Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hadde mensen 2. januar, som vanlig. Men neste mens kom da nøyaktig 2 mnd. etterpå, altså rundt 2. mars - ingenting i mellomtiden. Siste mens var nå 11 april, altså ca. 6 uker siden sist. Denne blødningen varte ca. en dag - og jeg hadde positiv eggløsningstest 5 dager før denne blødningen kom. Hva skjer???

Sluttet på p-piller i august og fikk regelmessig mens med en gang, men etter nyttår har den blitt helt uforutsigbar. Noen som har noen forslag til hva som kan være grunnen?

Anonym poster: bd237b84323b550a72f9fad0367a9b19

Videoannonse
Annonse
Gjest Sitrondrops
Skrevet

Har hørt det kan ta opp til et år før mensen blir regelmessig etter p-pillebruk.

Skrevet

Har du tatt en test?

Forøvrig, når jeg sluttet på pillen fikk jeg regelmessig syklus med engang, men etter noen mnd. tullet den seg til over en lang periode før den stabiliserte seg igjen. Det er veldig normalt etter pille slutt.

Skrevet

Jeg hadde også regelmessige sykluser i 6-7 måneder etter pilleslutt. Før så å miste den helt og behov for medisinering for å få den i gang igjen, deretter bare rot en stund.

Det er ganske vanlig. Kroppen får et boost i det den slutter, deretter sliter kroppens egne hormoner med å finne rytmen igjen.

AnonymBruker
Skrevet

Har du tatt en test?

Forøvrig, når jeg sluttet på pillen fikk jeg regelmessig syklus med engang, men etter noen mnd. tullet den seg til over en lang periode før den stabiliserte seg igjen. Det er veldig normalt etter pille slutt.

Om du tenker på graviditetstest, så ja - må jo ta en nå og da bare for å sjekke, men det er så frustrerende, jeg har ingenting å gå ut fra.

Athene: Hvordan ble prosessen med medisinering? Når gikk du til lege?

Skrevet

Athene: Hvordan ble prosessen med medisinering? Når gikk du til lege?

Ingen vits i å ta kontakt før du har prøvd ett år etter pilleslutt, kroppen ordner sannsynligvis opp selv.

Du kontakter fastlegen, og får henvisning videre til gynekolog. Der prøver man ut primolut for å kickstarte systemet, i ca 50% av tilfellene får man da tilbake normale sykluser. Det gjorde ikke jeg. Jeg prøvde deretter primolut+pergo, som gir en eggløsning + ny blødning.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...