Gå til innhold

Vaskerier i borettslag

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan fungerer dette med vaskerier og reservasjonslås? Kan man holde av en bestemt tid i vaskeriet? Og må man sitte der og vente mens vasken går, eller er maskinen også låst?

Anonym poster: 6d1ad74bfa035aebb47a67e2471878bc

Skrevet

Det er vel forskjellig fra sted til sted? De fleste har en slags bok/liste liggende der man fører opp når man vil vaske også bruker man den tiden. I min forrige blokk var vaskekjelleren et låst rom men jeg satt jo ikke der...gikk bare ned og hentet vasken når den var ferdig (man vet jo ca. hvor lang tid det tar, står timer på vaskemaskinen)

Vet at noen steder har sånne myntmaskiner der man fyller på penger når man vil vaske.

Man må stole litt på naboene sine da, tror ikke folk har for vane å stjele andres tøy liksom... Bare husk å hente det igjen før det er noen andre sin tur så de ikke kaster det på gulvet:P

AnonymBruker
Skrevet

Det er vel forskjellig fra sted til sted? De fleste har en slags bok/liste liggende der man fører opp når man vil vaske også bruker man den tiden. I min forrige blokk var vaskekjelleren et låst rom men jeg satt jo ikke der...gikk bare ned og hentet vasken når den var ferdig (man vet jo ca. hvor lang tid det tar, står timer på vaskemaskinen)

Vet at noen steder har sånne myntmaskiner der man fyller på penger når man vil vaske.

Man må stole litt på naboene sine da, tror ikke folk har for vane å stjele andres tøy liksom... Bare husk å hente det igjen før det er noen andre sin tur så de ikke kaster det på gulvet:P

Men hva er en reservasjonslås? Føler meg litt dum som spør, jeg var nede i vaskeriet og snoket der det hang nøkler på en vegg, men ble ikke noe klokere. :laugh:

Skrevet

Tror du får spørre styret eller en annen beboer. Det er veldig forskjellige ordninger på dette her. Jeg har ikke vært borti to like ordninger ennå.

Skrevet

Men hva er en reservasjonslås? Føler meg litt dum som spør, jeg var nede i vaskeriet og snoket der det hang nøkler på en vegg, men ble ikke noe klokere. :laugh:

Aldri hørt om det, spør styret der du bor, eller sjekk om borettslaget har hjemmeside eller liknende med info :)

AnonymBruker
Skrevet

Spør. Borettslag har gjerne et vaskeristyre.

Jeg har vært bort i et tilfelle hvor vi skrev oss på en tavle. Et tilfelle hvor vi hang opp vår egen hengelås på den tiden vi ville vaske. Et sted hvor det var faste vaskedager og utover det så kunne vi sette oss opp dersom det var ledig kapasitet eller på en lørdag som alltid var en fri dag.

Anonym poster: a8c7e6dad13ed87f743909e284441946

Skrevet

Der jeg bor er det en tavle på veggen i vaskerommet, som dekker de aktuelle tidsintervalene gjennom døgnet og med kolonner for månedens 31 dager.

Med leiligheten følger det en lås til tavlen slik at man reserverer ønsket tid i forkant.

Så bruker vi et plastkort med chip til å betale for vasken, og besørger selv påfyll av kortet på egnet automat i søppelrommet. Enkelt og greit.

Jeg passer ikke på maskinen mens den går og har aldri sett noen andre gjøre det heller. Vi er 24 leiligheter som deler en vaskemaskin og en tørketrommel.

Skrevet

Vi har en tavle med dag og klokkeslett vasketider er fra 08-11, 11-14 osv. Samme som Medlem skriver

Under hver dag og klokkeslett er det en åpning hvor vaskerilås passer.Vaskerilåsen har ditt leilighetsnummer på seg. Setter du låsen på 24 april kl.11. så har du reservert vaskeriet fra 11 -14. Da skal du kun vaske og ingen andre.

Jeg starter maskinene og går opp for å vente,vi har maskiner med tid på.

Vi har 2 store vaskemaskiner og en svær tørketrommel.

Kontakt borettslaget om du har spørsmål om vaskeriet.

Skrevet

Jeg bodde i bygård i Oslo hvor vi hadde en tavle med dato fra 1-31 og tider 7-11, 11-15, 15-19 og 19-23.

Hver dato og vasketid hadde øyebolter hvor man kunne henge opp en hengelås med leilighetsnummeret sitt på, hver leilighet kunne ha én hengelås, og man skulle da vaske innenfor den tiden hengelåsen hang på.

Det virket sånn noenlunde. Noen hadde flere hengelåser og jukset som pokker, andre gav faen i om det var andres vasketid og stjal til seg vasking uansett.

Hver gang det skjedde på min vasketid, dro jeg ut tøyet til sniken og la det på en gammal trebrisk som stod der. Synd, trist, leit for dem om det gikk blåmann i tøyet. Ikke min feil at de stjal av andres tid.

Det endte med at jeg begynte å ta vasketid på lørdager fra 7 til 11, fordi de verste snikene som regel lå og sov av seg narkorusen da.

AnonymBruker
Skrevet

Er det ikke litt ekkelt med fellesvaskeri? Tenk hvor mange menstruser og diaretruser som vaskes.. Glad jeg har en egen vaskemaskin.

Anonym poster: bf53fe58322b2bd1b26ef615e07c38af

Skrevet (endret)

Er det ikke litt ekkelt med fellesvaskeri? Tenk hvor mange menstruser og diaretruser som vaskes.. Glad jeg har en egen vaskemaskin.

Anonym poster: bf53fe58322b2bd1b26ef615e07c38af

ehh har du forstått hva som skjer i vaskemaskinen? :sjokkert:

Hjelpes..

Endret av Kårky
  • Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...