å dytte årsaksforholdet over på noen andre, og da passer det jo aldeles utmerket å gjør det ved å påstå kvinner kun tenner på penger. En meget enkel quick fix mht. årsaksforhold..
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2013 #44 Skrevet 2. mai 2013 Signerer Raindrops. Det er alltid betimelig å dytte årsaksforholdet over på noen andre, og da passer det jo aldeles utmerket å gjør det ved å påstå kvinner kun tenner på penger. En meget enkel quick fix mht. årsaksforhold.. Jeg mener dette misforstås av kvinner. Det finnes mange menn som ikke tror at kvinner tenner på pengene i seg selv, men det de representerer - eller man tror de representerer - av egenskaper. De sier ikke nødvendigvis så mye om mannen ellers, men det kan være nok til å skape attraksjon slik at hun får mer lyst til å bli kjent med han. Anonym poster: d907acca20faa3500255d209c50c8ff4 2
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2013 #45 Skrevet 2. mai 2013 Hvorfor er det da så mange kvinner som klager over at mannen jobber for mye og at de skulle ønske han brukte mer tid på henne? Nei, det du sier stemmer ikke. Hvorfor? Fordi kvinner alltid vil ha både i pose og sekk. Det samme gjelder for menn, de vi helst ha en kvinne som både er pen og smart. Anonym poster: ab6acdcbc4997cfdab8c2242165b409a 2
QueenOfTheSidewalk Skrevet 2. mai 2013 #46 Skrevet 2. mai 2013 Hvorfor? Fordi kvinner alltid vil ha både i pose og sekk. Det samme gjelder for menn, de vi helst ha en kvinne som både er pen og smart. Anonym poster: ab6acdcbc4997cfdab8c2242165b409a Stemmer ikke overens med det jeg ser etter, men jeg er vel en av få. Enten det eller så vrimler det av dømmende menn her. De vet jo best hva kvinner vil ha
QueenOfTheSidewalk Skrevet 2. mai 2013 #47 Skrevet 2. mai 2013 Så fordi DU ikke tror du tiltrekkes av penger, så mener du at dette gjelder alle jenter? Legg merke til at skriver "tror", fordi jenter, spesielt unge jenter, har så liten selvinnsikt på hva de tiltrekkes av hos en mann at det nesten er komisk. Penger gir status - jenter liker status = jenter liker menn med penger. Så enkelt er det, og sånn har det vært siden penger ble oppfunnet. Hva gir deg rett til å si hva jenter tiltrekkes av? Du er en mann! For svarte, skjerp deg! 2
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2013 #48 Skrevet 2. mai 2013 Hva gir deg rett til å si hva jenter tiltrekkes av? Du er en mann! For svarte, skjerp deg! Det er helst da man vet fordi man har erfart å møte mange kvinners krav selv. Anonym poster: 799147993cfa839ef5f3b109ed56f79e 3
Gjest Lincoln Skrevet 2. mai 2013 #49 Skrevet 2. mai 2013 Hva gir deg rett til å si hva jenter tiltrekkes av? Du er en mann! For svarte, skjerp deg! Som mann erfarer man meget godt hva kvinner tiltrekkes av. 3
Gjest Maria_Marihøne Skrevet 2. mai 2013 #50 Skrevet 2. mai 2013 Jeg har aldri vært opptatt av verken status eller penger. Da jeg møtte mannen min var han en lutfattig student. Men jeg har jo erfart her på KG at jeg stort sett alltid er unntaket som bekrefter regelen. Rart det der. 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2013 #51 Skrevet 2. mai 2013 Jeg har aldri vært opptatt av verken status eller penger. Da jeg møtte mannen min var han en lutfattig student. Men jeg har jo erfart her på KG at jeg stort sett alltid er unntaket som bekrefter regelen. Rart det der. Anonym poster: ab6acdcbc4997cfdab8c2242165b409a 3
Gjest Maria_Marihøne Skrevet 2. mai 2013 #52 Skrevet 2. mai 2013 Anonym poster: ab6acdcbc4997cfdab8c2242165b409a Hvilken relevans har dette til mitt innlegg?
