Gå til innhold

Hvitløk sin løpe- og treningsdagbok


Hvitløk

Anbefalte innlegg

Velkommen til min nye treningsdagbok!

Den forrige jeg hadde skulle fokusere på vektnedgang, men det gikk ikke som planlagt. Fant ut at jeg har en stor interesse for løping, så denne dagboken skal kun forkusere på det (og annen trening). Så får endringer i vekt bare komme som et pluss :)

Har i vinter slitt en del med kneet, men etter å ha fått justert sålene i skoene mine har jeg ikke merket noe særlig. Så har fått tatt opp igjen løpingen. På den fjerde løpeturen min etter jeg startet opp igjen nådde jeg endelig mitt første delmål: 5 km!! :danse: Har aldri løpt så lang i mitt liv :laugh: Brukte 39,53 min.

Har vært på en tur etter det, den første utendørs i år, og det var tidligere i dag. Klarte bare 2,3 km, men løp visst på 8,6 km/t (som er mye raskere enn jeg har gjort på mølla) så det var ikke så rart at jeg ikke klarte mer.

Det er deilig å være tilbake på beina igjen! :bolledeig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det skulle egentlig bli trening i dag på treningssenteret. Men jeg reiser til Kina i morgen og blir borte halvannen uke, så har alt for mye reisefeber til å klare å konsentrere meg om trening. Og jeg vil tilbringe mest mulig til med samboeren som skal bli igjen i Norge.

Det blir ekstremt mye gåing i Kina, så skal ikke være redd for å få for lite mosjon ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: Vel - hyggelig med flere nye dagbøker, selv om du kanskje ser ut til å være mer verdensvant her i dagbokverden. Men tenkte at noen med en ny dagbok må være litt mindre skummelt å hilse på :)

Det å begynne å løpe igjen er moro det! Og spesielt morsomt å klare lengre og lengre hver gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

:vinke: Vel - hyggelig med flere nye dagbøker, selv om du kanskje ser ut til å være mer verdensvant her i dagbokverden. Men tenkte at noen med en ny dagbok må være litt mindre skummelt å hilse på :)

Det å begynne å løpe igjen er moro det! Og spesielt morsomt å klare lengre og lengre hver gang.

Hei på deg :vinke: hyggelig at du tok deg en tur innom!

Nå er jeg tilbake fra Kina og det var en fantastisk tur :) kostholdet var ikke helt bra, men liker ikke kinesisk mat så veldig godt, så det ble litt for mye godteri på turen. Mosjonen var det ikke noe å si på hverfall. Det ble trasking det meste av tiden, og det et enormt mange trapper i Kina (speiselt på den kinesiske mur). Så kjente det i lår og rumpe noen av dagene :fnise:

Nå er eksamensstresset i gang (og derfor sitter jeg her.. :sjenert: ), så må prøve å bli flink til å komme igang med trening igjen etter turen. Det er så deilig å løpe av deg frustrasjonen når man leser til eksamen, men det er også vanskelig å ta seg tid til treningen da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går litt trådt med treninga nå som jeg leser, hvertfall den hardeste treninga. Var i svømmehallen og svømte i 40 min tidligere i dag. Det var deilig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hadde min siste eksamen i dag og gjett om det var godt! Tok meg en etterlengtet løpetur, men etter å ikke ha løpt på en måned klarte jeg bare en km før astmaen satte inn. Men nå har jeg masse tid til å trene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når du løper, løper du hele tiden da, eller går du innimellom når du ikke orker å løpe lenger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løper hele tiden. Hvis jeg først stopper for å gå litt så klarer jeg ikke komme igang effektivt igjen, så da er turen som regel over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja :) Godt jobbet i så fall! Jeg må løpe og gå om hverandre for å overleve. Vet ikke om det er kondisjonen eller astmaen, det blir liksom ikke bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja :) Godt jobbet i så fall! Jeg må løpe og gå om hverandre for å overleve. Vet ikke om det er kondisjonen eller astmaen, det blir liksom ikke bedre.

Kunne ønske jeg kunne løpe godt igjen etter en gåpause, for da hadde kanskje turene mine blitt litt lengre ;) tar du noe astmamedisin? Merker selv stor forskjell på de gangene jeg tar det før trening og de gangene jeg glemmer det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg tar det kun når jeg har bronkitt. Har astmatisk bronkitt så :P jeg skal ta de ved behov, men glemmer helt at jeg har de. Kanskje jeg skal starte å ta det før trening, jeg gjorde det jo før hver gymtime på skolen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gøy at det er flere løpeentusiaster her :) Jeg fikk også påvist astma sist jeg var hos legen. Gleder meg veldig til å begynne på ventolin, og se hvordan det blir å løpe da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gøy at det er flere løpeentusiaster her :) Jeg fikk også påvist astma sist jeg var hos legen. Gleder meg veldig til å begynne på ventolin, og se hvordan det blir å løpe da!

:vinke:

Det er ventolin jeg går på også. Fungerer veldig bra :) men det er litt sånn i starten: wow, så mye luft jeg klarer å trekke inn nå! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde bestemt meg i dag at jeg skulle enten ut å jogge eller hvis det sprutregnet så skulle jeg i svømmehallen. Men når jeg våknet i dag var jeg sår i halsen, tett i hodet og nyser i et kjør - så da blir det netflix og mange kopper med te (og en unnskyldning til å ikke gjøre husarbeid.. :sjenert::fnise: ). Typisk meg å bli syk når jeg endelig har fri, det er liksom som om imunforsvaret også slapper av.

Har tenkt å sette meg noen mål:

- Løpe fem km på under en halvtime

- Klare å løpe mila

- Bli sterkere i overkroppen

Endret av Hvitløk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha sovet, spist pizza, sjokolade og drukket litt cola følte jeg meg mye piggere (samboeren kjøpte sykemiddag til meg). Gikk meg en tur på 6.4 km i duskregn. Friskt og godt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra du føler deg bedre! Får satse på at du helt fin igjen i morgen. :nigo: God bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Bra du føler deg bedre! Får satse på at du helt fin igjen i morgen. :nigo: God bedring!

Takk KaDust!

Har vært bedre i dag, men fremdeles sår i halsen. Tør ikke trene så mye, men fikk tatt storvask på kjøkkenet og soverommet i dag i stedet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit å ta det med ro hvis man er i litt dårlig form ja, så det ikke blir verre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Long time - no see.

Har ikke hatt noen treningsøkter son jeg kan skryte av i det siste. Har mistanke om at jeg ikke tåler diverse matvarer, så har vært dårlig en del de siste ukene. Har værthos legen, men pga ferieavvikling får jeg ikke testresultat før august.

Trodde jeg hadde laktoseintoleranse for klarer ikke noe med melk i. Etter noen dager med selvutprøvd melkefri diett, så finner jeg ut at jeg ikke tåler noe i bakst heller. Enten gluten- eller hveteallergi.

Så dagene mine går i å ligge på sofaen eller i senga siden jeg ikke vet hva jeg tåler eller ikke og får ofte i meg det. Null energi til trening med andre ord..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...