Gå til innhold

Gulv i gang. Gamle fliser

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en liten gang/vindfang på ca 1,5 kvm. Her er det lagt fliser som er sånn mursteinsfarget. Ikke varmekabler under. Jeg liker absolutt ikke fargen på de flisene.

Er det mye jobb med å hakke opp de gamle flisene for så å legge nye?

Alternativet er å legge et underlag og så nytt gulv over. Nytt gulv som i vinyl, laminat mm. Tenker at gulvet er så lite at det gjør ingenting om det må byttes om noen år fordi det er stygt. Det er litt jobb, men koster ikke all verden.

Jeg har 1,5 cm å gå på til øverst med dørstokken. Altså 1,5 cm jeg kan bygge opp nytt gulv på.

Forslag?

-Trine-

Anonym poster: f8d4c07a73d993f45fe9e81f329e567f

Skrevet

Tjaa.. Har du tenkt å gjøre det selv?

AnonymBruker
Skrevet

TS her.

Jeg skal gjøre jobben selv.

Jeg vet at fliser på vegg kan males, men tenker at på gulv i en gang som blir utsatt for søle og sand ikke er ideelt med malte fliser. Ser for meg at det blir stygt veldig fort.

Anonym poster: f8d4c07a73d993f45fe9e81f329e567f

Gjest padawan
Skrevet

det spørs hvilken maling du bruker. Du skal kunne bruke en maling som heter Oxan og det er en gulvmaling som skal tåle en del.

AnonymBruker
Skrevet

det spørs hvilken maling du bruker. Du skal kunne bruke en maling som heter Oxan og det er en gulvmaling som skal tåle en del.

Padda; Oxan er utgått!! Erstattet av Trestjerner betongmaling.

Anonym poster: 8711a2105d5d035f7a5fea5c3438910f

AnonymBruker
Skrevet

Fliser uten varmekabler er forferdelig, jeg hadde sparkelremse ut ujevnheter og lagt vinylgulv med tekstilbakside ( som er isolerende) eller teppefliser?

AnonymBruker
Skrevet

Beklager skrivefeilen, iPaden skriver for meg ;) mente selvsagt at jeg hadde sparklet ut ujevnhetene.

Gjest padawan
Skrevet

Padda; Oxan er utgått!! Erstattet av Trestjerner betongmaling.

Visste jeg ikke. Skal skrive det bak øret.

Skrevet

Heller malte fliser enn laminat. Vi har laminat og det er et mareritt på våren når man trår inn vann.

AnonymBruker
Skrevet

Malte fliser er så stygt! Det hadde jeg aldri gjort.

Hadde malte fliser på et baderomsgulv en gang. Malingen begynte selvfølgelig å sprekke opp etter hvert.

Det ser ikke bra ut med malte fliser.

Vi har hakket opp et gammelt flislagt gulv en gang. Det er litt jobb, mye støv og lignende, men det var verdt det.

Anonym poster: 6f5a5b1d18c45f0fbdcd56d95d0e7814

Gjest padawan
Skrevet

Sprekker det opp har du ikke gjort en god nok jobb.

Skrevet

Hugg opp gulvet, legg ned varme å legg nye fliser :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...