Gjest extra Skrevet 3. mai 2013 #53 Skrevet 3. mai 2013 En annen ting, hvorfor er KG`s mest uhelbredelige ungkar - Steinar50 å finne som ekteskaps- og partnerskapsrådgiver i absolutt alle tråder her inne? Jeg har lest del svar av Steinar40 og må bare le for meg selv noen ganger. Han skriver så upolert, rett fra levra :D
Gjest .-L-. Skrevet 4. mai 2013 #54 Skrevet 4. mai 2013 (endret) Signerer Raindrops. Det er alltid betimelig å dytte årsaksforholdet over på noen andre, og da passer det jo aldeles utmerket å gjør det ved å påstå kvinner kun tenner på penger. En meget enkel quick fix mht. årsaksforhold.. Hehe, på en måte så kaster du no årsaksforholdet over på menn, og at de bare syter Verden er jo ikke alltid svart-hvit. Alltid noen som blir tiltrukket av penger også. Sikkert noen artikler innenfor evolusjonsspsykologien om dette. Tenker man hadde fått høre noen om at menn med mye penger sikrer kvinnen gode overlevelses muligheter, bla bla bla og derfor blir hun tiltrukket. Ikke at det gjelder for alle kvinner irl og at penger er så himla viktig for alle, det mener ikke jeg i alle fall. Dog, å påstå at det ikke finnes noen damer som bryr seg om at mannen har penger er ikke sant heller. Siden menn observerer at det finnes kvinner som tiltrekkes av dette, så er jo det mye lettere å bruke det som forklaring på at man selv ikke strekker til(årsaksforklaring som du sier). Mye lettere å si, nei, jeg har ikke draget fordi jeg mangler penger, enn å erkjenne at man ikke har draget fordi man ikke forstår en dritt. Dog, så lenge man ser kvinner som tiltrekkes av penger så får menn bevisene de trenger for å opprettholde dette synet. Endret 4. mai 2013 av .-L-.
Steinar40 Skrevet 4. mai 2013 #55 Skrevet 4. mai 2013 Jeg har lest del svar av Steinar40 og må bare le for meg selv noen ganger. Han skriver så upolert, rett fra levra :D Ja, det er faktisk befriende for meg hehe Skulle vært artig å kunne gjort det samme face-to-face ute i den store virkeligheten Men da hadde det blitt mange hake-slipp gitt
Nettinettet Skrevet 4. mai 2013 #56 Skrevet 4. mai 2013 Jeg forstår at enkelte menn føler det er slik, når de ser andre menn med høyere status, eller mer penger i banken, og likt utseende som dem selv med fine damer. Jeg forstår bitterheten over at de ikke har hverken det ene eller det andre. Men jeg forstår ikke at de ikke heller snur på det og er takknemlig for at når de får seg en kjæreste så er hun faktisk sammen med han for den han er og ikke noe annet.
makkapakka Skrevet 4. mai 2013 #57 Skrevet 4. mai 2013 Selv har jeg vel levd flere ganger på sultegrensa men er for stolt til å be om penger fra foreldre eller ev. den jeg lever sammen med. Jeg er opptatt av penger for å overleve ikke for å strø rundt meg. Jeg har barn med en mann som har tykk lommebok. De årene vi bodde sammen, så sparte jeg mye penger på kontoen min, siden han tok utgiftene. Han ville ut og bruke penger, fordi han har alt av det dyreste i klær og "ting" i huset. Jeg klarte hverken å ta imot penger for å kjøpe klær eller møbler i huset. Jeg ble helt kvalm av at penger skle så lett gjennom hendene.. Idag er han singel igjen, og har vanskeligheter med å finne seg dame, selv om han kan fortelle hvor mye penger han har. Det er et under at ikke jentene flokker seg rundt han hvis det er så at de er mest opptatt av penger. så alt i alt penger har ikke så stor betydning som menn tror.
Gjest .-L-. Skrevet 4. mai 2013 #58 Skrevet 4. mai 2013 Jeg forstår at enkelte menn føler det er slik, når de ser andre menn med høyere status, eller mer penger i banken, og likt utseende som dem selv med fine damer. Jeg forstår bitterheten over at de ikke har hverken det ene eller det andre. Men jeg forstår ikke at de ikke heller snur på det og er takknemlig for at når de får seg en kjæreste så er hun faktisk sammen med han for den han er og ikke noe annet. Kanskje de ikke får seg kjæreste fordi de er sure og bitre 1
Nettinettet Skrevet 4. mai 2013 #59 Skrevet 4. mai 2013 Kanskje de ikke får seg kjæreste fordi de er sure og bitre Tror nok det er en mulig grunn ja..
Gjest white tiger Skrevet 4. mai 2013 #60 Skrevet 4. mai 2013 Det er viktig at en potensiell kjæreste har en jobb og tjener penger, men hvor mye er ganske uvesentlig. På samme måte er det viktig at JEG har en jobb og tjener penger, og at jeg er i stand til å forsørge meg selv. Jeg blir ukomfortabel av å skulle motta penger/gaver uten å være i stand til å gi det samme tilbake. Jeg vil mye heller ha en mann som viser at han setter pris på meg på andre måter enn å overøse meg med dyre gaver. Jeg har en beundrer nå som har ganske mye penger. Jeg vet han liker meg, og hadde jeg blitt sammen med ham hadde jeg nok fått dyre gaver, blitt påspandert reiser til eksotiske steder ++. Men so what? Jeg synes ikke vi klaffer sånn personlighetsmessig. Det handler om å finne den rette, ikke den med fetest lommebok.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå