Gå til innhold

Hva koster det å kjøre Trondheim-Oslo i bompenger?


Nilla

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvis du bruker vegvesenet sin side visveg.no så vil den fortelle deg hvor langt det er og hvor mye bompengene koster.

Kjørelengde: 495.9 km, Kjøretid: 07:17 pixel.gif Bomavgifter: Bil: 67.0 kr, Lastebil: 134.0 k

Endret av petterm
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal du ha! :)

Sitter og regner på kostnader ved å kjøre strekningen kontra å fly. Siden vi ikke kan reise til alle døgnets tider, blir det nok langt billigere å kjøre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal du ha! :)

Sitter og regner på kostnader ved å kjøre strekningen kontra å fly. Siden vi ikke kan reise til alle døgnets tider, blir det nok langt billigere å kjøre...

Jeg kjørte en dieselgjerrig bil trheim-Oslo t/r for noen uker siden, brukte 700 kr på diesel + bompenger. Vi var tre personer som delte på utgiftene, så det ble langt billigere enn alternativene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En normal bil koster 4-5kr per kjørte kilometer, å regne bare diesel/bensin og bomutgiftert er idioti.

Tur-retur Trondheim-Oslo er ca 1000km, og blir da en 4-5tusen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En normal bil koster 4-5kr per kjørte kilometer, å regne bare diesel/bensin og bomutgiftert er idioti.

Tur-retur Trondheim-Oslo er ca 1000km, og blir da en 4-5tusen

Da er det jo bare å begynne å regne, da. Regnestykket blir vel da noe som flybilletter+parkering+kjøring+ev bompenger til flyplassen kontra bruk av bil+bompenger+parkering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da er det jo bare å begynne å regne, da. Regnestykket blir vel da noe som flybilletter+parkering+kjøring+ev bompenger til flyplassen kontra bruk av bil+bompenger+parkering.

Familietaxi fra trondheim til Værnes 500kr

Flybillett t/r trondheim-oslo 7-800 per pers

Skal du ha med deg bilen til Oslo uten å ha gratis parkering så må du regne med å betale 30-60kr per time i parkering eller omtrent 4-500kr i døgnpris i tillegg til kjørekostnader

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Familietaxi fra trondheim til Værnes 500kr

Flybillett t/r trondheim-oslo 7-800 per pers

Skal du ha med deg bilen til Oslo uten å ha gratis parkering så må du regne med å betale 30-60kr per time i parkering eller omtrent 4-500kr i døgnpris i tillegg til kjørekostnader

Det siste kommer helt an på hvor man skal bo, og om eventuelt hotell har gode parkeringsmuligheter og -avtaler.

Selv har jeg bil i Oslo, her koster gateparkeringen ingen ting. Nå bor jeg utenfor Oslo sentrum, men det finnes også sentrumsnær gateparkering. Skal man bo hjemme hos noen er gateparkering et godt alternativ. Da jeg var i Trondheim i mars betalte jeg 180 kr per døgn. I Oslo ligger det på 200-300 kroner, så her gjelder det vel å orientere seg litt på forhånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En normal bil koster 4-5kr per kjørte kilometer, å regne bare diesel/bensin og bomutgiftert er idioti.

Tur-retur Trondheim-Oslo er ca 1000km, og blir da en 4-5tusen

Hva er en normal bil?

En 2013-mod Volvo stasjonsvogn eller 1993-mod "billig-rotte".

Det kan hende det koster 4-5 kr pr km hvis du har dyr bil og kjører lite (f.eks. 5000 km året).

Kjører du plutselig 25.000 km i året på samme bil blir regnestykket fullstendig forandret.

Hva en bil koster er veldig avhengig av flere parametre.

Selv synes jeg det er idioti å kjøre rundt i et smykke som det koster titalls tusen å fikse hvis man skraper borti lakken eller klarer å mose en av de flotte "støtfangerne" av 100% sprø plast.

Jeg har bil som jeg ikke fikser noe på om det så blir synlige bulker. Kan selv bare gjette hvor mye jeg sparer på det, men det er mye. Kjørekomforten er god uansett (solid eldre bil).

Endret av slask
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...